Fira Impulsem la robòtica 2018. Resum de dades

El 23 de febrer a CosmoCaixa es va celebrar la 4a edició de la fira de projectes del programa Impulsem la robòtica. Tecnologies creatives a l’aula – CTC.

En aquesta edició hi van participar més de 100 instituts de tots els Serveis Territorials de Catalunya amb la presència de més de 1700 alumnes expositors, bàsicament de 4t d’ESO i també d’altres nivells. Aquests alumnes han treballat l’aprenentatge de programació d’automatismes al llarg del primer trimestre i part del segon. Han creat nous enginys que han pres forma a través d’un projecte que incorpora el disseny global de l’enginy i la seva funcionalitat, la seva construcció, la integració de sensors i actuadors connectats a la placa Arduino, i el programa de l’automatisme. Aquest programa es una aposta per l’estimulació dels estudis i professions STEM.

La fira va ser inaugurada pel senyor Pere Portabella, president de l’Obra Social La Caixa, la senyora Pilar Carasa, en representació del Departament d’Ensenyament, el senyor David Cuartielles en representació d’Arduino, i Julio Pérez, Rosanna Fernández i Jordi Regalés en representació del Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa del Departament d’Ensenyament.

Per veure el registre gràfic de la jornada accediu als enllaços següents:

Vídeo oficial de la jornada

Àlbum fotogràfic de la fira IRTCA 2018

Vídeo dels centres del Servei Territorial de Barcelona Comarques

Vídeo de l’Institut Torre Queralt de Lleida

Dels projectes presentats a la fira podeu veure els pòsters i els vídeos elaborats pels alumnes.