Contes a l’esprint: un projecte d’escriptura col·laborativa a secundària

Aquest és un recurs que vol fomentar l’escriptura pròpia, el gaudi per la literatura i la creació artísitca entre l’alumnat de secundària. A través de “Contes a l’esprint” els joves podran posar en pràctica tots aquells aprenentatges, que ha anat adquirint al llarg de la seva escolarització, sobre la construcció d’una narració literària de manera lúdica, creativa i en equip.

Nivell: Secundària Obligatòria
Format: Activitats
Àrea de coneixement: Lingüístic

Es tracta d’una activitat d’escriptura col·laborativa que vol aconseguir, a través del gaudi, fomentar l’interès per l’escriptura i entendre la creació literària com un fet plaent i divertit. També vol potenciar i enfortir el treball en equip i l’ús de les diverses llengües curriculars del centre. I , a més més,  potenciar la creativitat plàstica i artística lligada a la literatura, ja que l’alumnat ha de crear un objecte o portada relacionats amb l’argument de la seva història.

A l’esprint, en un temps concret de 2 hores i 30 minuts, cada grup ha d’escriure una narració col·lectiva vinculada amb un gènere literari concret. A més a més, per tal d’evitar la por a la pàgina en blanc, cada equip pot triar entre dos inicis de conte proposats pel docent que estan escrits en català, castellà i anglès. També hi podeu afegir inicis en altres llengües si cal.

Es tracta d’una activitat alhora guiada ja que a través d’unes instruccions els alumnes aniran construint el seu relat. Tot un repte ple de sorpreses.

Us atreviu a provar-la?  Si és així, a continuació trobareu els materials per fer-ho: enllaç

Infografia

• Fomentar l’escriptura creativa a l’aula
  • Treballar en equip