Congrés d’Educació Pública

El proper dissabte 5 d’octubre es realitzarà, al vestíbul del Teatre nacional de Catalunya (11.00 13.0 h) l’acte inaugural del Congrés d’Educació de Catalunya.

Sota el paraigua de la Federació de MRP de Catalunya un conjunt d’escoles s’ha constituït com a grup promotor del primer Congrés d’Educació Pública. Es vol que el Congrés articuli un marc de coordinació, reflexió i intercanvi entre tots els centres educatius públics de Catalunya per fer-se present socialment i definir propostes alternatives als reptes de la transformació educativa. Es vol afavorir una xarxa horitzontal on el centres educatius públics siguin motor de millora del nostre sistema educatiu.

La característica clau del Congrés és que l’organització recau en els propis centres educatius públics (educació infantil, educació primària, educació secundària, educació d’adults, educació especial…), que són els que hauran d’organitzar els debats i elaborar-ne les conclusions. Volem que el Congrés sigui la veu d’escoles i instituts a través de les seves comunitats educatives (professorat, famílies, alumnat).

El grup promotor anima a tots els centres educatius, a participar en la seva organització. I, a les persones o entitats, a col.laborar en promoure el Congrés i participar en qualsevol debat que s’organitzi.