Concurs de contes de ciència

Els contes de la Laura i en Joan són un recull de contes on els joves protagonistes participen en recerques súper interessants a les universitats i centres de recerca de Catalunya.

Amb aquesta temàtica, us proposem participar en el concurs de Contes de Ciència de Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya. Una oportunitat per a l’alumnat de cicle mitjà i superior de primària que ambientant-se en els contes que hi ha, crearan el seu propi conte científic i de recerca.

I el millor conte s’editarà i s’il·lustrarà.

QUÈ S'ACONSEGUEIX AMB EL CONCURS?

Poder integrar els contes dins el treball transversal del centre.
En un mateix projecte podeu treballar:
  • Participar en un concurs de tota Catalunya
  • Poder integrar el conte en diferents entorns d’aprenentatge
    • l’expressió escrita en català
    • lectura de contes científics
    • descobrir el mètode científic (observació, hipòtesi, experimentació i aprenentatge) mentre es llegeixen els contes del recull
    • investigació i treball de conceptes científics
    • descoberta d’universitats i centres de recerca de Catalunya
A QUI VA DIRIGIT

A l’alumnat de cicle mitjà i superior de primària de les escoles de Catalunya.

QUÈ CAL PRESENTAR I QUAN

Cada centre educatiu presentarà el text d’un conte entre 3 i 5 pàgines durant la primera setmana de desembre de 2020.

Els contes s’enviaran al correu electrònic lanovaeducacio@tresdosu.com

PREMIS

Es premiarà “el millor conte científic” i dues mencions en “la millor recerca” i “el conte més creatiu”.

Premis:

• “El millor conte científic”: el conte guanyador, s’editarà i s’il·lustrarà. I l’escola guanyadora rebrà exemplars de la seva creació.
  • Les tres escoles premiades participaran en activitats en espais de recerca o museus científics.
  • Totes les escoles participants, rebran llibres de la col·lecció de la Laura i en Joan com agraïment per participar.
  • Els contes creats es publicaran a l’espai web del concurs per fer visible totes les propostes presentades i la feina de les escoles.
MATERIAL I COMUNICACIÓ

En el repositori web del concurs es podrà descarregar i consultar:

• Bases del concurs
  • Accés als contes de la Laura i en Joan per fer-los servir de guia
  • Material pedagògic amb pautes de com crear el conte
  • Material pedagògic explicant el procés científic que es fa servir quan es fa recerca

Les escoles podran participar en una xerrada online, explicativa del concurs, al setembre i fer consultes per correu electrònic a lanovaeducacio@tresdosu.com

FORMULARI PER APUNTAR-SE O MOSTRAR INTERÈS

Per tenir un control de les escoles interessades, us demanem que deixeu les vostres dades de contacte https://forms.gle/xz9r377AbqUDmU7b9

#STEAMcat