Cicle de conferències: Matemàtiques a la formació de persones adultes.

Poor numeracy skills are a

 

El cicle “Matemàtiques a la formació de persones adultes” consta de tres conferències telemàtiques que s’emetran en obert els dies 21 d’Abril, 26 de maig i 9 de juny de 2021 a les 18.00.

Enllaç a la inscripció GTAF. La inscripció al cicle de conferències dona accés al certificat de 6 h de formació.

Conferència (1/3): “Las matemáticas en la educación de personas adultas”, a càrrec de Pedro Plaza.

  • Abstract:  Cómo inciden las matemáticas en la vida de las personas adultas y su importancia en una sociedad democrática y justa? Cuáles son los conocimientos propios adquiridos por las personas adultas fuera del aula y su utilización para construir otros nuevos.? Qué matemáticas aprender/enseñar y cómo hacerlo en este nivel de enseñanza.
  • En Pedro Plaza és llicenciat en Matemàtiques per la Universitat Complutense de Madrid i doctor en Ciències de l’Educació, amb la tesi “Las Matemáticas en la Educación de Personas Adultas”. També ha estat professor titular de la ETS d’Enginyeria Aeronàutica i de l’Espai a la UPM. És professor voluntari a l’Escola Popular d’Oporto, a Carabanchel (Madrid), i autor del llibre “Matemáticas críticas y transformadoras en la educación de personas adultas”. Ed. Aljibe. Ha escrit articles i impartit ponències i conferències sobre Matemàtiques Qüotidianes, l’Euro, PIAAC, Materials curriculars i  Etnomatemàtiques. 

Conferència (2/3)Alfabetització numèrica de les persones adultes: un marc internacional”, a càrrec de Javier Diez-Palomar.

  • En Javier Diez-Palomar és professor agregat de Didàctica de les Matemàtiques, a la Universitat de Barcelona. Membre de CREA – Community of Research for Excellence for All. Membre del GRESUD (Grup de Recerca en Educació per Superar les Desigualtats), centre de recerca consolidat reconegut per la Generalitat de Catalunya (AGAUR). President des del 2019 de l’Associació Multidisciplinar d’Investigació Educativa [Association of Multidisciplinar Educational Research] AMIE, membre de la WERA (World Educational Research Association). Membre permanent que representa l’Estat Espanyol a la Commission Internationale pour l’Ètude et l’Amélioritation de l’Enseignement des Mathématiques (CIEAEM) des del 2012. Responsable de la NW 24 (Research in Mathematics Education) a ECER (European Conference of Educational Research), des del 2014 fins al 2018. També és membre del Grup d’Experts en Numeració (OCDE) que treballa a l’enquesta PIAAC (2018-2023). Editor en cap de REDIMAT-Journal of Research in Mathematics Education and Adults Learning Mathematics: An International Journal.
  • El Numeracy Expert Group (NEG) és el grup d’experts internacionals encarregats de realitzar l’enquesta PIAAC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies) de l’OCDE. PIAAC mesura les competències de les persones adultes en habilitats clau per al processament de la informació, incloent l’alfabetització numèrica o la resolució de problemes en entorn.
  • Data: Dimecres, 26 de maig de 2021 a les 18.00

 

Conferencia (3/3):  “Matemàtiques al CFA: Propostes, eines i recursos” 

  • CESIRE (àmbit de matemàtiques)
  • Data: Dimecres, 9 de juny de 2021 a les 18.00
Share