Taller de dol. Ara sí que sé

A la nostra escola en aquest taller participen les criatures de tercer i sisè i les ajuda  a descobrir recursos propis, mitjançant la reflexió personal i la confiança.

Està dedicat a ajudar-los  en el seu creixement emocional desenvolupant la intel·ligència emocional perquè tinguin més capacitat per superar les adversitats, com la mort o com la separació del pares, en una de les etapes més determinants de les seves vides.

Continguts que es desenvolupen:

• Activitat de descobriment personal
  • Activitat per al descobriment de l’entorn
  • Activitat per al descobriment de les pròpies pèrdues

Metodologia:
Taller visual, participatiu i creatiu, que estimula el diàleg obert i respectuós vers les emocions, on els temps i continguts estan adaptats a l’edat madurativa dels alumnes.
Dirigit i impartit per una infermera especialitzada en l’acompanyament en el procés de dol i la mort, llicenciada en Antropologia.

Objectius:
– Reflexió sobre les diferents pèrdues de la vida i la normalitat de les mateixes.
– Descobriment de les pròpies pèrdues, aprendre a compartir-ho i no sentir-se sols, estimulant les emocions que s’originen en el procés de dol i especialment en la mort d’un ésser estimat.
– Fomentar/potenciar o augmentar l’autoconeixement. Que descobreixin preventivament, eines que els permetin viure un procés de dol saludable.
– Aprendre a cuidar, cuidar-se i acompanyar una persona afligida. Fomentar els rituals com a facilitadors del desenvolupament de la intel·ligència emocional i capacitat per recuperar la felicitat.
– Promoure una inversió de futur en la salut emocional dels infants i adolescents. Evitar l’elaboració de dols complicats.

Competències bàsiques:
–    Competència d’autonomia i iniciativa personal
–    Competència d’aprendre a aprendre
–    Competència comunicativa lingüística i audiovisual

La vida i la mort (vegeu vídeo)