CICLE INICIAL

EL TIÓ ENS CAGA COSETES

Avui, 21 de desembre, els nens i nenes de Cicle Inicial hem fet cagar el Tió. Com hem cantat molt bé, hem sigut bons i hem picat ben fort, ens ha cagat a tots i totes una joguineta i un súperbolígraf! Estem molt contents i contentes!

FEM ROBÒTICA

Durant aquests dies del final del trimestre els alumnes de cicle Inicial hem pogut iniciar-nos en el món de la robòtica amb els BEE-BOTS. Ha sigut molt divertit i hem aprés molt! continuarem treballant!

TREBALLEM L’HORT

Els nens i nenes de Cicle Inicial ja hem començat a treballar les nostres parcel·les de l’hort. Hem plantat cebes i enciams. Ens agrada molt fer de pagesos!

LA CASTANYADA

Els nens i nenes de Cicle Inicial, hem celebrat la Castanyada fent receptes per esmorzar amb els nostres padrins i ballant una dansa a la Festa que hem fet al pati de l’escola.

SORTIDA A LA GRANJA DE VAQUES

Els nens i nenes de Cicle Inicial hem anat a visitar una granja de vaques. Allà, hem après el procés d’extracció de la llet i el funcionament de la granja.

Hem estat de sort i ha nascut una vedella mentre hi èrem!!

EL COS HUMÀ

Els nens i nenes de 2n, de la classe Hakuna Matata, estem aprenent el nom dels ossos del cos, i com els podrem situar millor? En els nostres companys i companyes!

HAKUNA MATATA

Els nens i nenes de 2n som la classe d’Hakuna Matata! Hem començat el curs amb moltes ganes.

Cada dia a les 9h mirem la temperatura i ja hem fet una gràfica de barres del mes de setembre amb les dades que hem recollit.

També hem començat a arxivar les activitats al carpesà de la classe.

Al pati s’ho passen d’allò més bé!

ELS WIMOWEH JUGUEM A FER MATES!

La classe de 1r, som la classe de Wimoweh, hem començat el curs amb molta energia i ens encanta aprendre mentre juguem! Aquests dies estem fent un treball molt divertit de la numeració.

Ready, steady, go!

INICI DEL CURS 2017-2018

Un nou curs comença, i al Cicle Inicial, estem plens d’il·lusió i ganes de trobar nous aprenentatges mentre gaudim!

Us desitjem un bon curs a tothom!

 

MATEMÀTIQUES

A 2n aprenem matemàtiques mentre juguem!

 

SORTIDA AL PARC DE SABADELL

Els nens i nenes de Cicle Inicial hem anat a un parc a Sabadell a jugar plegats. Ens ho hem passat genial!

 

 

CONCERT DE NADAL

El passat dia 21 de desembre vam celebrar el Nadal fent un bonic concert per a les famílies.

Aquí teniu els vídeos dels nostres artistes de Cicle Inicial.

Esperem que els gaudiu!


LA CASTANYADA:

El passat dia 28 vam celebrar la Castanyada tot ballant danses al pati de l’escola. Aquí teniu els vídeos de les nostres danses.

Els nens i nenes de 1r  vam ballar el Ball de Sant Ferriol.

Els nens i nenes de 2n vam ballar la Dansa del Patatuf.

 

APADRINAMENT LECTOR

Al llarg del curs, els alumnes de 5è i 6è fan apadrinament lector als alumnes de 1r i 2n, respectivament. Es tracta, doncs, d’un treball cooperatiu, en què els nens i les nenes de Cicle Superior esdevenen els padrins i padrines dels alumnes de Cicle Inicial, anomenats “fillols i filloles”. L’objectiu principal és acompanyar els més petits en el seu procés de lectura i escriptura, així com ajudar-los a adquirir els coneixements d’una manera engrescadora, amb la finalitat d’aconseguir despertar en ells el gust per la lectura i l’escriptura.

A més a més, a part de la lingüística, aquesta activitat ajuda a desenvolupar altres intel·ligències (com ara la verbal, la interpersonal i la intrapersonal). És a dir, a banda del treball lingüístic, també es treballen altres aspectes, com el desenvolupament de les habilitats de col·laboració, les estratègies d’aprenentatge cooperatiu, la comunicació persona a persona, l’empatia i la sensibilitat envers les motivacions dels altres, les habilitats de concentració i els procediments d’autoconeixement.

Així doncs, es tracta d’una activitat molt enriquidora des de diferents vessants per a tots els que hi participen, siguin petits o grans.

 apadrinament lector 2n-6è (18) apadrinament lector 2n-6è (42) apadrinament lector 2n-6è (34) apadrinament lector 2n-6è (32)apadrinament lector 2n-6è (23)

 

SESSIONS DE GRUP MATEMÀTIC

En aquestes sessions s’utilitza el joc com a instrument didàctic. Els nens i nenes tenen la possibilitat d’adonar-se que es poden divertir al mateix temps que aprenen matemàtiques, tot avançant en coneixements de càlcul mental i de raonament lògic. A més, també esdevenen una altra ocasió per a aprendre a col·laborar amb els companys per a dur a terme la tasca conjuntament.

grup matemàtic_23092015 (5) grup matemàtic_23092015 (4) grup matemàtic_23092015 (3) grup matemàtic_23092015 (2) grup matemàtic_23092015 (11) grup matemàtic_23092015 (10) grup matemàtic_23092015 (7) grup matemàtic_23092015 (6)

 

TALLER D’ESCRIPTORS

La composició d’un text no és una activitat espontània, sinó que cal aplicar unes estratègies que requereixen un grau de reflexió important. Així doncs, la composició d’un text implica tres fases: 1) planificar o pensar, 2) escriure o redactar i 3) revisar o corregir. Aquests subprocessos es poden aplicar en la redacció de qualsevol text (notes, cartes, invitacions, contes, descripcions, notícies…). Durant aquest taller, els nens i nenes de Cicle Inicial practiquen els tres passos i s’adonen de la utilitat de seguir-los per a la millora de les seves produccions escrites.

taller d'escriptors (4)  taller d'escriptors (5)  taller d'escriptors (1)  taller d'escriptors (2) taller d'escriptors (3)

 

APRENENTATGE COOPERATIU

Saber,saber fer, saber ser i saber conviure indiquen la complexitat d’allò que

una escola inclusiva ha de contribuir a desenvolupar en els alumnes, que va

molt més enllà d’un conjunt de coneixements acadèmics codificats i classificats.

(Pujolàs, “Aprendre junts alumnes diferents”)

El terme aprenentatge cooperatiu fa referència a un grup de procediments d’ensenyament que parteixen de l’organització de la classe en petits grups mixtos i heterogenis on els alumnes treballen conjuntament de manera coordinada per resoldre tasques acadèmiques i aprofundir en el seu propi aprenentatge.

Es fonamenta en:

  • Valorar el potencial educatiu de les relacions interpersonals existents en qualsevol grup.
  • Considerar els valors de socialització i integració com eficaçment educatius.
  • L’aprenentatge per desequilibració.
  • La teoria del conflicte sociocognitiu.
  • L’increment del rendiment acadèmic.

L’aprenentatge cooperatiu aporta una millora significativa de l’aprenentatge de tots els alumnes que s’impliquen en ell, en termes de:

  • Motivació per la tasca
  • Actituds d’implicació i d’iniciativa
  • Grau de comprensió del que es fa i del perquè es fa
  • Volum de treball realitzat
  • Qualitat del mateix
  • Grau de domini de procediments i conceptes
  • Relació social en l’aprenentatge

llegim plegats (3) fem mesures_19-10-2015 (6) treball cooperatiu LA TARDOR (5) treball cooperatiu LA TARDOR (1) llegim plegats (58) llegim plegats (48) llegim plegats (32)

 

FEM DE CONFERENCIANTS !!!

Amb l’objectiu de millorar l’expressió oral, l’alumnat de Cicle Inicial prepara exposicions orals, anomenades “conferències”. Mitjançant la col·laboració dels pares, hi ha tota una preparació prèvia a l’exposició oral, com són la recerca i selecció de la informació, la preparació d’un guió, tècniques d’expressió per parlar en públic i la preparació de material de suport per tal de facilitar l’exposició (cartolina, maqueta, Power Point…).

Els objectius que es treballen són:

  • Millorar la competència comunicativa.
  • Saber buscar i interpretar la informació.
  • Aprendre tècniques per a parlar en públic.
  • Perdre la por a parlar en públic.
  • Incentivar la utilització de les TAC en la cerca d’informació i, amb caràcter voluntari, en les presentacions.

A primer, el tema general de les conferències és “Els animals” i, a segon, els alumnes poden elegir el que vulguin, exceptuant els animals.

conferència PAULA_2-02-2016 (4) conferència SETH_26-01-2016 (8) QUERALT_28-01-2016 (6) conferència EMMA B_27-01-2016 (5)

conferència NEREA_22-01-2016 (9)  conferència NIL_29-01-2016 (7)

 

SORTIDES EDUCATIVES

Visita a les instal·lacions de RTV10 i de la Policia Local

El mes d’octubre, els alumnes de Cicle Inicial van visitar les instal·lacions de la ràdio i la televisió, així com de la policia de la seva localitat.

INSTAL·LACIONS DE RTV10

S’hi van fer dues activitats:

  • RÀDIO: Participació en directe en el magazine de ràdio (intervencions breus i en grup). Es van treballar aspectes com l’ordre d’intervenció, el silenci, la importància del que es comunica i com (vocalització, volum de veu, coherència, etc.).
  • TV: Realització d’un taller periodístic, en què es va plantejar una noticia i es va treballar en format televisiu. Es van tractar aspectes com les necessitats tècniques per a realitzar la gravació, el respecte a les diferents opinions, la importància del contingut de la noticia, etc.

INSTAL·LACIONS DE LA POLICIA LOCAL

Els objectius de la visita van ser:

  •  Conèixer quina és la missió principal de la Policia, sobretot a nivell social i preventiu.
  •  Conèixer l’equipament d’un vehicle policial i saber la funció i la relació policia / vehicle policial.

POLICIA_RTV_29-10-2015 (22) POLICIA_RTV_29-10-2015 (32) POLICIA_RTV_29-10-2015 (36) POLICIA_RTV_29-10-2015 (41) POLICIA_RTV_29-10-2015 (44) POLICIA_RTV_29-10-2015 (6) POLICIA_RTV_29-10-2015 (7) POLICIA_RTV_29-10-2015 (15)

 

Visita a una granja de vaques i elaboració d’un producte làctic

El mes de novembre, els alumnes de Cicle Inicial van anar a Sant Martí Sarroca per tal de visitar una granja de vaques. L’activitat es va desenvolupar en dues parts:

  1. Una visita a una granja de vaques, on els nens i nenes van poder observar in situ els diferents tipus de vaques segons el seu estat i comparar-ne així les característiques: les vedelles, les lleteres, les embarassades…. A més, els alumnes van poder veure el sistema d’extracció de llet mitjançant un robot que actua sobre les vaques automàticament.
  2. Una segona part a la Casa de Colònies l’Estol, on van fer un taller de manipulació d’aliments en què van preparar un pastís de formatge.

Així doncs, mitjançant aquesta sortida, els alumnes van poder:

  • Conèixer l’origen d’un aliment tan quotidià com és la llet i els seus derivats.
  • Aprendre diverses nocions sobre les vaques, així com saber contextualitzar-les dins del camp d’animals mamífers de granja.
  • Presenciar el desenvolupament d’una granja de vaques ubicat dins d’un entorn rural.
  • Participar de l’elaboració d’un producte làctic a partir dels ingredients necessaris.
  • Aprendre a desenvolupar-se en ordre dins d’una aula taller.
  • Passar un dia agradable i entretingut fora de l’escola.

Sant Martí Sarroca 13-11-2015 014 Sant Martí Sarroca 13-11-2015 027 Sant Martí Sarroca 13-11-2015 029 Sant Martí Sarroca 13-11-2015 048 Sant Martí Sarroca 13-11-2015 059 Sant Martí Sarroca 13-11-2015 061 Sant Martí Sarroca 13-11-2015 069