Salut

• D’acord amb les recomanacions elaborades per la Societat Catalana de Pediatria i pels departaments d’Ensenyament i de Salut, davant d’un infant amb febre l’escola contactarà amb el pare, mare o tutor i li demanarà que el reculli tan aviat com pugui. Mentrestant, si la febre és igual o superior a 38 ºC es recomana administrar paracetamol. Per administrar el paracetamol als infants a les escoles, passarem una autorització al pare, mare o tutor. En totes les malalties que presentin estat febril no es pot assistir a l’escola fins 24h després d’haver desaparegut la febre.
  • En cas de malalties contagioses: conjuntivitis, varicel·la, xarampió, pediculosis (polls al cabell), … els nens no poden assistir a l’escola per evitar l’encomanament de la malaltia.En el cas dels polls cal seguir el tractament adient i els alumnes no podran retornar a l’escola fins que estiguin ben nets. S’ha de tenir en compte que els tractaments actuals no eliminen les llémenes i que aquestes s’han de treure manualment, en cas contrari al cap de 15 dies tornaran a tenir polls.
  • En general, quan algun alumne/a pateixi algun  tipus  de  dolència,  no es podrà reincorporar a l’escola  fins  que  el  metge   pediatre  ho  comuniqui a la família.
  • Si s’ha d’administrar algun medicament dins l’horari escolar, cal lliurar-lo acompanyat de la còpia de la recepta mèdica juntament amb el full d’autorització de medicaments al mestre tutor/a, i escriure a l’envàs el nom del nen/a, la dosi i l’hora de la toma.
  • És molt important informar als mestres tutors de qualsevol tipus d’al·lèrgia, atacs d’asma, epilèpsies, … que puguin patir els infants.
  • Per qüestions higièniques i tal com recull la normativa vigent, recordem que no es pot fumar dins el recinte escolar inclòs el pati (al pati les burilles embruten el terra on juguen els nens i nenes) i que tampoc s’hi pot accedir amb gossos