Aprenentatge i servei

Amb aquests projectes volem posar sobre la taula una possibilitat nova d’ensenyar i d’aprendre basada en la participació responsable i el compromís cívic, fent una aposta clara per l’educació en valors dels futurs ciutadans i ciutadanes de la nostra societat.

La idea de vincular l’educació amb l’entorn proper, la realitat o la societat no és nova, fa aproximadament quaranta anys l’anomenada corrent de l’escola activa ens va deixar un gran nombre d’experiències en les quals l’espai d’ensenyament / aprenentatge sortia de les aules per passar al carrer. l’Aprenentatge Servei pot ser una de les evolucions d’aquest corrent als nostres dies i el podríem definir com:

“Una proposta educativa diferent que combina els processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat en els qual els participants es formen tot treballant sobre necessitats reals de l’entorn amb l’objecte de millorar-ho” (Martín i Rubio, 2006 pp.17 – 18)

Descobreix alguns projectes basats en al metodologia d’Aprenentatge Servei desenvolupem en el nostre centre.

Projecte intergeneracional amb col·laboració amb el casal d’avis. (Actualment aquest projecte no es duu a terme per la situació pandèmica de la Covid-19)

Vine a donar sang a la nostra escola!!