TOT EL QUE NECESSITES SABER DE LA TEVA ESCOLA

Normalment ens agrada rebre a les famílies noves a la nostra escola en un dia lectiu, explicar com funciona l’escola, fer un tomb i que ens feu preguntes sobretot ens agrada poder resoldre els vostres dubtes. Aquest any això no podrà ser però intentarem posar en aquest espai tot el que us pot ajudar a  conèixer l’escola, la majoria està a la nostra web però aquí intentarem posar-hi ordre!!! (els textos en blaus són enllaços per accedir a la informació). Si teniu qualsevol dubte ens podeu escriure a preinscripcio@ulldevent.cat o e3000597@xtec.cat.

El primer que cal tenir en compte de l’escola és el nostre Projecte Educatiu. Actualment el teníem en revisió i tot allò que volem canviar ho incloem a la Programació Anual. Dins del Projecte Educatiu també s’hi inclou el Projecte lingüístic, les NOFC (Normativa d’Organització i Funcionament de Centre), el Pla d’Atenció a la Diversitat i finalment el Pla de Convivència (l’hem acabat aquests dies i està pendent de revisió i aprovació).

Aquest projecte educatiu es desplega, per períodes de 4 anys, mitjançant el PROJECTE DE DIRECCIÓ 2020-2024. Aquest any comencem el nostre segon mandat i hem definit un pla d’acció per als 4 propers cursos. Per seguir el nostre procés de millora cada any ens marquem unes Línies d’actuació que ens permeten seguir millorant com a escola i adaptar-nos a les necessitats dels nostres alumnes.

Per tal de que les famílies i l’escola adquireixin una sèrie de compromisos pel que fa a l’educació dels nens i les nenes les escoles tenen una Carta de compromís educatiu on recollim els compromisos de l’escola cap a les famílies i de les famílies cap a l’escola. Aquest document és la base d’una relació que us pot portar a estar 9 anys a la nostra escola, cal signar-la en el moment de fer la matrícula.

Totes les decisions sobre la gestió del centre i el control el realitza el Consell Escolar, en aquest Consell (es reuneix com a mínim 3 vegades a l’any) hi ha representació de les famílies, dels mestres, de l’AMPA i de l’Ajuntament. A partir d’aquest curs podeu consultar els acords del Consell Escolar un cop s’ha reunit i ho hem publicat a la web.

Cada any, a principi de curs, enviem a les famílies el DOSSIER D’INICI DE CURS on trobareu un resum d’allò més important de cada curs. En aquest dossier hi trobareu la data de les reunions d’inici de curs (finals de setembre o principis d’octubre), excepte a P3 i primer que fem la reunió la primera setmana de setembre perquè conegueu als o les mestres i hi pugui haver un petit intercanvi d’informació. En el moment en que matriculeu els vostres fills i filles a l’escola us demanarem el correu electrònic i rebreu tota la informació per aquest canal (també la data de la reunió de P3 o primer, el material que cal portar, els llibres…).

Aquí teniu la presentació a les famílies de P3 del curs 2020-2021

Aquest any, per tal de recollir i organitzar les mesures i l’organització del curs, hem elaborat un Pla d’organització del centre.

Una de les característiques de la nostra escola és que està organitzada en dos edificis, en podeu veure la història, a l’edifici nou hi ha els alumnes de P3 a tercer (petits i mitjans) i a l’edifici antic de quart a sisè (grans). Per aquest motiu els horaris dels alumnes d’un o altre edifici varien en 5 minuts.

Els alumnes paguen 50 € anuals per material (l’Ajuntament subvenciona la totalitat d’aquest import), els alumnes de tercer a sisè també han de portar material d’ús personal i finalment algunes àrees es treballen amb llibres.

L’AMPA de l’escola s’encarrega de la compra i reutilització de llibres de text, servei d’acollida matinal, servei d’acollida al migdia, servei d’acollida per la tarda i extraescolars. A més col·labora amb l’escola en diferents activitats, realitza ajudes materials puntuals i serveix de nexe d’unió entre famílies i escola.

En el nostre Projecte Educatiu també hi incorporem tot un seguit de celebracions i activitats que podreu veure a través de les notícies que hem anat publicant:

CELEBRACIONS

ALTRES ACTIVITATS DEL NOSTRE PROJECTE EDUCATIU

• Xerrades de seguretat vial i bones pràctiques a Internet.
      • Participació de l’equip de robòtica femení a la FLL.

Podeu seguir l’actualitat de l’escola a la web, a Twitter (@escolaUlldeVent),a Instagram (@ulldeventlabisbal) o al canal de Youtube (Escola Ull de Vent).