A Educació Infantil

Els espais d’aprenentatge són una metodologia que vam iniciar el curs13-14 que pretén facilitar a l’infant  la possibilitat d’aprenentatge en el qual ell n’és el protagonista. En cada espai, oferim a l’infant diversos materials i activitats que l’emocionen, el motiven i desperten la curiositat i l’interès per aprendre. En aquests espais es troben nens i nenes de 3, 4 i 5 anys, la qual cosa afavoreix l’aprenentatge entre iguals. Entre els infants trobaran un suport, un model d’acció, observaran les descobertes fetes entre totes i els permetrà avançar individualment i amb els altres.

L’aprenentatge vivencial, manipulatiu i compartit afavoreix que cada infant pugui anar fent experiències, hipòtesi  i anar-les contrastant amb el suport de l’adult que anirà observant els seus avenços, i li anirà proposant situacions noves que el facin créixer. Aquesta manera d’oferir l’activitat d’aprenentatge emociona a l’infant i això li permet millorar el desig de saber, la motivació, l’interès, els quals són imprescindibles per avançar en els aprenentatges i en el seu desenvolupament personal i integral.

Els grups són de 15 a 17 infants a cada espai, cada infant tria a quin espai vol anar i, al llarg del curs l’adult l’ajuda per tal que com a mínim, hagi pogut anar un torn a cada proposta. L’agrupament diversificat i amb un nombre reduït d’infants afavoreix el seu benestar personal i social, i permet també al docent  poder atendre millor a la diversitat i fer una intervenció educativa que s’ajusti a les capacitats i individualitat de cada infant.

En els espais es treballen totes les àrees del currículum d’infantil, i donen resposta al les capacitats i objectius a assolir al final de l’etapa.

  • QUINS ESPAIS TENIM?