Escola verda

L’any 2015 vam obtenir el distintiu que ens acredita com a ESCOLA VERDA. Enguany estem renovant el projecte i preparant noves activitats i objectius per treballar-ho amb els infants i famílies.

Aquestes són algunes de les accions que fem dins el projecte:

GESTIÓ DE RESIDUS

Dins  el  tema  de  recollida  selectiva  i reciclatge es continuen  programant  activitats  de  conscienciació  per  aconseguir  que  els  nostres  alumnes tinguin  en compte  que és necessari reduir, reciclar i reutilitzar i realitzin de manera correcte la recollida  selectiva.

Aquest  tema  considerem que cal convertir-lo en un hàbit i per aconseguir-ho cal treballar-lo  a cada nivell i durant tots els cursos.  S’ha continuat fent el reciclatge dels residus: orgànic, plàstic i paper.

Els alumnes dels cursos més grans són els encarregats d’anar a buidar les papereres de reciclatge de les classes als contenidors del poble.

“GREENIES”

Els alumnes de 1r i els alumnes de 4t són els encarregats de controlar que s’actuï correctament dins les aules. Per això a l’hora del pati controlen si dins les classes hi ha les pantalles tancades, la porta ajustada i les llums apagades.

Si tot és correcte, aquella classe obtindrà una targeta verda, si hi ha una cosa no correcta taronja i si hi ha més coses malament la targeta serà vermella.

La classe amb més targetes verdes a final de mes obtindrà una recompensa
.

DIA DE LA FRUITA I ESMORZARS SALUDABLES

Portem a terme el dia de la fruita a través del PLA DE CONSUM DE FRUITES A L’ESCOLA. És una iniciativa de la Unió Europea que a Catalunya es fa efectiva mitjançant una acció coordinada dels departaments d’Agricultura, Salut i Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Aquest programa ens convida a esmorzar fruita, de manera gratuïta, tres dies al mes.  Així mateix, cada dijous és el dia de la fruita i els nens/es en porten per esmorzar.

L’HORT DE L’ESCOLA

La nostra escola participa en un Projecte com a escola sostenible. Tenim al pati un hort i d`aquest  s’encarreguen els infants, conjuntament amb un avi del centre i les mestres.

Partim de dos objectius bàsics que són, primer que els infants aprenguin des de la pròpia experiència,  a nivell de tenir cura de l`hort, de l`observació de tot els procés de les llavors, de la manipulació de tots els elements
de la natura (sorra, aigua, substracte, llavors etc..), comprovant així les transformacions de les diferents llavors i plantes.

REUTILITZACIÓ I SOCIALITZACIÓ DELS LLIBRES

L’objectiu es promoure un consum més racional i sostenible, afavorint  l’estalvi de recursos, el reciclatge i la reutilització de materials en els centres educatius.

RECOLLIDA DE ROBA USADA

L’activitat consisteix en la participació a la campanya de recollida de roba usada de la fundació GLORR (http://glorr.com/web/), a través de la qual s’envia  roba i calçat en condiciones per nens/es  que ho necessiten a les escoles del país.

La campanya consisteix en repartir a cada infant una bossa de la fundació glorr juntament amb un mail informatiu sobre la campanya de recollida de roba usada, seguidament, es recullen les bosses plenes al passadís d’accés cap a la primera planta.

INFORMACIONS I CIRCULARS VIA E-MAIL

Els comunicats que s’envien a les famílies es fan mitjançant el correu electrònic, els divendres. Les famílies autoritzen i faciliten els correus i tota la documentació que es fa arribar a les famílies es fa a través d’aquest canal, excepte les famílies que ho refusen o no en disposen d’Internet a casa, que llavors se’ls passa la còpia en paper.

APILO XII

Estem envoltats d’aparells de tot tipus que utilitzen piles com a font d’energia: el rellotge, el mòbil, els comandaments a distància, les joguines… Les piles i bateries són dispositius que contenen substàncies químiques que reaccionen entre elles i transformen l’energia d’aquesta reacció en electricitat.

Quan estan esgotades, aquestes substàncies químiques i materials poden fer malbé el medi ambient. Si les reciclem, el protegirem i també estalviarem molts recursos.

Si voleu saber-ne més…. Pàgina web de l’apilo