Pla Lector

Un pla lector és el disseny d’un instrument, d’una actuació destinats a afavorir la competència lectora de l’alumnat afavorint la comprensió lectora i l’apropiació del gust per la lectura que es fonamenta en tres eixos: Saber llegir, Llegir per aprendre i el gust per llegir.
La finalitat és que cada aprenent prengui consciència del creixement de la seva capacitat lectora i de la seva capacitat d’anàlisi de fets, situacions i personatges, i descobreixi la bellesa en el llenguatge.
Els projectes propis de la nostra escola, que es duen a terme de P3 a 6è, son els següents:
PROJECTE LLEGIM: L’activitat diària a l’escola, comença amb 30 minuts de lectura. Es tracta d’un temps destinat a la lectura per la lectura…del gust per la lectura. Periòdicament s’inclouen activitats de comprensió, reflexió, de síntesi, d’expressió…per afavorir, també, la comunicació oral. És important el modelatge del mestre o dels audios.
PARELLES LECTORES: Tots els alumnes de l’escola tenen una classe apadrinada amb la que, periòdicament, fan una activitat de lectura els uns amb els altres utilitzant diversitat d’estratègies: dramatitzacions, contes amb l’ordinador, contes impresos, explicació de històries… La finalitat és compartir una estona grans i petits i gaudir de la lectura
.ACTIVITATS DE BIBLIOTECA: Hi ha diverses activitats per dinamitzar la biblioteca escolar tals com, creació d’un espai adequat per als alumnes d’infantil i la resta de cicles; racó dels titelles per l’hora del conte, un espai de consulta i recerca d’informació i un espai de llibres de lectura tenint en compte diferents tipologies textuals… setmanalment obrim la biblioteca a les famílies i alumnes, fora de l’horari escolar, amb servei de préstec.
-BIBLIOTECA D’AULA: Cada classe disposa d’una biblioteca d’aula amb un fons de llibres de diferent gènere i tipologia textual. També hi tenen cabuda els diccionaris, atles, alguns llibres de consulta…  Aquest racó dins l’aula, vol fomentar no tant sols el plaer de llegir sinó que també està enfocat a un treball curricular en funció del tema que es treballi. D’altra banda, tots els cursos de primària tenen un llibre en català i castellà que s’ha de llegir al llarg del curs i dues vegades a la setmana es llegeix en anglès.
Dins l’aula d’anglès, es repeteix el mateix procediment amb servei de préstec.