Estalvi energètic: Euronet 50×50

Euronet 50/50 max és un projecte europeu que incentiva l’estalvi energètic en edificis públics a partir de l’aplicació de bones pràctiques en l’ús i la gestió de l’energia.
La metodologia que es fa servir és el 50/50, que consisteix en introduir incentius econòmics a l’estalvi energètic aconseguit. L’ajuntament (que és qui paga les factures) i l’equipament signen un compromís on el primer es compromet a retornar el 50% dels estalvis econòmics aconseguits i l’equipament es compromet a aplicar un conjunt de bones pràctiques i liderar el projecte.
L’escola participa d’aquest projecte arribant a fer un estalvi important en la despesa energètica.
Tenim establertes unes accions que tots hem de vetllar per a portar-les a terme:
-Tancar els llums quan acabem l’escola. A tots els endolls hi ha unes icones amb aquesta acció.
-Tancar els ordinadors en finalitzar el seu ús.
-Hem posat unes gomes que regulen la pressió de les aixetes d’aigua.
-Tanquem les portes perquè no s’en vagi l’escalfor.
-Aprofitem al màxim la llum solar.
-Mesurem i fem estudis estadístics de la temperatura ambiental.