INVESTIGUEM SOBRE ELS NOMS D’ALGUNS CARRERS DE MONISTROL

Hola famílies!!

A les classes de medi vam treballar la informació que ens donen els plànols dels carrers d’un municipi i vam aprendre com localitzar llocs en un plànol. Per continuar amb aquesta feina vam treballar els noms d’alguns carrers de Monistrol. Per a desenvolupar-la vam fer una petita investigació sobre algunes persones famoses que donen nom a alguns carrers de Monistrol de Montserrat. Cadascú va buscar informació sobre alguna d’aquestes persones , Lluís Companys, Carles Amat, Jaume Balmes, Dr. Zamenhof, Pau Casals, Abad Escarrer, Salvador Espriu, Julià Fuchs i Jacint Verdaguer.  Es tractava de saber quan i on van néixer i morir, quina feina van fer al llarg de la seva vida, quins premis i reconeixements havien tingut i explicar alguna anècdota o activitat que els van convertir en famosos. Els nens i nenes van completar  el petit treball amb una il.lustració de la persona i una altra imatge del carrer que té dedicat al poble. Va ser una feina engrescadora  pels nens i nenes i van fer unes bones exposicions orals a davant dels seus companys i companyes. Alguns comentaris dels propis alumnes sobre el que havien escoltat són:  “…jo no sabia que el Julià Fuchs havia dissenyat els plànols del cremallera…”, “… què vol dir que Julià Fuchs va ser fill adoptiu del poble?…”,  “…si voleu us recitaré un poema de Salvador Espriu…”, …”mare meva ! El van assassinar?…”, “…uauh, tenia més de 100 anys quan va morir…”,  “…a mi m’ha agradat saber que Carles Amat havia fet de metge al monestir de Montserrrat i  havia sigut alcalde a Monistrol…”.

Si cliqueu la imatge veure fotografies dels nens i nenes.