Menjador escolar

Preus, normes de funcionament i reglament del servei de menjador escolar
Curs 2021-22

Titular de servei: AJUNTAMENT DE GUARDIOLA DE BERGUEDÀ

Preus: Els preus es fixen cada any

La capacitat del menjador és entre 40 i 50 comensals.

• Cada matí, abans de les 9.30h es passarà la llista del menjador per apuntar els nens que es queden aquell dia. Pel que fa els alumnes d’Educació Infantil els pares ho diran a la mestra de veu o a través d’un paper escrit.
  • Si un alumne té previst arribar a l’escola més tard de les 9h. i es vol quedar a menjador caldrà trucar a l’escola per encarregar el dinar.
  • Si un alumne marxa durant el matí i el dinar està encarregat no s’abonarà l’import.
  • Cap alumne podrà apuntar-se al menjador més tard de 2/4 de 10.
  • Totes les famílies tindran el pagament domiciliat, expectuant aquells casos que s’hagi cregut necessari fer el pagament d’un altre manera.
  • Els alumnes amb beca hauran de satisfer l’import total de la factura mensual a l’Ajuntament i posteriorment rebran un taló per l’import corresponent tan bon punt el Consell Comarcal faci el traspàs a l’escola.
  • Si algun comensal ha d’absentar-se del centre entre les 13 i les 15 hores, serà necessària la presentació d’una autorització escrita dels pares.
  • Els menús, – que han estat confeccionats pel catering que ens serveix el dinar- es donaran a cada família cada inici de curs, també es trobaran penjats a la cartellera i a la Secretaria del Centre.
  • És imprecindible que si un alumne és al·lèrgic a algun tipus de menjar o no menja algun aliment en concret els pares ho comuniquin a l’escola i també que es posin en contacte amb les persones encarregades del menjador per parlar-ne.
  • Tots els nens i nenes han de menjar de tot el que es dona al menjador (si no els agrada se’ls posarà poca quantitat). En cas contrari caldrà presentar un certificat mèdic que justifiqui la dieta.

Drets i deures dels usuaris (reglament):

Els i les alumnes usuaris del servei de menjador escolar

Tenen dret a:

• Estar vigilats en tot moment per un o més adults.
  • A jugar o desenvolupar activitats dirigides en un ambient de respecte .
  • A sentir-se segurs i protegits al llarg de la durada del servei.
  • A ser escoltats quan tenen una necessitat o fan una demanda.
  • Els alumnes d’Educació Infantil i Primària poden jugar al pati abans i després de dinar i ,en cas de pluja, poden quedar-se al menjador mirant una pel.licula o jugant al gimnàs.
  • A disposar d’unes joguines de menjador que són exlusivament per utilitzar aquesta estona i que cada any s’aniran reposant si es fan malbé.
  • A disposar d’una alimentació equilibrada i suficient.
  • A ser instruïts en l’ús dels utensilis de taula (safates, coberts, tovallons, gots,…), a demanar al personal de cuina allò que puguin necessitar i a conèixer les normes habituals de bona educació i cortesia a taula.

Tenen els deures de:

• Els alumnes de Primària tenen el deure de respectar els utensilis de taula i no fer malbé el menjar.
  • Respectar als companys/es, monitors/es i personal de cuina.
  • No aixecar-se de la taula , entrar a la cuina o marxar del menjador sense autorització.
  • Quedar-se dins el recinte escolar tot el temps que duri el servei.
  • No circular per l’interior de l’escola a menys que els ho indiquin les monitores.
  • No utilitzar les joguines de classe.
  • Fer cas del que diuen les monitores.
  • Acudir a l’entrada del menjador quan sigui l’hora d’entrar a dinar i a l’hora de tornar cap a les classes.
  • Rentar-se les mans abans i després de dinar i rentar-se les dents.
  • Menjar en un ambient sonor raonable (sense crits), evitant fer malbé el menjar i procurant acabar la ració mínima.

Aprovat pel Consell Escolar el dia 11 de març de 2008.