Xerrada sobre la prehistòria

Avui a l’escola hem gaudit d’allò més amb la xerrada-taller sobre tecnologia lítica a la prehistòria a càrrec de l’investigador i arqueòleg  Miquel Guardiola Fígols, responsable de l’Àrea de Socialització de l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES), de la Universitat Rovira i Virgili.

El Miquel ens ha portat pedres i eines que servien pels homes de la prehistòria per caçar i tallar la carn.També ens ha fet una demostració de com els nostres avantpassats feien eines de pedra (ascles, bifaç, llances, arcs, fletxes,  destrals, puntes de fletxes, aparells rudimentaris…) que utilitzava l’home de la prehistòria per caçar i alimentar-se i que feien a partir de pedra de sílex, còdols, pedres fogueres, cordills, fusta, etc. Una de les eines que més ha meravellat a petits i grans es un giny o aparell anomenat “ballarina” que servia per fer foc o forats a les pedres per elaborar penjols o collarets.

Una xerrada molt agradable i amb la que hem gaudit molt escoltant les explicacions del Miquel, i que des d’aquí aprofitem per donar-li les gràcies per la seva visita.

Si voleu veure les fotos de la xerrada feu clic al següent enllaç