Història

Inicialment l’escola pública estava situada als baixos de l’Ajuntament. Els nens i les nenes anaven a classes diferents. La població va anar creixent i de mica en mica s’habilitaven edificis i locals repartits per l’extens terme municipal de Premià de Dalt. Arribats als anys 80 del segle passat, el mapa de l’escola pública al poble era el següent:

• Edifici Santa Anna (“Mercat”) – Carrer de Jacint Verdaguer, s/n (quatre aules de preescolar i despatx de direcció)
  • Edifici Victor Català (“Vivendes”) – Carrer de Víctor Català, s/n (quatre aules de cicle inicial)
  • Edifici Cristòfor Ferrer (“Autopista I”) – Carretera d’enllaç a l’autopista (vuit aules:preescolar, cicle inicial i cicle mitjà)
  • Edifici Marià Manent (“Autopista II) – Avinguda de la Caritat, s/n (vuit aules de 5è a 8è d’EGB)
  • Edifici Verge del Remei (“La Pixotella”) – Torrent Castells, s/n (una aula de preescolar).

Aquesta dispersió comportava que l’alumnat que vivia als barris del Remei i de Santa Anna-Tió havia de desplaçar-se amb autocar quatre cops al dia als centres que per edat els pertocava ja que no hi havia servei de menjador.

En el curs 1988-1989, es va inaugurar la nova escola Santa Anna, situada al torrent del mateix nom, cridada a donar servei a tots els nens i les nenes del barri. els infants que vivien més a prop del nucli antic van anar a l’edifici Marià Manent, que s’ha anat ampliant i remodelant i s’ha convertit en una escola pràcticament nova.

?