Recursos per a P4



HOLA POLLETS I LLEONS!!



AVUI ÉS L’ÚLTIM DIA D’ESCOLA I NO VOLEM MARXAR SENSE FER-VOS UN PETIT REGAL AMB TOTES LES VIVÈNCIES I MOMENTS TAN BONICS QUE HEM VISCUT JUNTS. AQUEST HA ESTAT UN CURS ESPECIAL I DIFERENT, PERÒ ENS QUEDEM AMB MOLTS BONS RECORDS, PERQUÈ TOTS I TOTES SOU GENIALS!

GAUDIU MOLT DE L’ESTIU I DE LA FAMÍLIA, AGAFEU MOLTA FORÇA PERQUÈ EL CURS VINENT SEREU ELS GRANS D’INFANTIL !!

US ENVIEM MOLTS PETONS I MOLTES ABRAÇADES. ENS HAURIA AGRADAT MOLT FER-HO EN PERSONA. US ESTIMEM MOLT!

BONES VACANCES I BON ESTIU!

R


POLLETS


R

R


LLEONS


R

R


TAMBÉ VOLEM FELICITAR A TOTS ELS NENS I NENES QUE HAN FET 5 ANYS AL MES DE JUNY I A TOTS ELS QUE COMPLIRAN ANYS DURANT L’ESTIU!


I PER ACABAR…US CONVIDEM A QUE FEU UN PASSEIG VIRTUAL PER LA QUE SERÀ LA VOSTRA CLASSE DE P-5!


 

 

ENS TROBEM AL SETEMBRE NENS I NENES!! AGAFEU FORCES PER COMENÇAR AMB ENERGIA UN NOU CURS! BON ESTIU!

BEA, HELENA, SOFIA I TERE  

R




R

DOTZENA SETMANA (15-19 JUNY)

Hola lleons i pollets!

Aquesta és l’última setmana del curs, l’última setmana que esteu a P4. El curs que ve, estareu a P5! Això implica canviar de classe i passar a ser els nens i nenes més grans d’infantil!

Com cada setmana, us hem preparat diferents activitats perquè feu a casa amb la família i gaudiu molt junts. Aquestes activitats seran les últimes que rebeu perquè ja s’acaba el curs i comencen les vacances d’estiu!

Esteu preparats i preparades per veure les activitats d’aquesta setmana? Volem continuar rebent fotos i vídeos. Ens fa molta il·lusió!

 

  • SOM AUTÒNOMS

Com cada setmana, us animem que participeu i ajudeu a casa. Així com vestir-se i desvestir-se sols, posar-se i treure’s les sabates, rentar-se les dents i les mans diàriament, ajudar a parar i desparar taula, recollir les joguines, endreçar la vostra habitació…

 

  • SOM RONDALLAIRES

Orelles i ulls ben oberts, que l’Helena us explicarà un conte molt divertit i especial que parla sobre una cosa que fa tothom: els pares, els avis, els animals, els amics… I aquesta cosa és… LA CACA!

Fa dues setmanes la Tere us va ensenyar a fer uns prismàtics. Què us sembla si els fem i sortim al carrer a fer d’exploradors i d’exploradores? Potser trobem diferents tipus de caques! A veure si sabeu a quins animals corresponen.

 

  • JUGUEM EN FAMÍLIA

Aquesta setmana hem preparat un joc que segur que el coneixeu: les bitlles. Un joc on hem de tenir una bona punteria, hem de saber els números, tenir una bona coordinació…  Us animeu? Segur que us agradarà molt jugar amb la família!

Podem crear aquest joc fàcilment amb material que tenim per casa.

 

  • SOM ARTISTES

La setmana passada vam rebre moltes fotos vostres on ens enviàveu els dibuixos que havíeu fet de les vostres cares. Com que aquella activitat us va agradar molt, aquesta setmana us proposem una molt semblant.

Haureu d’agafar una foto vostra i tapar la meitat de la cara amb un full en blanc. La meitat de la cara que hem tapat i no es veu l’haureu de dibuixar vosaltres! Segur que surten uns dibuixos molt divertits.

Volem que ens envieu el resultat!

 

  • FEM UN EXPERIMENT

Aquesta setmana la Tere us ensenya a fer un experiment molt especial: bombolles de sabó. Ara que s’apropa l’estiu, segur que ens ve de gust jugar a fer bombolles. Si voleu saber com es fan i quin material necessitem, entreu a veure el vídeo!

 

També us animem a fer les diferents propostes de música i psicomotricitat. Us ho passareu genial!

      

 

ATENCIÓ!!

Estigueu molt atents i atentes perquè us estem preparant una sorpresa de final de curs!

 

RECORDEU QUE ENS PODEU FER ARRIBAR FOTOS O MISSATGES A TRAVÉS DEL CORREU

P4APOLLETS profp4a@esc-mercerodoreda.cat
P4B LLEONS profp4b@esc-mercerodoreda.cat

Una abraçada ben forta,

Helena,Sofía,Bea,Tere.

———————————————————————————————————————————————————-

ONZENA SETMANA (8-12 JUNY)

Hola Pollets i lleons!!
Amb l’arribada del juny i la calor hem decidit enviar-vos aquesta setmana unes propostes ben divertides i
refrescants que ens ajudin a escalfar els motors de cara a l’arribada de l’estiu.
Esperem que les gaudiu d’allò més i que ens envieu fotos i vídeos ben divertits del que esteu fent aquests
dies.

Us recordem que aquesta setmana tornem a tenir una trobada al zoom. Serà el proper dijous 11 de juny.

TROBADA ZOOM
POLLETS P4-A  11 DE JUNY A LES 11 HORES
LLEONS P4-B  11 DE JUNY A LES 16 HORES
  • SOM AUTÒNOMS
    Com us recordem cada setmana és molt important que col·laboreu a casa i que seguiu agafant autonomia
    amb aquelles coses que tant bé heu anat aprenent durant el curs:
    – Vestir-se i desvestir-se sols.
    – Aprendre a posar-se i treure’s les sabates.
    – Hàbits d’higiene diària: rentar-se les mans, la cara i les dents.
    – Ajudar a casa: parar i desparar taula, recollir les joguines, ajudar a preparar el menjar.

 

  • SOM RONDALLAIRES
    Aquesta setmana us portem un conte tradicional que molts ja coneixeu de l’escola, en Patufet. Esperem que el gaudiu. Ulls ben oberts i orelles molt atentes.

Què us semblaria si vosaltres ara expliquéssiu als pares o germans aquest conte com si fóssiu rodellaires? Sereu capaços? Us animem que us graveu en vídeo i ens ho envieu!

 

  • SOM ARTISTES
    Voleu que aquesta setmana ens convertim en artistes i pintem un quadre abstracte com si fóssim Pollock o Kandinski? És molt senzill, només necessitareu paper o cartró, un globus, pintura, aigua i moltes ganes de ser creatius!
    Seguiu els passos del vídeo que us hem fet i envieu-nos una foto de la vostra obra d’art

 

  • SOM CUINERS
    Amb aquests dies tan calorosos bé molt de gust menjar alguna cosa ben dolça i fresqueta. Què us sembla si ens posem el davantal i ens convertim en cuiners? Us proposem una recepta ben senzilla perquè pugueu fer gelats a casa!

 

  • JUGUEM EN FAMÍLIAAquesta setmana hem pensat proposar-vos un joc ben divertit perquè passeu una bona estona en família.
    Seguiu els passos que us indiquem en aquest vídeo i tindreu a casa un joc que podreu compartir amb pares i germans. Animeu-vos a passar una estona ben divertida!

Des de la comissió d’escola verda us proposen diferents activitats molt divertides!  Feu clic a la imatge per veure-les!

També us animem a fer les diferents propostes de música i psicomotricitat. Us ho passareu genial!

                    

RECORDEU QUE ENS PODEU FER ARRIBAR FOTOS O MISSATGES A TRAVÉS DEL CORREU

 

P4A POLLETS profp4a@esc-mercerodoreda.cat
P4B LLEONS profp4b@esc-mercerodoreda.cat

Una abraçada ben forta,

Helena,Sofía,Bea,Tere.

———————————————————————————————————————————————————-

DESENA SETMANA (1-5 DE Juny).
Hola Pollets i LLeons!!
Aquesta setmana us tornem a proposar activitats que esperem us agradin molt.Ja sabeu que ens podeu enviar al correu ,els vostres videos i fotos.

VIDEOCONFERÈNCIA

Ens ha agradat molt veure-us a la videoconferència, xerrar una mica amb vosaltres i gaudir de les vostres feinetes. Cal dir, que esteu tots i totes guapíssims i molt grans.
Moltes gràcies per la vostra participació .Aviat farem una altra videoconferència i esperem que ens puguem trobar tots.

HÀBITS I AUTONÒMIA
– Vestir-se i desvestir-se sols.
–  Aprendre a posar-se i treure’s les sabates.
– Hàbits d’higiene diària:rentar-se les mans,la cara,les dents.
– Ajudar a casa:parar i desparar la taula,recollir les joguines,ajudar a preparar un menjar.

LLENGUATGE VERBAL

. CONTE ELS TRES PORQUETS

Explica a la teva família (pares,germans) el conte dels tres porquets,mirant el que passa a les
imatges.

. ESCOLTEM LES VOCALS
Mira els dibuixos,digues el nom en veu alta i tria les vocals que sonen.

LLENGUATGE MATEMÀTIC
. CONSTRUÏM
Amb gots de plàstic fer una construció i posar a cada got tants gomets com indica el model.

. IMITACIÓ
Amb pals de polo fer la mateixa construcció que el model.En aquesta activitat hem d’estar molt atents.

LLENGUATGE PLÀSTIC
. ENS DIBUIXEM
Busca un mirall per casa i dibuixa’t. Després ens podeu enviar al correu els vostres dibuixos. Segur que estareu ben guapos/es.

PSICOMOTRICITAT FINA
. OMPLIR,BUIDAR…..
Juguem a omplir i buidar recipients.Els materials que necessitem són:
-Safata gran.
-Pa ratllat.
-Diferents pots I gots de plàstic,capsetes,embuts,culleres ,que serveixin per transvasar d’un
recipient a l’altre.

. ENSARTAR
Fer tires de cartró.En l’extrem de la tira posar un número de l’1 al 5 i després ensartar dintre
de la tira tantes gomes de cabell com indica el número. Amb aquest exercici a més d’aprendre
els números i les quantitats,agafareu molta força a les mans .

DESCOBERTA I EXPERIMENTACIÓ
. MÀGIA!!
L’Helena,aquesta setmana ha preparat un experiment molt màgic amb
vinagre,bicarbonat,aigua i un globus. Amb aquests elements i sense bufar, el globus s’ha inflat.
Mirem el video,Comença la màgia!!!!

 

 

LLENGUATGE MUSICAL
L’Encar us deixa les seves propostes.

 

PSICOMOTRICITAT
La Sofía ha preparat unes activitats molt divertides.

Anar a a pàgina web d’educació física

 

DIVENDRES 5 DE JUNY
-DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT-

AQUEST ANY EL TEMA ÉS LA BIODIVERSITAT.
LA BIODIVERSITAT ÉS VIDA. SÓN TOTS ELS ÉSSERS VIUS QUE HABITEN EN EL PLANETA COM:
ANIMALS MARINS, ANIMALS TERRESTRES,PLANTES,INSECTES,RÈPTILS,BACTERIES,VIRUS.

BIODIVERSITAT ÉS TAMBÉ LA CURA DE LA NATURA,DELS BOSCOS,DELS MARS,DELS OCÈANS.
HEM D’ESTIMAR LA NOSTRA NATURA I PROTEGIR-LA.
Per celebrar aquest dia ,us proposem realitzar una petita activitat

. Què us sembla si fem uns prismàtics I així observem tota la natura I els éssers vius que ens
envolten.?

Per fer els prismàtics necessitem:
-2 rotlles de paper de wc.
-Tires de paper de regal.
-1 tira de cartolina.
-Llana.
-Pega.
-Un punxó per fer els forats.

Començem!!
Retallem 4 tires de paper de regal que enganxarem en els extrems dels rotlles.
Després retallarem una tira de cartolina que enganxarem a la part central dels
prismàtics.
Fem un forat en el lateral de cada rotlle i passem un tros de llana per poder penjar-lo
al coll.

Vídeo

 

RECORDEU QUE ENS PODEU FER ARRIBAR FOTOS O MISSATGES A TRAVÉS DEL CORREU

P4A POLLETS profp4a@esc-mercerodoreda.cat
P4B LLEONS Profp4b@esc-mercerodoreda.cat

Una abraçada ben forta
Helena,Sofía,Bea,Tere.

—————————————————————————————————————————————–

NOVENA SETMANA ( 25-29 MAIG)

Hola Lleons i Pollets!

Una setmana més us proposem diferents activitats perquè continueu entretinguts a casa. A nosaltres ens agrada molt rebre les vostres fotos i vídeos. Endavant!

També us volem recordar que el proper dijous 28 de Maig tenim una trobada per Zoom amb tots vosaltres, nens i famílies.

TROBADA ZOOM
LLEONS- P4B  28 DE MAIG A LES 11 HORES
POLLETS- P4A  28 DE MAIG A LES 18 HORES

Reviseu el vostre correu electrònic, allà us hem enviat l’enllaç per accedir al zoom. Us esperem a tots!! Tenim moltes ganes de veure-us!

HÀBITS I AUTONOMIA:

-Vestir-se i desvestir-se sols.

-Aprendre a posar-se i treure’s les sabates.

-Hàbits d’higiene diària: rentar-se les mans, la cara, les dents…

-Ajudar a casa: parar i desparar la taula, recollir les joguines, ajudar a preparar un menjar…

 

LLENGUATGE VERBAL:

  • Ulls ben oberts i orelles atentes per escoltar i mirar el conte de l’Elmer, un petit elefant de colors. Ideal per transmetre als nens valors positius tan importants com son la solidaritat, el respecte, l’amistat i, sobretot, la celebració de les diferències.

 

  • IMATGES LLETRES VOCALS: En aquestes imatges podeu veure les vocals (a, e, i , o, u) i un conjunt de dibuixos. Us proposem que verbalitzeu en veu alta les paraules d’aquests dibuixos i que seleccioneu aquelles que tenen la lletra corresponent a la vocal. Un exemple: Amb la vocal I. La paraula INDI si que conté la lletra I, però ÀNEC o ELEFANT, no contenen aquesta vocal. Us heu de fixar molt bé i fer el mateix amb totes les imatges.

 

 

 

 

 

 


 

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

  • COMPTATGE: Per fer aquesta activitat, necessitem fulls (de colors o blancs), retoladors o llapis i unes tisores. Primerament dibuixem una flor sense pètals en un full. Després, heu de dibuixar 7 pètals i retallar-los i també uns cercles amb els números. Nosaltres hem fet de l’1 al 7. Finalment, s’ha de col·locar un dels números al cercle de la nostra flor i el nen o nena haurà d’agafar el nombre de pètals que ens indiqui el número.

                       

                        

                       

                                           

A més, us deixem aquest formulari per continuar amb l’activitat anterior. Sabreu comptar els pètals de la flor? Vinga intenteu-lo!

LLENGUATGE PLÀSTIC:

  • MANUALITAT ELMER: Oi què abans heu vist el vídeo del conte de l’Elmer? Doncs ara us proposem que feu el vostre Elmer amb l’ajuda de la vostra família.

Material que necessiteu:

-Una ampolla de plàstic (que tingui nansa)

-Pega o cola blanca

-Pinzell

-Tisores

-Tros de cartró o cartolina (per fer les orelles)

-Trossets de paper de diferents colors (o si no teniu de colors, el podeu pintar vosaltres amb retoladors o colors)

-Retolador negre

Passos per fer la manualitat:

1- Heu de retallar l’ampolla de plàstic amb unes tisores fent la forma de l’elefant, no us oblideu de fer les potes i la trompa.

2- Amb un pinzell poseu cola blanca o pega a l’ampolla i aneu enganxant els trossets de paper de colors, com si fos un collage.

3- En un tros de cartró o cartolina podeu dibuixar unes orelles i les enganxeu a cada banda.

4- Finalment, amb un retolador negre li dibuixeu els ulls.

I ja teniu el vostre elefant ELMER!

       

   

 

PSICOMOTRICITAT FINA

  • DIBUIX AMB ESCURADENTS: Per fer aquesta activitat necessiteu una safata de porexpan (d’aquestes de la fruita o similar) i escuradents. Primer un adult ha de dibuixar algun dibuix a la safata i després vosaltres amb escuradents heu de punxar aquest dibuix per la línia.

                     

  • ENFILAR PASTA: Necessiteu escuradents i qualsevol tipus de pasta (menjar), nosaltres ho hem fet amb pistons de la sopa, però podeu fer servir el que tingueu a casa. La idea és ficar als escuradents els pistons, d’un en un. És una bona activitat per treballar la força dels dits!

 

DESCOBERTA I EXPERIMENTACIÓ:

  • EXPERIMENT AMB LLET: La Tere us ensenya a fer un experiment molt curiós. Per fer-lo necessiteu: llet, colorant alimentari, sabó i bastonets de les orelles. Mireu el vídeo, és molt guai!

 

LLENGUATGE MUSICAL :

L’Encar us convida a fer les seves propostes de música!

PSICOMOTRICITAT:

La Sofia de psico us ha preparat més activitats perquè no deixeu de moure el vostre cos!

 

Aquesta setmana ens acomiadem amb aquest vídeo per felicitar els nens i nenes que aquest mes de maig han fet 5 anys! Esperem que us agradi! MOLTES FELICITATS!

 

RECORDEU QUE ENS PODEU FER ARRIBAR FOTOS O MISSATGES A TRAVÉS DEL CORREU

P4 A pollets profp4a@esc-mercerodoreda.cat
P4B lleons profp4b@esc-mercerodoreda.cat

Una abraçada molt forta!

Helena, Sofía,Tere i Bea


 

VUITENA SETMANA (18-22 MAIG)

Hola pollets i lleons!

A continuació us proposem les activitats que podeu realitzar durant la setmana amb la vostra família. Esperem que us agradin molt! Ens encanta rebre les vostres fotos i vídeos.

Un petó molt gran a tots i a totes!

HÀBITS I AUTONOMIA:

  • Vestir-se i desvestir-se sols.
  • Aprendre a posar-se i treure’s les sabates.
  • Hàbits d’higiene diària: rentar-se les mans, la cara, les dents…
  • Ajudar a casa: parar i desparar la taula, recollir les joguines, ajudar a preparar un menjar…

 

LLENGUATGE VERBAL:

  • Us deixem un vídeo en el que us expliquem un conte molt interessant que parla de les emocions! Obriu bé els ulls i les orelles per escoltar el conte de “El monstre de colors”.

  • Us ha agradat el conte? Us animem a que feu un dibuix d’un monstre i el pinteu segons com us sentiu avui. Ens el podeu enviar i així sabrem com esteu: contents, tristos, enfadats, tranquils…

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

  • CONTINUA LA SÈRIE: aprofitant que tenim a casa agulles d’estendre, jugarem a continuar la sèrie. Si no teniu d’aquests colors podeu utilitzar uns altres.

      

  • PUZLE D’EMOJIS: Per fer aquest puzle necessiteu: cartró, tisores i retoladors o ceres de 3 colors.
    Dibuixem a un cartró unes quantes figures ovalades i les retallem. A continuació dibuixem diferents cares amb expressions: tristesa, amor, alegria, por, son, sorpresa, empipament…
    Una vegada dibuixades les cares, les retallem per la meitat.

    

Amb aquesta activitat l’infant potencia la percepció visual, la coordinació oculomanual i practiquen un vocabulari entorn de les emocions.

 

LLENGUATGE PLÀSTIC

  • MEMORY DE LES VOCALS: Es tracta de crear un joc de memòria amb algunes lletres (nosaltres comencem amb les vocals, però podem anar afegint més lletres setmana a setmana).

Per fer aquest memory, haurem de fer 10 quadrats de 6×6 i retallar-los. Una vegada fets, escriurem les vocals (dues vegades per crear parelles). Ja podem començar a jugar!

Per fer-ho, haurem de donar la volta a totes les peces i barrejar-les. També podem animar els infants i fer-los pensar en paraules que comencin per la vocal que han trobat. Per exemple, si han descobert la A hauran de pensar en paraules com: ànec, avió, armari, aigua…

 

 

PSICOMOTRICITAT FINA

  • GRAFISME: En un full enganxa tires de paper de colors i decora aquestes tires i la resta d’espais fent diferents tipus de grafismes. Aquí us deixem alguns exemples de traços que podeu fer:

  

  • POLSERES AMB PAPER DE LAVABO: Aprofitem els tubs de paper de lavabo per crear braçalets i decorar-los amb diferents grafismes. Podeu fer servir l’ordre del model per treballar l’atenció. Us animeu?

 

DESCOBERTA I EXPERIMENTACIÓ

  • RECEPTES AMB FRUITA: FEM UN POLLET I UN LLEÓ

A continuació podeu veure com la Tere prepara dues receptes amb diferent fruita. Ha preparat la cara d’un lleó i un pollet! Entra i descobreix com fer-ho!

POLLET:

LLEÓ:

 

LLENGUATGE MUSICAL

  •  La Encar us ha preparat aquesta setmana unes activitats molt divertides relacionades amb els elefants! També podeu crear un instrument: el pandero. Animeu-vos, que serà molt divertit.

 

PSICOMOTRICITAT

  • Aquesta setmana podeu conèixer a tres mestres nous de pràctiques, i a més a més, la Sofia, el David i el Raúl han penjat uns vídeos amb uns reptes molt divertits.

 

 

RECORDEU QUE ENS PODEU FER ARRIBAR FOTOS O MISSATGES A TRAVÉS DEL CORREU

P4 A pollets: profp4a@esc-mercerodoreda.cat

P4B lleons: profp4b@esc-mercerodoreda.cat

Una abraçada gegant nens i nenes.

Helena, Sofía,Tere i Bea

———————————————————————————————————————————————————-

SETENA SETMANA

Bon dia pollets i lleons!

Desitgem que estigueu bé, els de casa i tota la família. Aquesta setmana, un cop més, totes les mestres us hem preparat activitats ben interessants i engrescadores. Esperem que les gaudiu molt!

HÀBITS I AUTONOMIA

  • Vestir-se i desvestir-se.
  • Aprendre a posar-se i treure’s les sabates.
  • Hàbits d’higiene diaria: rentar-se les mans, rentar-se les dents, anar sols al lavabo.
  • Ajudar a casa endreçant les joguines, parar i desparar taula, recollir la roba bruta, regar les plantes…

LLENGUATGE VERBAL

  • Avui us deixem un vídeo en el que us expliquem un conte ben bonic, que parla sobre la importància de respectar les diferències dels altres. 

Obriu bé els ulls i les orelles per escoltar el conte de “Quatre petites cantonades de no res”.

 

 

  • Buscar i escriure el teu nom:

Es tracta de trobar el nom escrit correctament com en el model. A continuació hauran d’escriure el seu nom en la línea. (No fa falta imprimir-ho, podeu fer-ho escrit en un paper, seguint el model).

 

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

  • Seguint l’exemple de l’activitat que heu vist en el conte de “Quatre petites cantonades de no res”, busqueu objectes per casa de mides i formes diferents i amb un llapis resseguiu el perímetre d’aquests objectes sobre un full blanc.


  • Busquem per casa sis pals, canyes o llapissos de colors i fem diferents formes o dibuixos. En acabat podem dibuixar la forma que hem fet en un full de paper.

 

LLENGUATGE PLÀSTIC

Què us sembla si fem un monstre!

Per a fer aquest activitat, necessitarem: full blac o cartolina, aquarel·la líquida o aigua amb colorant alimentari, una canya, retoladors i un blister d’algun medicament.

  • Posem una mica d’aquarel·la líquida o aigua amb colorant alimentari sobre un full blanc o cartolina i bufem amb una canya.
  • Retallem dos espais buits d’algun blíster de medicaments per fer-los servir com a ulls del monstre. Li podem pintar dos punts negres de retolador al mig i l’enganxem sobre el dibuix del monstre que ha quedat en el full.
  •  Finalment podem dibuixar alguns detalls que volguem amb retoladors.

   

PSICOMOTRICITAT FINA

  • Seguint l’exemple de l’activitat que heu vist en el vídeo del conte de “Quatre petites cantonades de no res”, podeu decorar les rodones, quadrats o objectes que hagueu resseguit sobre el full blanc, fent línies horitzontals, verticals, diagonals, puntejats, creuetes o el que més us agradi.

  • Busqueu alguna caixa de cartró per casa i podeu fer-li un foratal mig. Després podeu jugar a amagar objectes dins de la caixa i que els nens fiquin la mà i palpant l’objecte, el descriguin i endevinin què és.

 

EXPERIMENT

Us voleu convertir en uns científics i fer un experiment molt interessant?

Doncs escolteu amb atenció a la Sofia que us l’explicarà molt bé. Preneu nota i feu-lo vosaltres a casa!

 

LLENGUATGE MUSICAL

La Encar us ha preparat aquesta setmana unes propostes molt interessants! Us animeu a seguir-la?

 

PSICOMOTRICITAT

La Sofia us ha preparat aquesta setmana un munt d’activitats d’allò més divertides. Cliqueu aquí i no us les perdeu.

 

RECORDEU QUE ENS PODEU FER ARRIBAR FOTOS O MISSATGES A TRAVÉS DEL CORREU

P4 A pollets: profp4a@esc-mercerodoreda.cat

P4B lleons: profp4b@esc-mercerodoreda.cat

Una abraçada gegant nens i nenes.

Helena, Sofía,Tere, Bea i Silvia.

———————————————————————————————————————————–

SISENA SETMANA

Hola pollets i lleons, ja fa molts dies que estem tancats a casa, però esperem que estigueu gaudint amb les activitats que us proposem.

Aquesta setmana us proposem:

 

HÀBITS I AUTONOMIA

. Vestir-se i desvestir-se.

. Aprendre a posar-se i treure’s les sabates.

. Hàbits d’higiene diària: rentar-se les mans, rentar-se les dents, anar sols al lavabo.

. Ajudar a casa: endreçant les joguines, parar i desparar taula, recollir la roba bruta, regar les plantes.

 

LLENGUATGE VERBAL

.  “L’ABECEDARI”

Haurem de construir lletres de l’abecedari amb objectes trobats a casa. Per exemple: forquilles, pinces d’estendre, escuradents…

 

.   

 

. Conte: “L’ERUGUETA GOLUDA”

Aquesta setmana  l’Helena us explicarà un conte molt bonic sobre una eruga molt remenuda. Esperem que us agradi.

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

. FORMES GEOMÈTRIQUES

Ara que podem sortir al carrer, jugarem a detectius. Quan sortim a donar una volta haurem de buscar objectes amb forma de triangle, cercle, rectangle i quadrat. Podeu fer-vos una foto amb el que trobeu i enviar-lo al correu de la classe

   

. CLASSIFIQUEM LES FORMES

Buscarem per casa objectes amb forma de cercle, de triangle, de rectangle i de quadrat i els ajuntarem amb els que tenen la mateixa forma.

 

LLENGUATGE PLÀSTIC

. ESTAMPACIÓ

Materials:

-Cartolina/cartó/paper/bossa de plàstic.

-Pintura de dos o tres colors diferents.

-Objectes per estampar: esponja, forquilla, rotllo de paper, altres que tingueu per casa.

Comencem!!!!

Amb ajuda de la vostra família posarem en recipients la pintura, podeu barrejar colors i així tenir més. Un cop la pintura està en els recipients, agafarem un full o cartó o bossa de plàstic o qualsevol superfície on pugueu pintar. Un cop tot preparat començarem a agafar els objectes, podeu agafar forquilles, esponges, rotllos de paper i tallar-lo amb formes, qualsevol objecte que vulgueu estampar la seva forma, i els sucarem a la pintura i començarem a estampar lliurement. Segur que us queda molt bonic.

Esperem que gaudiu!!!!

 

PSICOMOTRICITAT FINA

 . Fem nusos

Agafarem una corda que tingueu per casa i amb cintes o cordills començarem a fer nusos a la corda.

 

EXPERIMENTS

 . Fem plastilina

Aquesta setmana la Bea us explicarà com fer plastilina per poder jugar a casa.

 

 

. Creixement d’una planta

Ja fa dues setmanes la Bea va començar  un experiment  amb llenties. Us posem una foto perquè veieu com van creixent. Si us fixeu, les dues plantes han crescut en les dues condicions, però la que teníem amagada a dins d’una capsa a la foscor ha sortit blanca perquè no li ha donat la llum del sol. L’altra, en canvi, és verda perquè ha estat a fora al balcó amb llum solar.

 

LLENGUATGE MUSICAL

 . L’Encar us tornar a preparar unes ats musicals molt divertides.activit

Descarregar arxiu: activitats música

 

PSICOMOTRICITAT

. La Sofia us ha preparat aquesta setmana unes activitats molt divertides.

Veure la pagina web psicomotricitat en una pestanya nova: https://agora.xtec.cat/ceiprodoredag/educacio-fisica/

 

RECORDEU QUE ENS PODEU FER ARRIBAR FOTOS O MISSATGES A TRAVÉS DEL CORREU

P4 A pollets: profp4a@esc-mercerodoreda.cat

P4B lleons: profp4b@esc-mercerodoreda.cat

Una abraçada gegant nens i nenes.

Helena, Sofía,Tere, Bea i Silvia.

 

—————————————————————————————————————————————————

CINQUENA SETMANA

Hola pollets i lleons .Esperem que estigueu tots molt i molt bé.!!
Fins que arribi el moment de retrobar-nos a l’escola, us deixem unes propostes que podeu anar fent a casa en companyia de la vostra familia.

HÀBITS I AUTONOMIA

  • Vestir-se i desvestir-se.
  • Aprendre a posar-se i treure’s les sabates.
  • Hàbits d’higiene diaria:rentar-se les mans,rentar-se les dents,anar sols al lavabo.
  • Ajudar a casa: endreçant les joguines,parar i desparar taula,recollir la roba bruta,regar les plantes.

LLENGUATGE VERBAL

  • “El pot de la A”
    Farem de detectius i buscarem per casa,amb ajuda de la nostra familia,objectes que tinguin la lletra “A”,al seu nom.
    Podeu pronunciar el nom de l’objecte en veu alta i escoltar si conté el so.
    Si té el so que busqueu ,podeu guardar els diferents objectes dintre d’un pot i escriure amb retolador la lletra “A” a la tapa.                 
  • Conte : “El peix Irisat”

Aquesta semana l’Helena us explicarà un conte molt bonic sobre un peix molt especial.Esperem que us agradi.

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC.

  • Relació nombre i quantitat
    Podem fer cercles amb catolina/cartró, i al mig del cercle escriure un nombre de l´1 al 5.Després enganxar tantes agulles d’estendre com indica el nombre.

  • JUGUEM AMB LES FORMES

Dibuixem en paper diferents formes: triangle, quadrat ,cercle .
Retallem la forma i la enganxem en un paper com si fos el nostre cos,després ens podem dibuixar nosaltres,un amic, un familiar.

LLENGUATGE PLÀSTIC

  • Arc de Sant Martí.
    Materials:
    -Cartolina/cartró.
    -Papers de colors:vermell,groc,blau taronja ,rosa,morat,verd.
    Si no teniu aquests colors poseu els colorsque tingueu.
    -Trossos petits de roba, d’aquests colors,sí és possible.
    -Cotó.
    -Pega.
    -LLana.
    Comencem!!!!
    Amb ajuda de la vostra família, es dibuixa en cartolina un arc de Sant Martí .
    .El podeu decorar enganxant amb pega:
    -Trossets de paper .
    -Boles de paper.
    -Trossos petits de robes.
    .-Boles de cotó.
           

Enganxarem un tros de llana a la part del darrera per tal de poder-lo
penjar.
Esperem que us agradi.!!!!.

PSICOMOTRICITAT FINA

.En una cartolina rectangular dibuixarem amb un retolador, línies on enganxarem agulles d’estendre.
Amb aquest exercici agafarem molta força per escriure.

EXPERIMENTS

  • ”Broqueta de fruites”.
    Aquesta setma la Silvia us explicarà com podeu preparar una recepta deliciosa de fruites .
    Podeu experimentar amb el tacte ,amb l’olfacte i sobretot amb el gust perquè després de fer la broqueta, us la podeu menjar.UMMMMM!!!!!!!!!.

 

 

  • Creixement d’una planta

La setmana anterior la Bea va començar un experiment amb llenties.A les fotos podeu veure el procés de creixement de la planta.
Les llenties s’han embolicat en un cotó i s’han posat dintre d’un iogurt de vidre per tal que li doni la llum.També s’han regat una miqueta i d’aquesta manera la planta ha anat creixent.

     


PSICOMOTRICITAT I MÚSICA

A MÉS, US ANIMEM A FER UNA ULLADA A LES CARPETES DE MÚSICA I PSICOMOTRICITAT . ENS DONEN DIFERENTS IDEES PER TAL DE FER A CASA.


LLENGUATGE MUSICAL

L’Encar us tornar a preparar unes activitats musicals molt divertides.

Descarregar arxiu: activitats música

PSICOMOTRICITAT

Veure la pagina web psicomotricitat en una pestanya nova: https://agora.xtec.cat/ceiprodoredag/educacio-fisica/


 

ANIVERSARIS
No volem deixar de felicitar elsnens/es que aquest mes d’Abril fan anys i per això us hem preparat aquest símpàtic vídeo.

 

 

Moltes felicitats a tots i gaudiu d’aquest dia tan especial.
MOLTES FELICITATS!!!!!

RECORDEU QUE ENS PODEU FER ARRIBAR FOTOS O MISSATGES A TRAVÉS DEL CORREU:

P4 A pollets: profp4a@esc-mercerodoreda.cat

P4B lleons: profp4b@esc-mercerodoreda.cat

Una abraçada gegant nens i nenes.
Helena,Sofía,Tere,Sílvia i Bea

—————————————————————————————————————————————————


QUARTA SETMANA

Hola pollets i lleons! Ja portem més d’un mes a casa i us trobem molt a faltar! Esperem que estigueu molt bé i les vostres famílies també.

Aquesta setmana, el dia 23 d’Abril celebrem una festa tradicional molt maca, la diada de Sant Jordi. Aquest any com que no podem anar a l’escola, ni tampoc podem sortir al carrer per comprar roses i llibres, les mestres hem pensat que pot ser us agradaria recordar el conte de la Llegenda de Sant Jordi i aprendre a fer algunes manualitats molt boniques i divertides!

A més, com cada setmana us proposem altres activitats que podeu fer a casa amb l’ajuda de les vostres famílies. Us animeu?

Us enviem un petó i una abraçada molt forta!!

HÀBITS I AUTONOMIA

  • Vestir-se i desvestir-se.
  • Aprendre a posar-se i treure’s les sabates.
  • Hàbits d’higiene diària: rentar-se les mans, rentar-se les dents, anar sols al lavabo.
  • Ajudar a casa: endreçant les joguines, parar i desparar taula, recollir la roba bruta, regar les plantes.

 

LLENGUATGE VERBAL

Aquesta setmana les mestres de P4 us hem preparat una petita representació del conte La Llegenda de Sant Jordi. Us compartim el vídeo perquè ho pugueu veure. Esperem que us agradi molt!

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

  • Construccions a partir d’un model: Per fer aquesta activitat de matemàtiques només necessiteu rotllos de paper. A partir d’aquestes fotografies, vosaltres heu de construir el mateix model. També els pares poden construir els seus propis models, que facin fotos i després vosaltres els imiteu.

  

                       

 

 

 

 

 

 

EXPERIMENTACIÓ

La Bea us ensenya un experiment amb llenties!

 

 

LLENGUATGE PLÀSTIC

  • Corona de drac

Per fer aquesta corona de drac tan divertida necessitem a més de l’ajut de la nostra família, els següents materials:

-Una tira de paper o cartolina de color verd. Si no en tenim de color verd , podem pintar-la.

-Paper/cartolina de color vermell  per fer la crinera del drac.

-Paper/cartolina de color blanc per fer les dents  ferotges.

-Retolador de color negre /color negre

-Pega

-Tisores

Comencem a fer la corona:

-Retallem una tira de paper de color verd .Hem de mirar que sigui una mica llarga per poder ajustar-la al cap.

-En aquesta tira de paper podeu dibuixar amb retolador, dos cercles negres  grans que seran els ulls  i sota els  ulls, dos cercles petits que faran de nas.

-Dibuixarem uns triangles de color vermell grans, els retallarem i els enganxarem a la part superior de la tira de paper.

-Dibuixarem  uns triangles de color blanc petits els retallarem i els enganxarem a la part inferior de la tira. Ja tenim les dents ferotges.

-Finalment, només ens queda tancar la tira de paper i posar-la ajustada al cap.

Ja estem preparats per fer de dracs ferotges o de dracs amorosos!! I gaudir de la vostra corona.

 

  • Rosa de Sant Jordi 

La Sofia us ensenya a fer una rosa de Sant Jordi!

 

PSICOMOTRICITAT FINA

  • Treball del nom: per treballar el vostre nom us proposem que si teniu revistes o diaris per casa, busqueu les lletres del vostre nom i les retalleu amb la mà mateix, amb compte de que no es trenquin. Una vegada que teniu totes les lletres, les enganxeu en un full en blanc i confeccioneu el vostre nom.

 

  • Estendre la roba: una activitat que de vegades hem fet a classe i us agrada molt, és estendre la roba amb agulles d’estendre. És una manera de treballar la fortalesa dels dits i així també ajudeu als pares. Ho sabeu fer molt bé!

 

LLENGUATGE MUSICAL

L’Encar, la mestra de música, us proposa diferents activitats i cançons! Per veure-les podeu accedir-hi AQUÍ.

A més, aquesta setmana us convidem a escoltar i recordar cançons de Sant Jordi.

-Damaris Gelabert-Sant Jordi (Audio Oficial): https://www.youtube.com/watch?v=SKmTA19o0-k 

-El Pot Petit- El drac Rac: https://www.youtube.com/watch?v=IzlcyYuDPb8 

-Sant Jordi, la princesa, la rosa i el drac: https://www.youtube.com/watch?v=wbmyo_faQvc

 

PSICOMOTRICITAT

La Sofia, la mestra de psicomotricitat, us convida a que feu unes activitats molt divertides per moure el cos una mica! Fins i tot us repta a fer malabars! Cliqueu AQUÍ.

 

RECORDEU QUE ENS PODEU FER ARRIBAR FOTOS O MISSATGES A TRAVÉS DEL CORREU:

rodoredaesqueda@esc-mercerodoreda.cat

Una abraçada gegant nens i nenes!!

Helena, Sofía, Tere, Sílvia i Bea

———————————————————————————————————————————

TERCERA SETMANA

Hola nens i nenes de la classe dels lleons i els pollets!

Com esteu? Espero que estigueu molt bé, que estigueu fent moltes coses a casa i que feu que els dies resultin més entretinguts. Heu de continuar jugant, pintant, ballant, ajudant a casa i fent si us ve de gust algunes de les activitats que us proposem les vostres mestres.

Un petó gegant per a tots i totes.

 

HÀBITS I AUTONOMIA

  • Vestir-se i desvestir-se.
  • Aprendre a posar-se i treure’s les sabates.
  • Hàbits d’higiene diària: rentar-se les mans, rentar-se les dents, anar sols al lavabo.
  • Ajudar a casa: endreçant les joguines, parar i desparar taula, recollir la roba bruta, regar les plantes.

 

LLENGUATGE VERBAL

  • TREBALL DEL NOM: Reconèixer i escriure el propi nom i el dels companys i companyes de la classe.
  • Escoltar el conte de LA CAPUTXETA VERMELLA d’una mà de contes i podeu fer-ne una representació posterior amb material i robes que tingueu a casa podeu disfressar-vos dels personatges.

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

  • RELACIÓ NOMBRE-QUANTITAT: Podem fer un joc senzill a casa amb material reciclat i que permetrà als nens relacionar els nombres amb la seva quantitat. Agafem una ouera i sis taps de plàstic d’algun envàs. A cada tap escrivim amb retolador un nombre i fem tants punts com indica el nombre en algun dels espais de l’ ouera. Els nens hauran de posar el tap en l’espai que correspon.

 

  • AGRUPAR PER PARELLES: Agafem mitjons que tinguin els nens a casa (si pot ser de colors o dibuixos millor) i els posem en una capsa o panera. Després demanem als nens que aparellin els mitjons que són iguals.

 

 

EXPERIMENTACIÓ

  • FLOTACIÓ: Podem agafar un cubell o galleda i buscar diferents objectes o materials. Omplim la galleda i preguntem als nens que creuen que passarà quan posem cada un dels objectes a l’aigua (si s’enfonsaran o no). Després podeu comentar les coses que heu observat i fer-ne un dibuix.

 

LLENGUATGE PLÀSTIC

Taller de cuina: PREPAREM BOMBONS

INGREDIENTS:

  • Xocolata per fondre
  • Mantega
  • Fruits secs
  • Utensilis: Un motlle per fer glaçons de gel

PREPARACIÓ:

  • Escalfem aigua en una olla.
  • Tallem la xocolata en trossos petits i els posem dins d’un recipient.
  • Quan l’aigua de l’olla ja bulli posem a dins el recipient on hi tenim la xocolata i la fonem al bany maria.
  • Quan estigui fosa li afegim una mica de mantega i esperem que es fongui.
  • Agafem el motlle per glaçons i omplim el fons de cadascun dels espais amb una ametlla, mitja nou o una avellana…
  • Tot seguit i evoquem la xocolata calenta per sobre.
  • Quan ja estiguin tots els espais plens, posa el motlle a la nevera fins que la xocolata estigui dura.
  • Un cop la xocolata s’hagi refredat podem treure els bombons del motlle i menjar-nos els!

BON PROFIT!!

*Un cop fet els bombons, podem buscar alguna capsa de cartró que tinguem a casa i decorar-la amb pintures, retoladors… Podem omplir-la després amb els bombons i regalar-la a algú de la família.

 

PSICOMOTRICITAT FINA:

Agafem macarrons que podem pintar prèviament i els enfilem en alguna corda o fil que tinguem a casa perquè els nens puguin fer un collaret.

Agafem un full de paper i resseguim la nostra mà. Després els nens poden decorar-la fent línies horitzontals, línies verticals, rodones…

 

LLENGUATGE MUSICAL

JOC DE LES ESTÀTUES: Posem música i diem als nens que ballin o es moguin lliurement per l’espai. Quan parem la música els nens s’hauran de quedar quiets mantenint la postura que tenien.

 

ENS PODEU FER ARRIBAR FOTOS O MISSATGES A TRAVÉS DEL CORREU:

rodoredaesqueda@esc-mercerodoreda.cat

Una abraçada molt forta!!

Helena, Sofía, Tere, Sílvia i Bea

 

———————————————————————————————————————————————————-

SEGONA SETMANA

Hola pollets i lleons!

Com ja sabeu, hem d’estar uns dies a casa  per cuidar-nos. Per distreure’ns una mica, us hem preparat una sèrie d’activitats que podeu fer a casa amb la família i gaudir del temps lliure.

Un petó molt gran a tots i a totes!

 

HÀBITS I AUTONOMIA

Els nens i nenes han de ser protagonistes en diferents tasques que es realitzen a casa. A P4 els infants són capaços de:

  • Vestir-se i desvestir-se sols
  • Col·laborar en la higiene personal diària: rentar-se les mans, la cara, les dents…
  • Ajudar en diferents tasques de casa: parar i desparar taula, recollir les joguines, ajudar a preparar un menjar…

Totes aquestes tasques les poden fer de manera autònoma sota la supervisió de la família.

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

  • Associar la quantitat amb la grafia, classificar, realitzar seriacions…

 

  • Fer puzles, encaixos i diferents jocs matemàtics al portal Edu365

 

LLENGUATGE PLÀSTIC

CARTES AMB COR és una iniciativa que neix en unes circumstàncies molt especials i en un moment molt difícil per a tothom. Ens agradaria que els alumnes de P4 enviïn dibuixos o vídeos als hospitals per tal d’ajudar i animar a tot el personal sanitari i als pacients que estan ingressats.

Podeu enviar aquests dibuixos o vídeos a:

 

  • Hospital Clínic: noesteusols@clinic.cat
  • Hospital del Mar: cartesquecuren@hospitaldelmar.cat
  • Hospital de Sant Pau: missatgesquecuren@santpau.cat
  • Hospital Germans Trias i Pujol: joactuo.germanstrias@gencat.cat

 

 

MOTRICITAT FINA I GRUIXUDA

  • Enfilar, retallar, escriure, agafar…

 

DESCOBERTA I EXPERIMENTACIÓ

 FEM PASTA DE SAL. Què necessitem?

  • 1 part de sal fina
  • 1 part d’aigua
  • 2 parts de farina
  • Colorant alimentari

La preparació és molt senzilla. Simplement heu de barrejar tots els ingredients a la vegada en un recipient. Els infants poden participar del procés d’elaboració de la massa. Una vegada feta, podeu fer penjolls, un mòbil decoratiu, imants per la nevera…

Els infants poden jugar i manipular sensorialment la massa experimentant amb la textura, la temperatura, amassant, xafant, pessigant… La massa no és tòxica i a més s’endureix.

 

RECURSOS DIGITALS

 

ENS PODEU FER ARRIBAR FOTOS O MISSATGES A TRAVÉS DEL CORREU:

rodoredaesqueda@esc-mercerodoreda.cat

Una abraçada molt forta!!

Helena, Sofía, Tere, Sílvia i Bea

———————————————————————————————————————————————————-

PRIMERA SETMANA

Hola lleons i pollets!

Les mestres de P4 volem oferir-vos una sèrie de propostes didàctiques perquè pugueu fer-les a casa amb la família. Totes aquestes activitats les podeu realitzar amb material que teniu per casa.

HÀBITS I AUTONOMIA

  • Vestir-se i desvestir-se sols.
  • Col·laborar en diferents tasques d’higiene diària: anar sols al lavabo, rentar-se les mans, rentar-se les dents i la cara…
  • Ajudar en tasques de casa: parar i desparar la taula, recollir i endreçar les joguines, recollir la roba bruta, ajudar a preparar un menjar, ajudar a escombrar…

 

LLENGUATGE MATEMÀTIC

  • Associar la quantitat amb la grafia. Exemples:

  • Realitzar seriacions i classificacions:

 

LLENGUATGE MUSICAL

Podeu fer una maraca amb material reciclat. Què necessiteu?

  • Ampolla buida de plàstic o qualsevol altre recipient
  • Rotllo de paper de lavabo
  • Cinta aïllant
  • Arròs, clips, pedres, botons (per ficar a dins)

 

LLENGUATGE PLÀSTIC

Aquí teniu una sèrie de propostes que podeu fer a casa:

  • Dibuixar i pintar un objecte de casa des de la realitat
  • Dibuixar jugant amb les ombres

 

MOTRICITAT FINA I GRUIXUDA

  • Retallar, enfilar, realitzar traç vertical i horitzontal…

  • Escriure el propi nom o el d’un amic/a o familiar

  • Jugar a fer d’estàtues, ballar, imitar el desplaçament de diferents animals, disfressar-se…

 

LLENGUATGE VERBAL

  • Explicar o veure algun conte. A la web “Una mà de contes” podeu trobar-ne molts! També podeu fer que els vostres fills us expliquin a vosaltres un conte.
  • Fer un dibuix sobre el conte o un dibuix lliure i que us expliquin què han dibuixat, qui apareix al dibuix, què està fent…

 

RECURSOS DIGITALS

 

Una abraçada molt forta a tots i totes!!

Helena, Sílvia, Sofía, Tere i Bea