Recursos per a 2n

Ei, dofins i cavallets de mar! Com esteu?

Us deixem amb el programa número 8 de Ràdio Rodoreda, un programa molt especial, és l’ÚLTIM!

Aquí el teniu! Esperem que us agradi molt! Una abraçada enorme i bon estiu!

Setmana del 15 al 19 de Juny

HOLA DOFINS I CAVALLETS DE MAR!

Última setmana de curs!!! Heu arribat AL FINAL DEL LLARG VIATGE … Se’ns fa un nus a la gola i se’ns omplen els ulls de llàgrimes, perquè ha arribat el moment d’acomiadar-nos. Dir-vos que ha estat un plaer acompanyar-vos al llarg d’aquest temps, que sempre sereu unes classes molt especials i amb les que hem après a ser valentes, perquè tots i totes vosaltres ho sou.

Hem passat moltes coses junts i juntes, hem après moltíssimes coses, però hem après a respectar-nos i a estimar-nos i, sobretot, hem après a trobar-nos a faltar…

VIDEOTRUCADES AMB l’App ZOOM

(us heu de baixar l’App al mòbil, a la tauleta o a l’ordinador)

 

2nA i 2nB Divendres, 19 a les 11:30h.

clica aquí i t’uniràs a la reunió

ID  880 2268 8315
Contrasenya  9FqVKg

 

Aquesta darrera setmana no volem que feu feines, sinó que penseu que l’última setmana a l’escola hauria estat diferent, boja i divertida. Així que us deixem diferents activitats lúdiques perquè gaudiu al llarg de la setmana.

Ja sabeu que totes les fotos i videos les podeu enviar als següents correus:

 

2nA Elena: prof2na@esc-mercerodoreda.cat

2nB Sandra: prof2nb@esc-mercerodoreda.cat

______________________________________

  1. RECEPTARI

Us deixem un munt de receptes per passar-ho súper bé!!

  • MASSES
  • PINTURES
  • ANTI STRESS
  • BANY DIVERTIT
  • HIGIENE DE MANS
  • Clica a l’enllaç:

Receptari divertit per fer cosetes de plàstica

  1. MISSIONS

Perquè, perquè,… perquè preguntem tantes vegades perquè? segur que és perquè no ho saps. Doncs us haureu de tornar Pirates i Astronautes, perquè haureu de completar quatre missions.

  • Cliqueu als enllaços i a jugar!

Missió científica

Missió pirata

Missió artística

Missió natura

 

  1. REPTES

Tots aquests dies de confinament us hauran servit per fer coses que de ben segur mai no haurieu imaginat. Aquí us deixem uns reptes molt divertits perquè continueu imaginant i rient.

  • Clica l’enllaç:

Reptes

 

  1. ACTIVITATS

Continuem a casa i, és per això que us proposem 30 activitats per gaudir sense sortir.

  • Clica l’enllaç:

Activitats per fer a casa

 

  1. ENS DIVERTIM MENJANT FRUITA

Ja sabeu que la fruita té moltes vitamines i ara que arriba l’estiu, ben fresqueta ve de  gust. A continuació teniu diferents maneres de preparar-la i en el següent enllaç podeu veure com es fan.

  • Clica l’enllaç:

Gelats

  • Gelats de iogurt amb trossets de fruita.

  • Gelats de plàtan, kiwi, poma… amb xocolata.

  • Gelats de sorbet de fruites.

  • I… moltes més opcions que trobareu a l’enllaç.

Ara toca gaudir del gust i de la vista, ja que els resultats finals poden ser molt bons i molt colorits. Bon profit!

  1. MORE THINGS

Per acabar us deixem una activitat en anglès. Tracta d’una col·lecció de llibres molt divertida, que la podeu trobar en català i/o castellà: ISADORA MOON.

Podreu pintar, fer contes, escoltar com parlen en anglès,…

  • Clica l’enllaç

Isadora Moon

 

  1. CRISTINA

Noies i noies, això ja s’acaba però ens tornarem a veure aviat!! espero que gaudiu molt de l’estiu!!!

Us deixo un joc molt divertit per fer cares seguint les indicacions.

Un petó i una abraçada molt gran!!!!

BON ESTIU!!!!

  • Clica l’enllaç

http://www.genmagic.net/lengua1/anicara1.swf

  

  1. ENGLISH
  • Clica la bandera
  1. MÚSICA
  • Clica la clau de sol

 

  1. EDUCACIÓ FÍSICA
  • Clica el dibuix     

11. SUPORT LINGÜÍSTIC (MERCÈ)

Hola nens i nenes de la classe dels dofins i cavallets de mar! Aquesta setmana serà diferent, ja que us proposo algunes activitats divertides per fer durant la setmana:

  • MISSIÓ IMPOSIBLE!

Enganxeu per casa paper de vàter o cintes a les parets de manera desordenada. Després, intenteu passar de costat a costat sense tocar-ho. Aquí teniu uns exemples:

https://www.pinterest.es/pin/726346246141153975/

https://www.instagram.com/p/B_AH946oVPH/?igshid=npzi609c385k

  • FEM CARRERES AMB CUCS DE PAPER!

En el següent enllaç podeu veure com crear els cucs amb paper i jugar a fer carreres: https://www.youtube.com/watch?v=masXI2h3qt0

 

  • TORRE DE GOTS!

Amb fils, gots i una goma heu de crear una torre. Ànims! Ho aconseguireu? En aquests enllaços podeu veure com es juga: https://www.youtube.com/watch?v=Z8Nxh4wKxQw

https://www.pinterest.es/pin/699043173397217393/feedback/?invite_code=4657fd20ca5b4645819eb9a1ac56b195&sender_id=303993181006062605

TOTES I TOTS NOSALTRES US VOLEM DONAR LES GRÀCIES PER ACOMPANYAR-NOS EN AQUEST VIATGE, HA ESTAT UN PLAER PODER COMPARTIR ENSENYAMENTS, VIVÈNCIES, HISTÒRIES, PLORS i RIURES… PERÒ SOBRETOT HEM APRÈS A SER VALENTS I VALENTES I COM SEMPRE US HEM DIT…

A TOPE!

VOLEU CAP A 3r, CAP A CICLE MITJÀ PERÒ HEU DE SABER QUE A L’ALTRA BANDA DEL PATI ENS TROBAREU.

US ESTIMEM MOLTÍSSIM!!!

 


Ei, dofins i cavallets de mar! Com esteu?

Ja ho sabem que avui és DIVENDRES i no toca penjar feines, ja en teniu prou amb els que vam penjar, oi?

Però tenim llest el setè programa de Ràdio Rodoreda! Aquí el teniu!

Voleu participar als programes? Ens podeu enviar àudios! Podeu fer servir aquesta web https://vocaroo.com/ 
Aquí podeu gravar àudios i enviar-los a les adreces dels vostres mestres, fàcil, oi?
Esperem les vostres aportacions pel proper programa, que ja serà l’últim! Animeu-vos!

———————————————————————————————————————–

Setmana del 8 al 12 de Juny

HOLA DOFINS I CAVALLETS DE MAR!

 

Ja tornem a ser aquí. Comencem l’últim mes del curs i volem fer coses diferents. Recordeu de fer fotos i/o vídeos i enviar-ho tot a les següents direccions de correu electrònic:

 

2nA Elena: prof2na@esc-mercerodoreda.cat

2nB Sandra: prof2nb@esc-mercerodoreda.cat

 

També us recordem que mireu les feines que el David, la Georgina i l’Ana us proposen setmana rera setmana. Animeu-vos que ja queda poc!!!

 

VIDEOTRUCADES AMB l’App ZOOM

(us heu de baixar l’App al mòbil, a la tauleta o a l’ordinador)

 

 

2nA

Dilluns, 8 a les 12:30h.

Clica aquí i t’uniràs a la reunió

ID 986 9896 5986
Contrasenya 6uiU1i

 

 

2nB

Dimecres,10 a les 12:30h.

Clica aquí i t’uniràs a la reunió

ID 879 0888 0177
Contrasenya  0ja5pW

 

… 3,2,1 COMENCEM!

 

Amb l’activitat d’aquesta setmana esperem que GAUDIU molt i molt, que segur que GAUDIREU.

Sabeu  de que anirà aquesta setmana l’activitat?

Doncs sí, d’en GAUDÍ.       

Estàs preparat o preparada?

 

  1. Si feu una mica de memòria a 1r vam conèixer moltes coses de Pablo Picasso, un pintor que va decidir pintar de moltes maneres diferents.

A 2n toca aprendre moltes coses del senyor Antoni Gaudí, un arquitecte que pensava diferent que els altres.

Clica a l’enllaç:

Una vegada dins el Power Point hauràs de clicar damunt les següents diapositives: 3, 6 i 13

Ara si, CLICA!

Antoni Gaudí

_____________________________________________

  1. 2. Després de llegir i veure els vídeos de Les 3 Bessones aquí et deixem un Kahoot. Són unes preguntes per saber si ho has llegit amb atenció. Vigila perquè van amb temps i puntuació. Cada vegada que acabis una pregunta has de clicar a NEXT i veuràs la teva puntuació. Sort!!!

Kahoot: Gaudeix Gaudí

_____________________________________________

  1. Segur que ja sabeu cosetes de la vida de l’Antoni Gaudí, ara toca que ens expliqueu cosetes de la vostra vida, i com? Heu de fer la vostra Biografia:
  • Heu de fer un text on posareu:
  • El vostre nom i cognoms,
  • On vau néixer: dia i any,
  • On viviu,
  • A quina escola aneu,
  • Com és la vostra família,
  • I coses que us agraden fer.
  1. Ara us proposem un repte: haureu de pintar el Drac d’Aigua del Parc Güell. El podeu pintar amb retoladors o amb pintura o fins utilitzar retalls de revista, però l’heu de fer com ho feia en Gaudí: amb la tècnica del Trencadís. Clica i tindràs la plantilla

Drac       

Aquí tens un exemple: 

I també una foto del de veritat!

_____________________________________________

  1. La Cristina aquesta setmana també ens prepara una feina divertida del Gaudí.

COM ANEU?

US DEIXO UNA ACTIVITAT PER APRENDRE COSES DE LES SEVES OBRES, ESPERO QUE GAUDIU MOLT!

Gaudí

_____________________________________________

  1. Els edificis de l’arquitecte Gaudí tenen formes diverses: fa columnes que semblen arbres, escales que semblen cargols i façanes que semblen onades del mar:

   

Aquí tens unes fotografies per veure com gaudí feia les seves construccions.

Ara hauràs de convertir-te en arquitecte i crear un edifici super xulo!

_____________________________________________

  1. Una de les tècniques més utilitzades de Gaudí és el trencadís, que és una mena de mosaic format per trossos irregulars de ceràmica, marbre o vidre, generalment de disseny abstracte. Us animeu a fer un marc de fotos amb aquesta tècnica?

Només us fa falta: cartó (el podeu aconseguir amb qualsevol capsa), papers de colors (també podeu fer servir goma eva o cartolines), cola, tisores i una foto. Podeu fer el disseny que vulgueu!

A continuació teniu un vídeo tutorial i uns exemples:

Trencadís

 

  1. L’Ana també ens prepara una feina molt xula en Anglès

Cliqueu a la bandera:

  1. La Georgina ens té preparada la feina de Música.

Cliqueu la clau de sol:

  1. I els nostre mestre d’Educació Física, en David, segur que ens ha preparat alguna cosa molt divertida.

Cliqueu al dibuix:

  1. Aquesta setmana, la Carol, ens repta a gaudir d’uns reptes molt verds.

Cliqueu al dibuix:

Suport lingüístic (Mercè)

Hola nens i nenes de la classe dels dofins i cavallets de mar! Aquesta setmana farem coses diferents, ja que comencem l’últim mes del curs. Recordeu que són activitats que NO són obligatòries i que no cal fer totes:

 

  • Setmana de Gaudí:

 

  • Unes de les obres i edificis més coneguts de Gaudí els trobareu a la sopa de lletres:

 

A G H F H D S D S C
F L K J L J A H C O
G J A H F L G F A L
H D G L K S R K S Ò
P E D R E R A L A N
J H L S K F D F B I
G D Ñ F L Ñ A H A A
A Ñ J H K W F G T G
W K S W E R A S L Ü
E F D A L J M W L E
K H J L F Ñ Í H Ó L
S L G H K G L D D L
F S L Ñ A Ñ I J G H
D F H J D H A K K A
P A R C G Ü E L L S

 

  • Pinteu aquest mosaic de Gaudí:

 

—————————————————————————————————————————————–
?WE ARE GREEN SCHOOL, WE LOVE OUR PLANET?

RECYCLE, REDUCE AND REUSE♻

 

 

Ei, dofins i cavallets de mar! Com esteu?

Ja ho sabem que avui és DIVENDRES i no toca penjar feines, ja en teniu prou amb els que vam penjar, oi?

Però tenim llest el sisè programa de Ràdio Rodoreda! Aquí el teniu!

Voleu participar als programes? Ens podeu enviar àudios! Podeu fer servir aquesta web https://vocaroo.com/ 
Aquí podeu gravar àudios i enviar-los a les adreces dels vostres mestres, fàcil, oi?
Esperem les vostres aportacions per crear un programa amb vosaltres!

————————————————————————————————————————————-

 

Setmana de l’1 al 5 de Juny

IMPORTANT→clica

HOLA DOFINS I CAVALLETS DE MAR!

Ja tornem a ser aquí una setmana més per oferir-vos més activitats. Recordeu de fer fotos i/o vídeos i enviar-ho tot a les següents direccions de correu electrònic:

2nA Elena: prof2na@esc-mercerodoreda.cat

2nB Sandra: prof2nb@esc-mercerodoreda.cat

VIDEOTRUCADES AMB l’App ZOOM

(us heu de baixar l’App al mòbil, a la tauleta o a l’ordinador)

2nA DIMECRES, 3 DE JUNY 16h

Clica aquí i t’uniràs a la reunió

ID  937 4359 5348
Contrasenya  8MaM7S

 

2nB DIMARTS, 2 DE JUNY 16h

Clica aquí i t’uniràs a la reunió

ID 848 8991 3294
Contrasenya 1hwURZ

 

Recorda que has de crear el calendari del mes de juny:

JUNY 2020

 

DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES DISSABTE DIUMENGE
1 2 3 4 5 6 7

 

8 9 10 11 12 13 14

 

15 16 17 18 19

FI DE CURS

20 21

 

22 23 24 25 26 27 28

 

29 30  

 

 

Una vegada feta la quadrícula hauràs de dibuixar el símbol que toqui i la temperatura.

 

… 3,2,1 COMENCEM!!!

 

CATALÀ

Dita:

Ja teniu aquí l’última dita del curs.

  • Us proposem que feu memòria i, escriviu les dites que recordeu… a veure quantes us surten.
  • La dita de juny parla de l’estiu. Feu un petit text explicant-nos que us agradaria fer a les vacances i, recorda que també hauràs de fer un dibuix

Els possessius

Com ja sabeu, els possessius són paraules que acompanyen els noms i que indiquen de qui és l’objecte o la persona a qui ens referim. Aquí teniu un requadre per tal que ho entengueu millor:

 

SINGULAR PLURAL
MASCULÍ FEMENÍ MASCULÍ FEMENÍ
1a persona meu meva meus meves
2a persona teu teves teus teves
3a persona seu seva seus seves

 

  • Afegeix un nom darrere de cadascun d’aquests possessius:

 

-El meu ___________       -El teu ___________

-El seu ___________        -El meus ___________

-El teus ___________       -El seus ___________

 

  • Encercla el determinant possessiu correcte de cada frase:

-El meu / meus germà es diu Antoni.

-La meva / meves germana es diu Alícia.

-Les meves / meus botes són molt còmodes.

-Els teu / teus cosins són molt alts.

 

Dictat (treballem els possessius)

Recorda com ho feies:

  • Llegeix atentament el dictat.
  • Subratlla les paraules més difícils.
  • Copia’l amb bona lletra.

 

El meu cosí està menjant un gelat al seu pati.

La meva tieta té les teves polseres i les seves arracades.

El teu rellotge s’ha trencat al pati.

 

MATEMÀTIQUES

Aquesta setmana farem geometria. Ja sabeu que la geometria és una part de les matemàtiques que estudia l’espai i les figures que es poden fer a partir de punts, línies, plans i volums.

Cliqueu a  l’enllaç i un personatge molt divertit us ho explicarà:

Video de geometria

Un cop vist aquest video haureu de fer les feines que hi haurà a continuació. Aquí teniu una petita explicació de com fer servir els enllaços.

Clica aquí → Aquí

Ara sí!! Cliqueu als enllaços i gaudiu jugant amb la geometria.

Geometria plana

Figures planes

Volum

Volum 1

Cossos geomètrics

 

  • Fitxa

Aquesta setmana també us volem deixar un enigma, llegiu-lo atentament i a veure si sabeu la solució:

EL PROBLEMA DEL MEU PARE

 

EL MEU PARE, QUE ANAVA SENSE PARAIGÜES NI BARRET, EL VA AGAFAR AHIR UN RUIXAT…

LA ROBA SE LA VA MULLAR, PERÒ, MALGRAT QUE PORTAVA EL CAP DESCOBERT, NO ES VA MULLAR NI UN CABELL.

COM HO EXPLIQUEU?

 

HOLA DOFINS I CAVALLETS!

COM ANEU? AQUESTA SETMANA US DEIXO UNA ACTIVITAT PER TREBALLAR LA

FRASE, HEU D’ANAR SEGUINT LES CONSIGNES QUE US DIUEN. QUE

GAUDIU MOLT!!

El treball de la frase

ENGLISH

Voleu veure que us ha preparat l’Ana per aquesta setmana? Clica a la bandera i ho descobriràs!!

 

PROJECTE

En Marc aquesta setmana ha volgut que recordeu tot allò que vau aprendre de l’aigua. Mireu i llegiu molt bé totes les activitats.

  • CICLE DE L’AIGUA

Fa un temps vam parlar dels estats de l’agua.

RECORDEM!

 

  • Aigua en estat líquid: És l’estat més comú de l’aigua.

 

  • Aigua en estat sòlid: És l’estat de l’aigua on aquesta es congela

 

  • Aigua en estat gas: És l’estat on l’aigua es converteix en un gas

 

Sabent això, us proposem la següent activitat:

  • Busca per casa aigua en els seus 3 estats. Descriu com és l’aigua i si pots, penja una fotografia.
ESTAT (on la trobes) DESCRIPCIÓ FOTO (Opcional)
Líquid
Sòlid
Gas

 

  • Relaciona les següents matèries amb el seu estat:
LÍQUID

                           Núvol

                           Iceberg

            Bombolles de la Coca-Cola

             Vapor d’aigua a la dutxa

Slime

   Suc de taronja

Fum

Gelatina

 

 

SÒLID

GAS

 

 

 

SOPA DE LLETRES!

 

Aquí teniu una sopa de lletres! Només heu de trobar les següents paraules: Aigua, gas, núvol, riu, pluja i gel. Quan les tingueu, feu un dibuix de cadascuna. Bona sort!

A I G U A N R P
W W A S P Ú S F
P W S D I V Q W
L S A G I O S G
U A S F H L A O
J G T Z N L R G
A T T N R I U E
O Y Q S T R W L

 

 

__________

 

_____________

 

___________

 

____________

 

____________

 

____________

 

ESCRIVIM UN CONTE!

Fa un temps vam veure un video a classe sobre el cicle de l’aigua. Torneu-lo a veure per refrescar la memòria, i escriviu un petit conte sobre una gota d’aigua que viu el cicle de l’aigua.

Video: video cicle de l’aigua

TÍTOL:
 

 

 

 

 

 

Dibuixa un moment del conte!

 

 

 

 

 

CREEM!

A continuació, us deixem un experiment per fer a casa. (Demaneu ajuda a una persona adulta si la necessiteu).

MATERIALS  – Recipient gran

– Recipient petit

– Tap Gran

–  Aigua

– Paper de film

 

Seguiu les instruccions del video! És molt fàcil i divertit! Escriviu abans de tot, què creieu que passarà amb l’aigua. Després, descriviu què ha passat.

INSTRUCCIONS: https://www.youtube.com/watch?v=hu_epz9Hgz0

ATENCIÓ!!!! DOFINS I CAVALLETS DE MAR,

EL DIA 5 ÉS EL DIA DEL MEDI AMBIENT, JA SABEU QUE HEM DE CUIDAR EL NOSTRE PLANETA I QUE UNA MANERA DE FER-HO ÉS RECICLANT!! US DEIXO UNA PROPOSTA AMB UN CONTE I UNES ACTIVITATS PER RECORDAR A QUIN CONTENIDOR VA CADA RESIDU. CLIQUEU  A LES LLETRES VERMELLES

Les tres erres

PLÀSTICA

El collage és una tècnica artística que consisteix en enganxar diferents imatges sobre un paper. Clica a cada enllaç i gaudeix de les activitats:

Model collage LLEÓ

Model Super heroi

 

MÚSICA

La Georgina ens ha preparat unes activitats per fer aquesta setmana. Les vols veure? Clica a la clau de Sol

 

VALORS

Aquesta setmana treballarem l’amistat per sobre de totes les diferències que puguin existir. Ja sabeu que ens hem de cuidar entre tots i totes, i que tots i totes som iguals i que tots i totes som diferents, però ens hem de respectar. Clique i gaudiu:

MONSTERBOX

Ja heu vist que aquesta nena té uns amics molt peculiars, però ella se’ls estima molt i els cuida…

Imagina’t que tens un amic o una amiga una mica diferent però molt especial, dibuixa’l i explica’ns com el cuidaries.

 

EDUCACIÓ FÍSICA

Per saber que us ha preparat el David per aquesta setmana cliqueu a la imatge.

 

Suport lingüístic (Mercè)

Hola nens i nenes de la classe dels dofins i cavallets de mar! Aquesta setmana, repassarem la casa. Recordeu que són activitats que NO són obligatòries i que no cal fer totes:

-Relacionar la imatge amb el seu nom.

-Jugar al memory.

-Escriure el nom de les parts de la casa.

-Fer trencaclosques.

-I… Altres activitats que descobrireu en entrar!

  • Escriu aquests objectes a la part de la casa on es poden trobar:
got llit taula dutxa nevera sofà
cadira coixí armari cullera vàter mirall

_________________________                          _________________________

_________________________                          _________________________

_________________________                          _________________________

_________________________                          _________________________

 

_________________________                          _________________________

 

_________________________                          _________________________

 

  • Escriviu les parts de la casa. Després, pinteu, retalleu i enganxeu la casa:

finestra – porta – teulada

  • DICTAT:

Recordeu com ho fèieu:

-Porta                                              -Taula

-Menjador                                        -Dutxa

-Llit                                                  -Plat

————————————————————————————————————————————-

Ei, dofins i cavallets de mar! Com esteu?

Ja ho sabem que avui és DIVENDRES i no toca penjar feines, ja en teniu prou amb els que vam penjar, oi?

Però tenim llest el cinquè programa de Ràdio Rodoreda! Aquí el teniu!

Voleu participar als programes? Ens podeu enviar àudios! Podeu fer servir aquesta web https://vocaroo.com/ 
Aquí podeu gravar àudios i enviar-los a les adreces dels vostres mestres, fàcil, oi?
Esperem les vostres aportacions per crear un programa amb vosaltres!

Setmana del 25 al 29 de Maig

HOLA DOFINS I CAVALLETS DE MAR!

Ja tornem a ser aquí una setmana més per oferir-vos més activitats. Recordeu de fer fotos i/o vídeos i enviar-ho tot a les següents direccions de correu electrònic:

2nA Elena: prof2na@esc-mercerodoreda.cat

2nB Sandra: prof2nb@esc-mercerodoreda.cat

També us recordem que mireu les feines que el David, la Georgina i l’Ana us proposen setmana rera setmana. Animeu-vos!!!

VIDEOTRUCADES AMB l’App ZOOM

(us heu de baixar l’App al mòbil, a la tauleta o a l’ordinador)

 

2nA DIMARTS 26 A LES 11:30h

Clica aquí i t’uniràs a la reunió

ID 973 4405 2882
Contrasenya 5gpNFh

 

2nB DIMARTS 26 A LES 11:30h

Clica aquí i t’uniràs a la reunió

ID 841 0055 6142
Contrasenya  4veEMP

… 3,2,1 COMENCEM!!!

CATALÀ

Els demostratius

Com ja sabeu, els demostratius ens indiquen la situació de la persona, animal o cosa (proximitat o llunyania) respecte a les persones que el fan servir. Aquí teniu un requadre per tal que ho entengueu millor:

SINGULAR PLURAL
MASCULÍ FEMENÍ MASCULÍ FEMENÍ
PROXIMITAT aquest aquesta aquests aquestes
LLUNYANIA aquell aquella aquells aquelles

 

  • Escriu els demostratius, segons correspongui. Atenció en si són plurals o singulars!
Lluny A prop
      aquells        nens       aquests        nens
      aquella        taula       aquesta        taula
____________ mag ____________ mag
____________ porta ____________ porta
____________ sabates ____________ sabates
____________ gats ____________ gats
  • Mira la imatge i completa la frase amb el demostratiu que li correspon:

  • Juguem amb el dau!

-Per muntar el dau, cal imprimir la imatge (si no podeu, ho haureu de dibuixar) i després retallar i enganxar. (IMATGE DAU)

  • Instruccions:

El joc consisteix en tirar el dau i amb el demostratiu que us surti, buscar objectes per casa. Per exemple, tiro el dau i em toca aquest. Diré: aquest plat.

Dictat (treballem els demostratius i la b/v)

Recorda com ho feies:

  • Llegeix atentament el dictat.
  • Subratlla les paraules més difícils.
  • Copia’l amb bona lletra.

Avui ha nevat en aquest poble.

Agafaré aquest barret verd i aquella bufanda vermella de l’avi.

Les branques d’aquells arbres, estan cobertes de neu.

 

HOLA DOFINS I CAVALLETS!

COM ANEU? AQUESTA SETMANA US DEIXO UNA ACTIVITAT DE COMPRENSIÓ LECTORA, HEU DE LLEGIR AMB ATENCIÓ PER FER-HO BÉ I MARCAR LA RESPOSTA CORRECTA AMB UNA CARA CONTENTA I LA INCORRECTA AMB UNA CARA ENFADADA.

ESPERO QUE GAUDIU MOLT!!

http://www.ceip-diputacio.com/CI%201r%20i%202n/CATALA/lectoescriptura/swf/lectures6_1%5B1%5D.swf

 

MATEMÀTIQUES

Problemes:
  1. A la Mirabelle li van regalar una capseta amb 5 bombons. Se’n menja 4. Quants bombons li queden?
  2. En Cristhian té 2 cromos i en Justin en té 3. Quants cromos tenen entre tots dos?
  3. Jo tinc 3 llibres i la meva germana me’n dóna 2 més. Quants en tinc ara.
  4. Si teniu 2 cireres i en doneu una, quantes us en quedaran?
  5. Tinc 3 botons vermells i 1 de blau. Quants botons tinc en total?

Ara et toca a tu. T’has d’inventar un problema de SUMA i un problema de RESTA.

Numeració:

Jocs Numeració

Aquí et deixem un enllaç d’una pàgina web molt xula de matemàtiques:

confiMATHS

Multiplicar:

Pinta segons el resultat:

ENGLISH

Voleu veure que us ha preparat l’Ana per aquesta setmana? Clica a la bandera i ho descobriràs!!

 

PROJECTE

Com que ara ja podem sortir no teniu excusa per dibuixar el vostre carrer. Feu una primera investigació per saber què hi ha i després un cop a casa el dibuixes tal i com et surti. Una bona idea és fer-ho com si fossim un ocell i miressim avall. Pensa que un barri és un grup de carrers, així que entre tots confegirem el nostre barri. Volem veure aquests carrers del nostre super barri, ehh!!

 

PLÀSTICA

Aquesta setmana et proposem que dibuixis fent servir les teves mans com a plantilla. Mira’t el vídeo que tens a l’enllaç que hi ha a continuació i agafa idees. Esperem veure les vostres obres d’art!!

Dibuixa amb les mans

 

MÚSICA

La Georgina ens ha preparat unes activitats per fer aquesta setmana. Les vols veure? Clica a la clau de Sol

VALORS

El curt que us presentem aquesta setmana parla de la COMUNICACIÓ. Sempre que teniu un conflicte a la classe us diem que heu de parlar-ho i, d’aquesta manera arribareu a una solució. Veieu aquest curt:

El Puente

 

En aquest curt ens ensenya que hem de COMUNICAR-NOS  per resoldre problemes.

A més, també ens ensenya que hem de COL·LABORAR els uns amb els altres per trobar una solució.

I sobretot a no fer servir la VIOLÈNCIA.

Endreça les següents frases:

Els animals petits també volen passar, però els grans els deixen fora.
Finalment els animals petits troben una solució per passar el dos.
Un ós i un cérvol es barallen perquè volen passar.
Els animals petits desfan la corda que aguanta el pont i els grans cauen.

 

EDUCACIÓ FÍSICA

 

Per saber que us ha preparat el David per aquesta setmana cliqueu a la imatge.

Suport lingüístic (Mercè)

Hola nens i nenes de la classe dels dofins i cavallets de mar! Aquesta setmana seguirem repassant a roba, com vam treballar a classe. Recordeu que són activitats que NO són obligatòries i que no cal fer totes:

-Llegir.

-Relacionar imatges amb el seu nom escrit.

-Sopa de lletres.

-Trobar la parella.

-I… Altres activitats que descobrireu en entrar.

 

  • DICTAT:

Recordeu com ho fèieu:

-Llegeix atentament el dictat.

-Subratlla les paraules més difícils.

-Còpia les paraules amb bona lletra.

 

                            -Vestit.                                              -Jersei.                             

-Barret.                                             -Botes.

-Samarreta.                                      -Bufanda.

 


Ei, dofins i cavallets de mar! Com esteu?

Ja ho sabem que avui és DIVENDRES i no toca penjar feines, ja en teniu prou amb els que vam penjar, oi?

Però tenim llest el quart programa de Ràdio Rodoreda! Aquí el teniu!

Voleu participar als programes? Ens podeu enviar àudios! Podeu fer servir aquesta web https://vocaroo.com/ 
Aquí podeu gravar àudios i enviar-los a les adreces dels vostres mestres, fàcil, oi?
Esperem les vostres aportacions per crear un programa amb vosaltres!

Setmana del 18 al 22 de Maig

IMPORTANT! Clica a l’enllaç per veure noves instruccions per les videotrucades

INSTRUCCIONS

HOLA DOFINS I CAVALLETS DE MAR!!!

Ja  tornem a ser aquí per oferir-vos un munt de feines!!! Esperem que esteu tots i totes súper bé…

Envieu-nos tot allò que feu als següents correus:

2nA Elena: prof2na@esc-mercerodoreda.cat

2nB Sandra: prof2nb@esc-mercerodoreda.cat

 

VIDEOTRUCADES AMB l’App ZOOM

(us heu de baixar l’App al mòbil, a la tauleta o a l’ordinador)

 

2nA Clica aquí i t’uniràs a la reunió
ID 986 6157 0827
Contrasenya 7tJLiC

 

2nB Clica aquí i t’uniràs a la reunió
ID 864 7973 3394
Contrasenya  3wdNgC

 

… 3,2,1 COMENCEM!!!

CATALÀ

Els articles

Com ja sabeu, els articles acompanyen els noms i es classifiquen segons: el gènere (masculí i femení) i el nombre (singular i plural). Aquests són:

 

L’article Quan el nom és:
El→ Masculí, singular i no comença per vocal. Per exemple: El cotxe.
La→ Femení, singular i no comença per vocal. Per exemple: La flor.
L’ → Davant els noms que comencen per vocal o h. Per exemple: L’estiu/L’herba.
Els→ Masculí, plural. Per exemple: Els cotxes.
Les→ Femení, plural. Per exemple: Les flors.

 

 

  • Escriu els articles (el, la, l’, els i les) segons correspongui:

 

____ animal         ____ màquina           ____ sostre

____ formiga       ____ portes               ____ home

____ pijama         ____ dreta                ____ peu

____ cartes         ____ plats                 ____ cotxes

 

  • Joc dels articles!

→ Material necessari:

-un dau.

-fitxes (segons el nombre de jugadors).

-llapis i paper.

-el taulell anterior. Els que no el podeu imprimir, l’haureu de copiar.

→ Instruccions:

El joc consisteix en moure la vostra fitxa segons el número que us digui el dau. Cada vegada que caigueu a una casella, haureu de dir una paraula que quedi bé amb l’article que us ha tocat i després escriure-ho a un paper. Podeu jugar les vegades que vulgueu!

Per exemple: amb el dau he tret un 2 i m’ha tocat l’article EL. Una paraula que queda bé és: El port.

 

Dictat (treballem els articles)

Recorda com ho feies:

  • Llegeix atentament el dictat.
  • Subratlla les paraules més difícils.
  • Copia’l amb bona lletra.

La rata i el ratolí viuen a l’avet del meu jardí.

Les fulles i les branques de l’arbre es mouen amb el vent.

El gat i les ratetes corren per tots els terrats.

 

-Podeu encerclar els articles que trobeu.

  • Voleu escoltar un conte molt divertit? Clica a l’enllaç i el descobriràs

Conte: Les princeses també es tiren pets

Un cop hagis vist el video de les princeses has de fer clic en el següent enllaç per fer la comprensió. No oblidis que quan acabis l’has de enviar. Quan l’enviïs podràs comprovar la teva puntuació.

Comprensió del conte

HOLA DOFINS I CAVALLETS!

COM ANEU? AQUESTA SETMANA US DEIXO

L’ACTIVITAT DEL PENJAT, EL TEMA SÓN

LES FRUITES, PER TANT HEU DE PENSAR EN ELS

NOMS DE DIFERENTS FRUITES.

ESPERO QUE GAUDIU MOLT!!

El penjat: fruites

  • Suport lingüístic (Mercè)

Hola nens i nenes de la classe dels dofins i cavallets de mar! Aquesta setmana repassarem la roba, com vam treballar a classe. Recordeu que són activitats que NO són obligatòries i que no cal fer totes:

 

Llegiu les paraules del següent enllaç:

  • Juguem amb la roba! Busqueu roba que tingueu a casa i un dau. Heu de posar-vos i dir com es diu la peça de roba que us toca:

SEGUEIX BAIXANT! ENCARA HI HA MÉS

  • DICTAT:

Recordeu com ho fèieu:

-Llegeix atentament el dictat.

-Subratlla les paraules més difícils.

-Còpia les paraules amb bona lletra.

 

-Sabates                                          -Guants

-Mitjons                                            -Camisa

-Gorra                                              -Faldilla

 

MATEMÀTIQUES

 

Aquesta setmana repassarem el rellotge que té molt a veure amb la taula del 5. Construirem un rellotge analògic, el de les busques (agulles), que és el que vam estar estudiant a la classe. Clica sobre l’enllaç i veuràs què fàcil!!

RELLOTGE

Volem veure fotos de com ha quedat!!! Aquí et deixem alguns exemples

 Operacions

Teníem preparades unes sumes per practicar, però hem perdut alguns números! Ens ajudeu a esbrinar quins són els nombres que han desaparegut?

 

Nombres perduts! – Sumes

Nombres perduts! – Restes

ENGLISH

Voleu veure que us ha preparat l’Ana per aquesta setmana? Clica a la bandera i ho descobriràs!!

 

PROJECTE

 

Un barri és una zona d’una localitat on hi ha carrers. Als carrers hi pot haver habitatges, locals, garatges,… Aquesta setmana ens centrarem en els locals que hi ha pels carrers, és a dir, les botigues. Et demanem que facis una llista de botigues de diferents tipus i ens diguis com es diu la persona que hi treballa. Per exemple:

 

CARNISSERIA CARNISSER O CARNISSERA 

Pensa en les botigues on vas a comprar però no només coses de menjar o beure. Esperem rebre una llista ben llarga!!!

SABATERIA→SABATER/SABATERA

PLÀSTICA

 

★  Fem Plàstica amb ombres!

●   Resseguim les ombres!

Podeu dibuixar a partir de les ombres de diferents objectes! Per fer això només fa falta objectes i una mica d’imaginació. Que s’ha de fer? Es necessita una llum que enfoqui l’objecte i en un full s’ha de repassar l’ombra. Després de resseguir-la podeu dibuixar, pintar o enganxar coses com vosaltres vulgueu en el dibuix. Aquí teniu uns exemples:

 

  • Teatre d’ombres!

A partir de les siluetes que vulgueu, podeu crear les vostres pròpies titelles. Només fa falta que pinteu les siluetes de color negre en un cartró o cartolina i els hi enganxeu un pal. Si no teniu un pal, podeu utilitzar una tira de cartró o una canyeta. Aquí teniu alguns exemples:

Com podeu jugar amb això? Heu d’enfocar amb una llum les vostres titelles, d’aquesta manera podeu jugar amb l’ombra que es formi a la paret, a una cartolina o llençol.

Aquí teniu un vídeo com a exemple:

TEATRE D’OMBRES

MÚSICA

La Georgina ens ha preparat unes activitats per fer aquesta setmana. Les vols veure? Clica a la clau de Sol

 

VALORS

Ja fa uns dies que podem sortir al carrer a passejar, però hem estat molts a casa i hem conviscut moltes hores amb els nostres familiars. Segur que heu estat súper bé, però estem segures que en alguna ocasió heu tingut alguna picabaralla.

Us presentem un curt molt útil per parlar de la convivència i el respecte. Els protagonistes són uns ocells a qui li donen una merescuda lliçó.

Cliqueu a l’enllaç:

For the Birds

 Ens agradaria que feu un text explicant-nos com us heu sentit amb els vostres familiars durant tots aquests dies: si heu aprofitat per cuinar, si heu aprofitat per jugar més amb ells o, també si heu tingut més pica-baralles.

EDUCACIÓ FÍSICA

Per saber que us ha preparat el David per aquesta setmana cliqueu a la imatge.

 

 

 

———————————————————————————————————————-

Ei, dofins i cavallets de mar! Com esteu?

Ja ho sabem que avui és DIVENDRES i no toca penjar feines, ja en teniu prou amb els que vam penjar, oi?

Però tenim llest el tercer programa de Ràdio Rodoreda! Aquí el teniu!

Voleu participar als programes? Ens podeu enviar àudios! Podeu fer servir aquesta web https://vocaroo.com/ 
Aquí podeu gravar àudios i enviar-los a les adreces dels vostres mestres, fàcil, oi?
Esperem les vostres aportacions per crear un programa amb vosaltres!

 

Setmana de l’11 al 15 de Maig

IMPORTANT!!! Feu click en aquest enllaç 

EXPLICACIÓ DE COM CONNECTAR-SE A LA VIDEOTRUCADA

 

HOLA DOFINS I CAVALLETS DE MAR!!!

 

Ja tornem a ser aquí, ja som a mitjans de maig i continuem oferint feines que haureu de fer i enviar-nos-les a les següents direccions:

 

ELENA: prof2na@esc-mercerodoreda.cat

SANDRA: prof2nb@esc-mercerodoreda.cat

 

VIDEOTRUCADES AMB l’App ZOOM

(us heu de baixar l’App al mòbil, a la tauleta o a l’ordinador)

 

2nA DIMARTS, 12 A LES 11:30h

Clica aquí i t’uniràs a la reunió

ID 952 4932 5819
Contrasenya 7SaGy0
2nB

DIMARTS 12 A LES 11:30h

Clica aquí i t’uniràs a la reunió

ID 870 9509 3475
Contrasenya 2tnE9U

… 3, 2, 1 COMENCEM!!!

 

CATALÀ

Comprensió Lectora:

 

Des de fa uns dies ja  podeu sortir a donar un passeig amb algun familiar però, saps totes les recomanacions  que has de tenir en compte?

Llegeix amb atenció i respon les preguntes:

 

  •       No pots anar a casa dels avis ni a jugar a casa dels amics o les amigues.
  •       Cal que et rentis bé les mans abans de sortir de casa i quan hi tornis.
  •       Al carrer, no t’has de tocar els ulls, el nas i la boca. 
  •       Quan surtis al carrer, t’ha d’acompanyar sempre un adult.
  •       Pots sortir una hora cada dia.
  •       Al carrer pots passejar, córrer, jugar o fer exercici.
  •       Pots anar als carrers, parcs i jardins que hi ha a prop de casa teva.
  •       Si vols, pots portar joguines, el patinet o la bici.
  •       No pots quedar amb els amics ni jugar amb altres nens o nenes al parc.
  •       Si et trobes un amic o una amiga, no t’hi podràs acostar a menys de dos metres.

 

  1. Pots portar joguines al parc i compartir-les amb els amics?
  2. Pots aprofitar la sortida per anar a casa  dels avis?
  3. Quina mesura d’higiene has de seguir abans i després

de cada sortida?

4. Si els nens i les nenes no compleixen aquestes normes, què podria passar? Reflexiona

En un full: 

Explica què vas fer el primer dia que vas sortir al carrer.

Després fes un dibuix.

 

Dictat:

 

Prepara molt bé aquest dictat de r/rr per a no fer cap falta.

 

1r Llegeix amb molta atenció les frases.

2n Copia el text amb bona lletra i sense fer cap falta.

3r Demana a algú de la família que te’l dicti.

 

La rata i el ratolí corren pel soterrani.

En Roger i la Raquel retallen paper de diari.

La mare compra carn a la carnisseria.

En Ricardo aprèn a tocar la guitarra.

 

 

HOLA DOFINS I CAVALLETS!

COM ANEU? AQUESTA SETMANA US DEIXO UNA ACTIVITAT D’ENIGMES, HEU DE 

CLICAR LES IMATGES QUE NO CORRESPONEN A LA SOLUCIÓ DE L’ENIGMA. QUE 

GAUDIU MOLT!!

http://www.ceip-diputacio.com/CI%201r%20i%202n/CATALA/activitats/swf/ambmoltgust%5B

1%5D.swf

 

Suport lingüístic (Mercè)

Hola nens i nenes de la classe dels dofins i cavallets de mar! Igual que la setmana passada, repassarem els animals. Recordeu que són activitats que NO són obligatòries i que no cal fer totes:

 

  • Busca les paraules sobre els animals i escriu-les. Després, escriu al costat quantes síl·labes té:

G S R T Y U R L
F I S D C D H N L
T Y P P O R C M E
S U E N U N T Ó
I F G I R A F A
B D Y H L X S H G
R R T L Y I M A
A V E L L A H T
R E L E F A N T F

 

SEGUEIX BAIXANT! ENCARA HI HA MÉS

  -___GOS 1 síl·laba               -_____________________ síl·labes

  -_____________________ síl·labes   -_____________________ síl·labes

  -_____________________ síl·labes   -_____________________ síl·labes

  -_____________________ síl·labes   -_____________________ síl·labes

  -_____________________ síl·labes   -_____________________ síl·labes

  • Classifica els animals anteriors en aquests grups. Els pots escriure i dibuixar:

 

DOMÈSTICS GRANJA SALVATGES/MARINS

 

  • DICTAT:

Recordeu com ho fèieu:

 

-Llegeix atentament el dictat.

-Subratlla les paraules més difícils.

-Còpia les paraules amb bona lletra.

 

-Hàmster                                         -Lleó

-Gallina                                           -Porc

-Gat                                                -Girafa 

 

 

MATEMÀTIQUES

Enigma:

 

Clica i veuràs la prova d’aquesta setmana:

Taules 3 i 4

 

Aquí veuràs unes imatges per construir un rellotge de taules. Es pot fer de qualsevol taula que sàpigues o que et vulguis aprendre perquè, podrà anar amb tu a qualsevol lloc i sempre la tindràs a mà per poder repassar-la. Entra en el link i veuràs el procés:

Rellotge de taules

Al final t’ha de quedar així

 

Operacions

A continuació, tenim unes sumes i restes. Feu les que pugueu, l’única condició es que no utilitzeu la calculadora! 

Sumes!                                   Restes!

 

ANGLÈS 

Abans de passar a la feina de Projecte, seria bona idea anar a veure què ens ha deixat l’Ana aquesta setmana. Cliqueu a la següent imatge i veureu quina feineta us ha preparat.

 

PROJECTE

 

Al nostre barri hi ha molts edificis, uns són més alts i els altres són més baixets. Alguns són habitatges i altres són botigues, garatges o locals. Però tots aquests edificis formen part del nostre barri. Aquesta setmana ens centrarem en els espais on vivim, en els habitatges. A Santa Coloma de Gramenet n’hi ha de dos tipus: pisos i cases. A continuació, farem una llista de les diferències i les semblances d’aquests dos tipus d’habitatge. En un full prepara una graella com aquesta i omple-la amb les teves respostes.

TIPUS

D’HABITATGE

CASA BLOC DE PISOS
 

 

 

PREGUNTES

És un edifici alt?
Té moltes plantes?(no vegetació)
Hi viu una família?
La vivenda (casa o pis) és gran?
Hi ha molts veïns?
Hi pot haver veïns a dalt?
Hi pot haver ascensor?
Quina et sembla millor per viure-hi?

 

PLÀSTICA

 

Aquesta setmana farem un avió de cartró. Podeu fer servir qualsevol capsa que tingueu per casa: dels cereals, de les sabates,… Si entreu en aquest enllaç veureu un video de com es fa i tots els materials que necessiteu. El disseny és cosa vostra, quan l’acabeu envieu foto i feu volar la imaginació!!

 

RECICLATGE: Com fer un avió de cartró.mp4

 

MÚSICA

Per seguir amb Educació Artística, què us sembla si anem a veure alguna feineta de música? Mireu, mireu, cliqueu la següent imatge i veureu què us ha preparat la Georgina!

 

 

VALORS

Anem a treballar una miqueta l’AMISTAT. Segur que aquests dies us enrecordeu moltíssim dels vostres amics i de les vostres amigues.

Mireu el vídeo:

L’AMISTAT

Ara us toca a vosaltres, penseu amb qui us agradaria compartir algun objecte màgic. Pots preparar-te una exposició oral, grabar-la i enviar-la al correu.

EDUCACIÓ FÍSICA

Per últim, no oblideu fer una miqueta d’activitat física cada setmana. Si cliqueu a la següent imatge anireu a veure què us ha deixat el David aquesta setmana:

 

PER ACABAR FELICITEM A L’ETHAN QUE EL DIMARTS, 12 FA 8 ANYS!!!

FELICITATS!!!

 

SORTIREM I ENS RETROBAREM AMB LES ABRAÇADES I ELS PETONS!!!

 

 

———————————————————————————————————————————–

 

Ei, dofins i cavallets de mar! Com esteu?

Ja ho sabem que avui és DIVENDRES i no toca penjar feines, ja en teniu prou amb els que vam penjar, oi?

Però tenim llest el segon programa de Ràdio Rodoreda! Aquí el teniu!

Voleu participar als programes? Ens podeu enviar àudios! Podeu fer servir aquesta web https://vocaroo.com/ 
Aquí podeu gravar àudios i enviar-los a les adreces dels vostres mestres, fàcil, oi?
Esperem les vostres aportacions per crear un programa amb vosaltres!

Setmana del 4 al 8 de Maig

IMPORTANT!!! Feu click en aquest enllaç

https://www.loom.com/share/505afb616b8c48e7ab3633905f954a8a

 

HOLA DOFINS I CAVALLETS DE MAR!!!

 

Ja tornem a ser aquí una setmana més, desitgem que tots i totes us trobeu bé!!! Nosaltres amb energia per rebre totes les vostres feines als següents correus:

ELENA: prof2na@esc-mercerodoreda.cat

SANDRA: prof2nb@esc-mercerodoreda.cat

 

VIDEOTRUCADES AMB l’App ZOOM

(us heu de baixar l’App al mòbil, a la tauleta o a l’ordinador)

 

2nA DIMARTS, 5 a les 11.30h 
ID 978 7945 2520
Contrasenya 7UdfXS

o clica aquí:

video trucada Elena

 

2nB DIMARTS, 5 a les 11.30h 
ID 818 2593 7089
Contrasenya 6fKbcv 

o clica aquí:

video trucada Sandra

Recorda que comencem un nou mes i hauràs de fer la quadrícula del calendari:

MAIG 2020

 

DILLUNS DIMARTS DIMECRES DIJOUS DIVENDRES DISSABTE DIUMENGE
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 12 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Una vegada feta la quadrícula hauràs de dibuixar el símbol que toqui i la temperatura.

… 3,2,1 COMENCEM!

MATEMÀTIQUES

Problemes

Aquí teniu 5 problemes, podeu fer un cada dia!

 

  1. La Favour té 17 tortugues i l’Alan en té 7, quantes tortugues té menys l’Alan que la Favour?
  2. L’Analia tenia 10 caramels i ara en té 20, quants n’ha comprat?
  3. En una classe hi ha 19 alumnes, si 10 són nenes, quants nens hi ha?
  4. L’Atenea tenia 5€ i ara en té 6, quants se’n ha trobat?  
  5. En Mohamed tenia 16 gats i en va regalar 9 al Carlos, quants en té ara?

Enigma

Clica aquí a sobre i veuràs l’enigma:

ENDEVINA LES MULTIPLICACIONS

 

CATALÀ

Dita

Atenció una nova dita us haureu d’aprendre, però ja sabeu que sempre demanem alguna cosa més, ens hauràs d’explicar el significat de la dita i acompanyar-lo d’un dibuix ben maco. Si voleu ens podeu fer un vídeo!

La descripció d’un animal

Per descriure un animal, hem d’observar bé i seleccionar les coses que creiem més interessants, ordenar la informació, redactar i revisar el que hem fet. 

  • Mira la fotografia i contesta les següents preguntes:

 

L’animal és…
  • Quin aspecte exterior té?

-Té el cos cobert de (pèl, plomes, escates…)

-Nombre d’extremitats…

-Forma de la cua…

-Color.

  • On viu (terra, mar, aire)?
  • Com es desplaça (repte, camina, vola, neda…)?
  • Què menja?
  • És perillós per les persones? 
  • Amb les respostes que has fet a les preguntes anteriors, redacta un text amb frases que tinguin sentit, per fer una descripció de l’animal. 

Dictat

Continues repassant els plurals una setmana més:

El Ricardo agafa les pomes de les bosses.

L’Anna busca els plàtans a les botigues dels carrers.

La Johanna estrena sabates noves.

El Justin menja mandonguilles amb tomàquet.

HOLA CAVALLETS I DOFINS!

COM ANEU? AQUESTA SETMANA US DEIXO UNA ACTIVITAT DE COMPRENSIÓ 

LECTORA, HEU DE LLEGIR MOLT BÉ I CLICAR LES IMATGES QUE SURTEN A LA 

FRASE. QUE GAUDIU MOLT!

http://www.ceip-diputacio.com/CI%201r%20i%202n/CATALA/lectoescriptura/swf/sapsllegir%5B1%5D.swf

CASTELLÀ

Aquí os dejamos un cuento, escuchadlo bien…

La bruja Pampurrias

PROJECTE

Com que estem molt de temps a casa i només  ens deixen sortir a prop del lloc on vivim, a partir d’ara treballarem el Barri. Per començar, haurem d’omplir una fitxa tècnica amb informació bàsica del lloc on vivim.

FITXA TÈCNICA
Nom del meu carrer
Número de portería
Pis i porta
Nom del meu barri
Visc a un pis o una casa
Hi ha arbres al meu carrer
Hi ha botigues

Si posem l’adreça on vivim al GOOGLE EARTH ens mostra la imatge de la porta del carrer on vivim. L’has vist mai? Prova-ho!!!

PLÀSTICA

Manualitat per jugar en família

Et proposem fabricar un futbolín amb materials de reciclatge. Necessitem: una capsa de sabates (només la part d’abaix, la tapa no), 8 canyes de les de beure i 6 agulles d’estendre. 

  • Primer retalla les porteries a cada banda de la capsa a les parets curtes
  • Després fes 4 forats a cada banda de la part superior de les parets llargues de la capsa per poder ficar les canyes. 
  • Fica una canyeta dintre d’una altre per obtenir una de més llarga de tal manera que de les 8 canyes en tindràs 4.
  • Munta les canyetes dins els forats de manera que deixis fora un tros per agafar.
  • Per últim, enganxa les agulles d’estendre a l’inrevés de com s’estén la roba, per sota de la canya.

Busca una pilota petita o fes una de paper de plata. Pots decorar-lo com més t’agradi. Aquí deixem un enllaç perquè vegis com funciona. Esperem veure resultats!!!

UN FUTBOLÍN FET A CASA!

VALORS 

Continuem amb el futbol. A continuació, et posem un enllaç d’un vídeo que has de veure i contestar les preguntes que hi ha més avall.

Clica aquí:

L’EQUIP PETIT

  1. Quin títol li posaries al vídeo?
  2. Com has vist als nens i a les nenes, tristos o alegres?
  3. I les famílies, estan contentes?
  4. L’entrenador, els motiva o els renya?

 

ESPEREM VEURE-US MOLT AVIAT I SOBRETOT ESPEREM QUE CONTINUEU DIBUIXANT UN SOMRIURE CADA DIA! 

i, RECORDEU QUE EL DIMARTS, 5 DE MAIG TENIM VIDEOTRUCADA!!! US VOLEM A TOTS I A TOTES CONNECTATS I CONNECTADES A LES 11:30h. TENIM MOLTÍSSIMES GANES DE VEURE-US!

Activitats Suport Lingüístic(Mercè)

Hola nens i nenes de la classe dels dofins i cavallets de mar! Igual que la setmana passada, repassarem els animals. Recordeu que són activitats que NO són obligatòries i que no cal fer totes:

  • Escolteu i llegiu el que surt al següent vídeo. Torna’l a escoltar i llegir mentre ho dius en veu alta.

https://www.youtube.com/watch?v=8J1c9PyKW5c

  • ENDEVINALLES: 

En aquest enllaç podeu escoltar i llegir unes endevinalles sobre animals. A veure si les endevindeu! https://www.youtube.com/watch?v=TT2-6vGZp94&t=5s

 

Si no podeu veure el vídeo, ho podeu llegir a continuació i relacionar amb la seva imatge (al final del document hi han les respostes): 

-M’agradaria ser tigre, però no tinc l’alçada. Quan escoltis MIAU, ho endevinaràs sense dubtes. Qui sóc? ______________

-No és un bou i porta banyes, no és paraigües i surt quan plou. Porta la casa a sobre i sempre va a poc  a poc. Qui és? ______________

-Porta caputxa i es mulla, té un sac de tinta i no es taca, no sap escriure ni un mot, té tres lletres i es diu… Qui és? ______________

-Navego per l’oceà com si fos un transatlàntic, porto al cap un sortidor i m’empaiten amb l’arpó. Qui sóc? ______________

Aquesta és molt difícil! 

-El formatge és el meu aperitiu i el gat ha estat sempre el meu terrible enemic. Qui sóc? ______________

 

  • DICTAT:

Cada setmana proposaré un dictat, tal com ho fèiem a l’escola.

Recordeu com ho fèieu:

 

-Llegeix atentament el dictat.

-Subratlla les paraules més difícils.

-Còpia les paraules amb bona lletra.

-Gos                                                -Zebra

-Ovella                                             -Peix

-Elefant                                            -Cavall

Respostes a la primera activitat!

 

 


Ei, dofins i cavallets de mar! Com esteu?

 

Ja ho sabem que avui és DIVENDRES i no toca penjar feines, ja en teniu prou amb els que vam penjar, oi?

Però tenim una SORPRESA per a vosaltres. Cliqueu al “play”  i pareu bé les orelles!

 

Voleu participar als programes? Ens podeu enviar àudios! Podeu fer servir aquesta web https://vocaroo.com/ 
Aquí podeu gravar àudios i enviar-los a les adreces dels vostres mestres, fàcil, oi?
Esperem les vostres aportacions per crear un programa amb vosaltres!

___________________________

 

Setmana del 27 d’Abril a l’1 de Maig

HOLA DOFINS I CAVALLETS DE MAR

 

Ja tornem a ser aquí una nova setmana! Aquesta setmana també és una mica especial perquè el dijous, 30 d’abril i el divendres, 1 de maig són FESTA!.

També aprofitem per agrair-vos totes les fotos i tots els correus rebuts. A partir d’aquesta setmana ho haureu d’enviar cadascú a la vostra mestra i si hi ha alguna cosa que sigui per un altre, la tutora ho farà arribar. 

Per 2n A els Dofins de l’Elena el correu és:

prof2na@esc-mercerodoreda.cat 

Per 2n B el Cavallets de Mar de la Sandra és:

prof2nb@esc-mercerodoreda.cat 

 … 3,2,1 COMENCEM!

MATEMÀTIQUES

Anem al super!

Com ja sabeu només hem de sortir al carrer quan sigui necessari, és per això que us convidem a mirar el catàleg d’un super molt conegut per tots i totes vosaltres i busqueu els productes que ara us detallem:

https://folleto.carrefour.es/Carrefour-Badalona/355/folleto-quincenal

LLISTA DE LA COMPRA

PIT SENCER DE POLLASTRE

PATATES

OLI D’OLIVA CARBONELL DE 5L.

OLIVES LA ESPAÑOLA

Quan trobeu el producte apunteu el preu, podeu dibuixar-lo i posar el preu al costat.

Una vegada tingueu el preu de tots el productes haureu que fer la suma per saber el total, haureu de demanar ajuda a algun familiar perquè és una suma una mica diferent a les que hem fet fins ara!

Aquí teniu una explicació:

 

Multiplicació

Ens agradaria que ens expliquéssiu com porteu les taules de multiplicar. És molt important que cada dia les repasseu, d’aquesta manera us convertireu en uns experts.

Us proposem 2 activitats, un enigma i el joc de l’Oca.

Podreu veure que l’enigme està repetit 4 vegades, és per qui tingui impresora ho pugui imprimir i fer en dies diferents. Els que no podeu imprimir l’haureu de copiar.

 1- L’enigma:

2- El joc de l’Oca:

PROJECTE

Petita investigació familiar

El consum de l’aigua a les cases és una informació que no sabem. En la taula següent teniu valors aproximats del consum d’aigua domèstica.

 

Rentadora 230 litres
cuinar i beure (per persona) de 2 a 4 litres
dutxar-se 70 litres
prendre un bany 200 litres
rentar-se les dents (amb l’aixeta oberta) 30 litres 
rentar-se les mans 1’5 litres
WC 12 litres 
rentar plats a mà 100 litres

 

Us proposem calcular l’aigua que gasteu en un dia qualsevol de la setmana. Podeu recollir les dades a una taula com aquesta i anar fent marques cada vegada que feu una d’aquestes activitats. Amb ajuda de la família feu la suma total. A veure quanta aigua gastem!!! Nosaltres ens hem quedat bocabadades!!!

 

dutxa
bany
rentar-se mans
cuinar
WC
rentar plats a mà
rentar dents
rentadora

 

PLÀSTICA

 

Aquesta setmana us proposem que feu flors fàcils. Aquí teniu 15 models diferents, No cal fer-los tots però si ens agradaria que enviessiu foto del que feu per poder gaudir-les també. Recorda que si a casa no tens algun material el pots canviar pel que tinguis o fabricar-lo tu.

https://www.youtube.com/watch?v=F-jjUqGDv9M

 

LLENGUA

Els plurals

Com ja sabeu, els noms poden ser escrits en singular (només una persona o cosa) o en plural (més d’una persona o més d’una cosa). Quan ens referim al nombre d’un nom, volem dir si és singular o plural. Per exemple:

-Singular→ un nen.                          -Plural→ molts nens.

 

  • Escriu el plural d’aquestes paraules:

 

Recorda! Normalment per fer el plural afegim una -s al final de la paraula. Per exemple: mare→ mares.

 

SINGULAR PLURAL
mare mares
pare
llibre
cotxe
flor
gat
cartell
ànec
piràmide
patinet
regal
hipopòtem
professor
bolet
cargol
mocador
ciutat
cor

 

 

  • Escriu o dibuixa el plural o singular corresponent:

 

 

plat
____________
___________ abrics

____________
cotxes vestit ____________
esquirol

____________

tomàquet
____________

____________
cavall ____________ préssec 

 

Dictat (treballem els plurals)

Recorda com ho feies:

  • Llegeix atentament el dictat.
  • Subratlla les paraules més difícils.
  • Còpia’l amb bona lletra.

 

Els músics bufen les trompetes i toquen els timbals.

Els nens ballen i piquen de mans mentre els grans canten.

Els carrers estan decorats i les festes del poble ja han començat.

  CATALÀ

Hola dofins i cavallets!!

Com aneu? sóc la Cristina,tinc moltes ganes de 

tornar a estar amb vosaltres! us deixo una activitat 

on heu de descobrir la frase amagada deixant els 

espais corresponents, també podeu copiar la frase i 

 fer-ho en un full.

 

http://www.genmagic.net/lengua4/lleng1.swf

 

ATENCIÓ! AQUESTA SETMANA ÉS L’ANIVERSARI DEL MIGUEL ÀNGELFELICITATS!!! JA TENS 8 ANYS!!!

 

MIREU MÉS A BAIX!!!!

Tornarem a jugar al pati!!!

 

Activitats Suport lingüístic (Mercè)


Hola nens i nenes de la classe dels dofins i cavallets de mar! Igual que la setmana passada, repassarem els animals. Recordeu que són activitats que NO són obligatòries i que no cal fer totes:

 

  • Els animals salvatges i marins:

 

  • Joc del memory. Dibuixeu i pinteu  els animals salvatges i marins (elefant, mico, zebra, serp, girafa, dofí, cavallet de mar, tigre, lleó, ós, cocodril, pingüí, hipopòtam, cangur…). Després talleu-los en un quadrat. En acabar els dibuixos, feu el mateix amb els noms escrits d’aquests animals. A continuació, ja podreu jugar al memory.

Per si no recordeu com es juga, heu de girar totes fitxes cap per avall, barrejar-les i aixecar dues fitxes per buscar la seva parella.

-Identificar alguns animals salvatges.

-Escoltar els sons d’alguns d’aquests animals.

-Fer trencaclosques dels animals salvatges.

-Repetir el que escolteu.

-Relacionar els sons dels animals amb els noms escrits.

-I…altres activitats que descobrireu si jugueu.

 

———————————————————————————————————————————–

HOLA DOFINS I CAVALLETS DE MAR!

BENVINGUTS I BENVINGUDES A LA SETMANA DE SANT JORDI!

Aquesta setmana serà una miqueta diferent a les anteriors, perquè és una setmana especial.

Aquest any Sant Jordi, la Princesa, la Rosa i el Drac també es queden a casa, però d’alguna manera celebrarem aquesta diada!

 

1a PROPOSTA

 

Cada any al Cicle Inicial ens convertim en escriptors i en escriptores, i en il·lustradors i en il·lustradores d’un conte. Recordeu que l’escriptor és aquella persona que escriu els contes, els llibres, els còmics i l’il·lustrador és la  persona que fa tots els dibuixos.

Aquest conte el feiem entre tots: nens, nenes, mestres,… tots i totes col·laboràvem. 

Aquest any el podeu fer amb l’ajuda de la família, us preguntareu com? Fixeu-vos molt bé:

En un full dibuixeu el següent:

 

TÍTOL:

 

1. 2.
3. 4.

Haureu d’inventar-vos una història de quatre vinyetes, no cal que sigui la Llegenda de St. Jordi, ja sabeu que volem que busqueu dins del vostre cap i feu volar la imaginació.

2a PROPOSTA

Aquesta setmana volem que llegiu un text una mica diferent: un RODOLÍ

Diu així:

EL DRAC DEL JACOB

GUARDA ELS SOMNIS DINS UN POT.

LI AGRADA SOMIAR QUE RIU I QUE VOLA,

I QUE APRÈN MOLTES COSES A L’ESCOLA

EL POT ÉS PLE DE LLUMS I MERAVELLETES,

I EN JACOB LES TASTA COM SI FOSSIN GALETES.

Respon:

  1. Com es diu el Drac?
  2. Què guarda dins d’un pot?
  3. Què li agrada somiar?
  4. I a tu, què t’agrada somiar?
  5. A en Jacob li agraden les galetes, quines galetes són les teves preferides?

Dibuixa:

Després de respondre les preguntes, imagina’t com deu ser en Jacob i dibuixa’l.

Per què sigui més fàcil, en Dragui, un amic del Jacob, et dóna unes  pistes:

  1. En Jacob és un drac molt alt.
  2. És de color blau.
  3. Té una cua molt llarga
  4. Sempre porta a les mans el seu pot ple de llums i de meravelletes.

    

3a. PROPOSTA

4a PROPOSTA

 

L’enigma:

Com és una setmana diferent i volem que llegiu, aquí

teniu una lectura barrejada amb les matemàtiques.

Heu de llegir atentament el text per arribar a una solució.

Ja sabeu que pensar és divertit!!!

5ena PROPOSTA

 

Eeeppp!!!! No ens oblidem del dictat preparat d’aquesta setmana. Com no pot ser d’altra manera és de la Diada. Recordeu que l’heu de llegir i copiar unes quantes vegades fins que estigueu segurs que no feu cap falta. Després algú de la família us l’ha de dictar a poc a poc. Allà va!!!!

 

Sant Jordi ha arribat cavalcant,

i la princesa ha acabat salvant.

Un drac va arribar,

i moltes ovelles es va menjar.

6ena PROPOSTA

 

Ara ens toca refrescar la Llegenda de Sant Jordi. Aquí us passem un link per poder veure-la i estigueu una estona entretinguts amb les 3 Bessones.

https://www.youtube.com/watch?v=IAJ8-pxoBAU 

 

7ena PROPOSTA

 

Aquesta última proposta és la part més de plàstica. Tenim tres propostes genials per acabar de celebrar la setmana de Sant Jordi. Podeu enviar fotos de les vostres creacions al correu de l’escola. Estem desitjant veure-les!!!

La primera es tracta de fer un mini-llibre. Al video que hi ha a continuació us ho expliquen. 

https://www.youtube.com/watch?v=f6UAOV4HWXY

 

La segona és per fer una rosa: No hi ha un Sant Jordi com cal si no fem una rosa genial.

https://www.youtube.com/watch?v=j1sWN1693XE

 

La tercera és fer una mandala. Si no pots imprimir, pots posar el full a la pantalla de l’ordinador i calcarla o simplement intentar copiar-la. 

 

MANDALA ROSA DE SANT JORDI

 

 

Bé, aquí us hem deixat una proposta per cada dia d’aquesta setmana tan important. Recordeu que podeu posar-vos en contacte amb nosaltres al correu de l’escola i enviar-nos tot el que vulgueu, inclús si només voleu parlar amb nosaltres per explicar-nos el que us vingui de gust.

 

rodoredaesqueda@esc-mercerodoreda.cat

 

Esperem que totes aquestes feines us hagin agradat!

BONA DIADA!!!

Ei! Que encara no hem acabat!!!

A 2nA hi ha una nena que el dimecres, 22 d’abril fa 8 anys!!!

 

JAPLIN, MOLTES FELICITATS!!!

ESPEREU!!!!

QUE LA SETMANA PASSADA 

L’IMRANE I LA NDEYE DE 2n B VAN FER 8 ANYS!

MOLTES FELICITATS!!!

Activitats Suport lingüístic (Mercè)

Hola nens i nenes de la classe dels dofins i cavallets de mar! Aquesta setmana es celebra la diada de Sant Jordi, per aquest motiu les activitats proposades són sobre Sant Jordi. Recordeu que són activitats que NO són obligatòries i que no cal fer totes:

 

  • Aquí teniu una de les cançons de Sant Jordi. La podeu anar llegint i intentar entendre-la (la podeu parar si us ajuda) i al final la podeu cantar:

 

https://www.youtube.com/watch?v=TJzRC9heOtY&feature=youtu.be

 

Ja fa temps, prop d’un vilatge, hi vivia un terrible drac

que tenia molta gana, no acabava mai la fam.

La gent del poble esporuguida, li donaven per menjar

tots els animals i bèsties, fins que ja no en quedà cap.

Fou llavors que decidiren, oferir-li en aquell drac,

tots els homes i les dones, els fills petits i els més grans.

Quina sort, quina desgràcia, la princesa va tocar,

tot plorant va ser lliurada a les urpes d’aquell drac.

Tots els valents cavallers, cruspits o socarrimats,

quan, traient foc per la boca, el drac se’ls havia menjat.

I Sant Jordi, el cavaller, damunt del seu cavall blanc,

i Sant Jordi, el cavaller, mata aquell ferotge drac.

I Sant Jordi, el cavaller, escut i espasa a les mans,

i Sant Jordi, el cavaller, mata aquell ferotge drac.

De la terra va brotar, un bonic florit roser,

amb la rosa de l’amor, que és vermella com la sang.

I Sant Jordi, el cavaller, a la princesa oferí,

un somriure i un petó, i la rosa de l’amor.

  • Posa les lletres que falten i al costat copia-la. Després relaciona la paraula amb el seu dibuix i pinta. Intenteu imprimir-ho, si no és possible, ho podeu copiar en un full.

DR__C:             ______________

 

PR__NCES__:           ______________

 

 

R__SA:               ______________

 

 

 

 

 

S__NT J__RDI:              ______________

 

 

  • Dòmino! A continuació teniu el joc del dòmino de Sant Jordi, que és un joc de taula. Per jugar, heu d’unir la imatge amb la seva paraula quan us toqui. Les peces les podeu imprimir, si no és possible, les podeu crear vosaltres a partir de rectangles. Exemple


 

Setmana del 14 al 17 d’abril

Setmana del 14 al 17 d’abril (Suport lingüístic Mercè)

 

 

Propostes per seguir aprenent durant el temps de confinament

Hola Dofins i Cavallets!!!
Com esteu?? Nosaltres us trobem moltíssim a faltar i no fem més que pensar en vosaltres. Estaran avorrits? Es portaran bé? Ajudaran a casa? Faran alguna feina de l’escola?…
La setmana passada us vam enviar un munt d’activitats de totes les àrees, volem recordar que no és perquè les feu totes sinó que trieu les que més us agradin.
Aquesta setmana us volem plantejar unes activitats més divertides, científiques i manipulatives per fer sols i en familia.
Si no podeu fer aquestes propostes o us agraden d’altres, ENDAVANT!. Es important seguir llegint aquells 10 min cada dia i repassar la suma i la resta. També ens agradaria rebre noticies vostres, ens podeu escriure al correu:
rodoredaesqueda@esc-mercerodoreda.cat
Posant en l’assumpte: per l’Elena i la Sandra. Estem desitjant saber cosetes vostres.
Ens veurem mooooolt aviat!!
Elena i Sandra

PER A LES FAMÍLIES
https://www.facebook.com/214034615285638/videos/626778511508931/
PER ALS DOFINS I CAVALLETS
DIBUIXOS PER PINTAR
http://www.ayudaparamaestros.com/2020/03/3-ilustradoras-fantasticas-y-muy.html?m=1
Si no teniu per imprimir es pot posar el full a sobre de la pantalla de l’ordinador i calcar-los.
PROJECTE
L’última setmana vam estar treballant l’aigua. Vam fer un super-experiment de fer gel instantani que va ser tot un èxit. Ara volem que veieu com es fa un núvol amb aquest vídeo. Podrieu fer la fitxa tècnica dels 2 experiments amb 3 parts: 1. materials, 2. passos 3. conclusió

NÚVOL
GEL

Aquí teniu dos enllaços per recordar el cicle de l’aigua:

Podírem fer una maqueta del procés.

El Programa DINÀMIKS del CLUB SUPER 3 parla del cicle de l’aigua, però sobretot de la manera de fer estalvi. Feu una llista de com podem estalviar aigua. https://www.ccma.cat/tv3/super3/cercador/?q=cocle+de+l%27aigua

LECTURA
Per tenir alguna lectura a mà.
https://www.dropbox.com/s/zt2ki887tlo38b2/QuePasaEnElMundo_Spanish_MeolloCriollo.pdf?dl=0
CATALÀ
Fa ja uns dies que les classes de Català vam parlar de les MÀQUINES.
A totes les cases hi ha diferents màquines que ens ajuden a fer i a desfer moltes coses i ens fan la vida molt més fàcil, per exemple: els electrodomèstics.
Els electrodomèstics són aquelles màquines que necessiten electricitat per a funcionar, com per exemple la rentadora, la nevera,…
Després hi ha d’altres màquines que no necessiten d’aquesta electriciat, com per exemple: la grapadora, la maquineta,….
Ara et toca a tu…
Fes una llista amb totes les màquines que tens a casa, ja siguin electrodomèstics que necessiten electricitat o màquines que no la necessiten,
Una vegada escrits dibuixa’ls.

Ah! Recorda que per sentir-te millor pots explicar-nos tot allò que fas i sents al Diari de Confinament.

Ei! que se’ns oblIdava: MOLTÍSSIMS PETONS I ABRAÇADES VIRTUALS!!!

*Activitats Suport lingüístic (Mercè)

 

Us trobem a faltar…les mestres de 2n.