CASALS D’ESTIU 2020

UN JULIOL PER PASSAR-HO BÉ: CASALS D’ESTIU 2020

Els Casals d’Estiu de la nostra ciutat es posaran en marxa en breu per oferir un estiu per passar-ho bé. El fil conductor dels Casals d’Estiu estarà basat el joc com a un element per aprendre i traslladar-nos a moltes situacions diferents en què ens podrem divertir, riure i passar-ho molt bé.

Entenem el temps d’oci com a temps d’educació on desenvolupar valors, actituds i habilitats que afavoreixin el desenvolupament integral dels infants i saber viure en societat. Als Casals d’Estiu treballarem des de la perspectiva dels valors de la convivència, de la participació, de la inclusió, de la solidaritat, de la coeducació i de la interculturalitat.

Durant el Casal d’Estiu farem moltes activitats per promoure la sensibilitat artística i cultural, l’activitat física i la pràctica esportiva i la descoberta de l’entorn a través de la ciència.  Farem excursions per conèixer i gaudir del nostre entorn i activitats aquàtiques per refrescar-nos!

Recordeu que tenim unes indicacions i instruccions de la Generalitat de Catalunya per al desenvolupament d’aquestes activitats. Les podeu consultar al final d’aquesta pàgina o bé en aquest enllaç.

Quan es faran els Casals d’Estiu?

Les dates dels Casals d’Estiu seran del 29 de juny al 31 de juliol. Es podran fer inscripcions per setmanes o bé al Casal complet.

En quins horaris es farà Casal d’Estiu?

Els horaris són de 9 a 13 hores o de 9 a 15 hores amb servei de menjador inclòs.

Quins són els preus?

Els preus per setmana són:

• De 9 a 13 hores: 61 €/infant per setmana
  • De 9 a 15 hores: 97 €/infant per setmana

Si la vostra família necessita un suport econòmic per fer front al pagament de les activitats caldrà que ho indiqueu a la sol·licitud de preinscripció.

On es faran els Casals d’Estiu?

Les escoles on es faran activitats de Casal d’Estiu són:

• Escola Riera Alta
  • Escola Les Palmeres
  • Escola Jaume Salvatella
  • Escola Ferran de Sagarra
  • Escola Sant Just
  • Escola Santa Coloma
  • Escola Torre Balldovina
  • Escola Miguel de Unamuno
  • Escola Banús
  • Escola Joan Salvat Papasseit
  • Escola Rosselló Pòrcel
  • Escola Beethoven
  • Escola Mercè Rodoreda

Aquestes escoles podran ser modificades en el moment de la matrícula si no s’arriben a les inscripcions mínimes (30 infants per setmana). En el cas del tancament d’una d’aquestes escoles, es reubicaran les sol·licituds en un altre Casal d’Estiu tot acordant-lo amb les famílies.

Com i quan puc fer la preinscripció al Casal d’Estiu?

La preinscripció es farà via telemàtica a través d’aquest enllaç. Les dates seran del 5 al 10 de juny.

Quan serà la matrícula?

La confirmació de la plaça se us farà arribar entre l’11 i el 15 i es podrà fer la matrícula del 16 al 20 a través de les indicacions que us farà arribar l’equip de monitor/es.

Telèfon d’informació sobre els Casals d’Estiu

Truqueu per resoldre dubtes, de dilluns a divendres de 9 a 14:30 hores

Formulari de preinscripció als Casals d’Estiu

Beques

Estem actualitzant les nostres beques d’estiu perquè ningú es quedi enrere. Durant els propers dies podràs consultar aquí les condicions i requisits per demanar beca. No t’oblidis de fer la preinscripció i allà podràs indicar que vols participar a aquesta convocatòria d’ajuts. Els nostres equips ja aniran avaluant la teva sol·licitud.

Requisits per a l’organització de Casals d’Estiu

Només es podran realitzar si la ciutat es troba en FASE 3

Aquests són els requisits mínims imprescindibles per a poder realitzar els casals d’estiu:

Els requisits i els protocols establerts per al seu compliment són responsabilitat i competència de la Generalitat de Catalunya. Aquesta informació pot anar modificant-se segons les seves instruccions.

REQUISITS IMPRESCINDIBLES

• Els casals d’estiu només es podran realitzar si la ciutat es troba en FASE 3.
  • Cada casal d’estiu comptarà amb els protocols de seguretat i protecció que hauran de ser validats per la Generalitat de Catalunya.

REQUISITS GENERALS PER ALS INFANTS PARTICIPANTS I LES SEVES FAMÍLIES

Els infants participants en les activitats han de complir els següents requisits:

• Absència de malaltia i de simptomatologia compatible amb la COVID-19 (com poden ser febre, tos,… en els 14 dies anteriors a l’inici de l’activitat).
  • No convivents o contacte estret amb positiu confirmat o simptomatologia compatible en els 14 dies anteriors a l’inici de l’activitat.
  • Calendari vacunal actualitzat (exceptuant vacunacions posposades pel període de confinament).
  • En infants i/o adolescents amb patologies o malalties prèvies caldrà que siguin valorats pels serveis mèdics de manera individual la idoneïtat de participar en el casal d’estiu.
  • El tutor/a legal de l’infant haurà de signar una declaració responsable que l’infant / adolescent reuneix els requisits de salut abans esmentats i de coneixement del context de pandèmia actual i les circumstàncies i el risc que comporta.
  • En cas que el Departament de Salut indiqui l’ús de mascaretes en alguna de les activitats del casal d’estiu, les mascaretes hauran de ser proporcionades per la família de l’infant.
  • Diàriament caldrà comprovar l’estat de salut d’infants i adolescents participants. Les famílies participants hauran d’autoritzar la realització d’aquest control per part dels professionals responsables.
  • Les famílies dels infants participants hauran d’implicar-se i ajustar-se a les indicacions per a una correcta i segura realització dels casals d’estiu.