AVUI PARLEM DE… La Cantata de l’Escola: Una Estratègia més de Treball des del Context Real

Des de l’àmbit artístic i musical cada any l’escola prepara una nova cantata.  Pels que sou famílies noves o de l’any passat vàreu conèixer el Septimí, un espectacle musical pensat per la celebració dels 15 anys.  Un cop va passar l’aniversari  hem continuat amb el format de Cantates que havíem iniciat fa uns anys.  La idea d’aquest format de Cantata va emergir de l’activitat de Cantània de l’Auditori de Barcelona en què l’escola participa fa ja uns 10 anys.  Vam voler transportar aquella idea a un format d’escola i que es convertís en motor d’experiències de qualitat des de l’àmbit artístic.  Com heu pogut comprovar els dies 23 i 24 de maig la Cantata per l’alumnat de l’escola és un oportunitat més de viure situacions reals des de l’èxit.  Per a ells la Cantata són nervis, il·lusió, aprenentatge, alegria, compartir, créixer en comunitat, saber estar,…

Durant tot l’any es prepara  implicant a quasi bé tot l’alumnat de l’escola.  Els alumnes de P5 són els actors, els de 1r, 2n i 3r  el cor, els de 4 t i 6è els instrumentistes i els de 5è participen des de l’interès en la creació del pòster, el díptic, la gravació i la narració…  L’alumnat de 5è no participa a la Cantata com a grup ja que ells estan immersos preparant el Cantània, l’activitat de l’Auditori que abans us esmentava.  També s’impliquen des de l’interès alumnat de primer cicle en l’elaboració de l’atrezzo des dels racons del disseny i de l’artista de primer cicle.

La preparació des dels diferents papers que ha tingut l’alumnat els ha permès accedir a aprenentatges relacionats amb la part més íntima, des de com afrontar els nous reptes, a la part relacional i de cohesió de grup i, a la relació amb els sabers, passant des dels mes purament musicals i artístics, fins a aprenentatges des de  l’àmbit lingüístic, d’educació física, matemàtics pel que comporta l’estructura mètrica de la música (alguns de manera inconscient i d’altres de manera conscient). Com sabeu la música és l’únic àmbit que activa els dos hemisferis del cervell i connecta a la persona de manera global.  És per això que a l’escola no deixarem de fer espectacles d’aquesta mena, perquè sabem que són una font molt rica d’aprenentatges.