UNA ESCOLA QUE MILLORA ÉS UNA ESCOLA QUE APRÈN …Viure experiències que ens fan aprendre dels altres i amb als altres. Educació Infantil

En el marc de l’escola entenem que viure experiències riques, engrescadores i sorprenents ens ajuda a fer  millors aprenents. Aquestes vivències les trobem en molts moments del dia a dia dels alumnes. Avui voldríem centrar-nos en  la importància que tenen les sortides o col·laboracions amb entitats per aconseguir aquest objectiu.

Sortir fora de l’escola ens permet crear vincle i relacions amb l’entorn proper. També,  ens ajuda a prendre consciència del món que ens envolta i ens  dona elements per entendre´l millor.

Aquest curs, a Infantil, amb la intenció de potenciar i de donar més valor a aprendre en contextos vinculats a l’entorn proper, hem organitzat les sortides des de tres vessants:

• Sortides amb els companys i companyes dels mateix nivell, les colònies…
  • Sortides o col·laboracions amb entitats relacionades amb diferents temàtiques que desperten el nostre interès, les sortides en els racons.
  • Sortides amb els companys i companyes de tot el cicle, les sortides de cicle.

Aquí teniu un tastet de dues experiències recentment viscudes. Per una banda, la col·laboració iniciada aquest curs amb els avis del Redòs de Ribes. Els avis van venir a explicar-nos contes i van fer un passeig per l’escola.  Una oportunitat per compartir el seu saber fruit de l’acumulació de la seva experiència i treballar el respecte i l’admiració cap a les persones que ens han precedit.

I per altra banda, el taller de l’aigua, que un grup d’alumnes d’edats barrejades van anar a fer al centre cívic de Ribes, on un expert ens va fer un relat sobre el cicle de l’aigua. Una ocasió per generar nous interessos, fer-nos preguntes i buscar respostes.

En definitiva dues oportunitats per aprendre dels altres i amb els altres vinculant-nos al nostre entorn.