UNA ESCOLA QUE MILLORA ÉS UNA ESCOLA QUE APRÈN … Com funciona el Segon Cicle?

El Segon Cicle és un espai per compartir els de quart, cinquè, sisè. Tots nosaltres convivim al pis de dalt fent que tothom se senti a gust en l’aprendre. El grup de referència és el de les cinquanta persones de la mateixa edat. En moltes ocasions treballem en edats barrejades i aprofitem la diferència dels pensaments variats. La intenció de l’escola és que aprofitem aquesta riquesa i poder treballar junts perquè tots tenim coses a ensenyar.

Aquesta intenció es desenvolupa en diferents organitzacions: rodes de preguntes, grups de lectura, espais de comunicació, dins/fora, cantata, Cantània, musical en anglès, projectes de servei, etc. Ho fem per edats i cada cop més en edats barrejades. Quan treballem junts aprenem perquè ens ajudem des de la cooperació i l’empatia. Aquesta organització es basa en la confiança i l’autocontrol, des de la responsabilitat de cadascú. Tothom ha de conèixer  què sap i  què no sap per fer els ajustos necessaris per la millora. El paper dels mestres i els experts és fonamental, intervenint en els nostres processos d’aprendre.

Aprenem a dins i a fora de l’escola i entenem com funciona tot el que cal aprendre per la vida.

En una frase, el segon cicle és aconseguir un propòsit comú i per cadascú en l’aprendre.

Fem visibles les nostres maneres de calcular i les contrastem amb les dels altres. Aprenem dels altres i amb els altres.