UNA ESCOLA QUE MILLORA ÉS UNA ESCOLA QUE APREN … Fer experiments ens emociona!!! Educació Infantil.

FER EXPERIMENTS ENS EMOCIONA!
Aquest any els nens i nenes de P5 vam fer el regal del Calendari d’Advent als nens i nenes de 3r. Desprès de saber el nom que tenen (“La barreja surt més bona”), vam pensar que un lloc on normalment es fan barreges és al racó d’Experiments. Per tant, aquest nom ens va donar la idea de que uns bons experiments segurament els hi agradarien, i vam elaborar unes instruccions on explicàvem en que consistien els set experiments que els hi vam preparar. Desprès d’assajar-los entre nosaltres, vam veure com els havíem d’explicar perquè els nens i nenes de 3r poguessin saber bé que havien de fer. Quan va arribar el moment de fer-los, gairebé tot va sortir com ens esperàvem. I la trobada final on conversàvem tots plegats sobre les conclusions que n’havien tret els nens de 3r ens van fer pensar molt.
Desprès de tota aquesta vivència, les mestres vam proposar fer una Fira d’Experiments el passat divendres 9 de juny. Cada nen i nena havia de preparar-se un experiment a casa amb l’ajut de la seva família. També les mestres vam demanar de fer unes bones instruccions per poder guiar-nos bé el dia de la fira. Això sabem que és bàsic perquè ens surti com esperem. Quan va arribar el gran dia va ser tot un èxit. Cada nen es va fer expert amb el seu experiment i vam saber explicar el que s’havia de fer. Inclús les famílies van seguir les explicacions perfectament. Quant n’hem parlat dies després a l’aula, vam coincidir amb el mateix: fer experiments ens emociona! I després d’explicar-nos les nostres idees i contrastar-les, ara ja entenem millor el perquè ens emocionen: ens fa pensar en el perquè passen les coses!