UNA ESCOLA QUE MILLORA ÉS UNA ESCOLA QUE APREN … ELS ANYS VISCUTS A L’ESCOLA RIERA DE RIBES: GENERACIÓ 2005.

ELS ANYS VISCUTS A L’ESCOLA RIERA DE RIBES
Les sensacions viscudes de P3 a 6è han estat agradables, ens hem sentit molt bé. Sisè ha estat un recull de totes les emocions que hem tingut a l’escola al llarg de nou cursos i que ha valgut la pena.
Al arribar a l’escola alguns ploraven, fins que vam fer amics per poder jugar i divertir-nos. A mesura que convius amb els altres et sents més segur i més a gust.
Molta gent pensa, que les persones no canvien a les persones, però la nostra vivència, no és així…durant aquests anys hem anat reculant i avançat com els crancs, però tots hem millorat. L’escola ens ha ajudat a créixer, a obrir-nos emocionalment cap als altres, família, mestres, amics… a fer-nos forts davant els conflictes, a resoldre’ls, a mirar-nos les coses amb optimisme, a comunicar-nos millor i a fer que tothom se sentis ben acollit i acompanyat. Som persones amb molta sort per tenir els companys que tenim.
L’escola és un camí ple d’entrebancs a superar, aquests reptes ens fan créixer a tots. En aquesta “família” ens hem format com a persones des de l’aprenentatge. Ens sentim preparats per seguir el nostre camí i portem una bossa rica en sabers i coneixements, que ha anat creixent any rere any i que ens ha fet sentir bé.
Ens han ensenyat i hem après valors molt importants per la vida; el treball en grup, la responsabilitat, l’autonomia, la reflexió, el respecte, saber compartir, confiar en els altres, tenir paciència i donar oportunitats, posar-nos en el lloc dels altres i entendre que tots som iguals però diferents…aspectes fonamentals pel nostre procés de creixement.
Ens ha agradat la manera de treballar, aprenent dels altres i amb els altres, barrejant-nos amb companys d’altres edats. Contrastant i compartint idees abans i desprès de fer les coses, amb esforç i ajudant-nos per anar guanyant en seguretat i ser més competents en el futur que ens espera: l’ institut, la universitat, …
Com a persones ens sentim molt més madures però no volem oblidar el nostre passat de nens/es petits. Ens sentim connectats a la vida i les coses no sempre surten com desitjaríem, però tenim ganes de viure noves experiències i enfrontar-nos al món per poder fer realitat els nostres somnis.
Ara que marxem, no podem oblidar tot el que ens ha ofert l’escola, les experiències viscudes aquí ens han aportat una extensa varietat de coneixements i valors, que de ben segur ens serviran d’ajut per superar els obstacles que trobarem a partir d’ara., l’escola Riera de Ribes sempre ocuparà un lloc al nostre cor.
No podem acabar sense agrair a l’equip directiu i a tots els mestres l’ajuda i l’estima que ens han mostrat al llarg de nou cursos, contribuint amb les famílies per donar-nos una bona educació.
gràcies
TEXT ELABORAT PER LES TUTORES DE 6È A PARTIR DE LES REFLEXIONS I IDEES DELS NOIS I NOIES.