UNA ESCOLA QUE MILLORA ÉS UNA ESCOLA QUE APRÈN…Els Nens I Nenes D’infantil Parlem Anglès – Educació Infantil

D’entre tots els racons que tenim a Educació Infantil a les tardes, un és el de “Jocs Compartits” i aquest curs parlem en anglès.

Una tarda qualsevol al Racó de Jocs Compartits, quan els infants de P3, P4 i P5 arriben a l’aula saben que venen a jugar a diferents jocs de taula, d’habilitat, de reptes…però amb la premissa que compartiran el joc amb la resta de companys.

A la primera part de la sessió la mestra inicia una conversa amb els infants on barrejant preguntes en català i anglès pregunta als infants a què volen jugar i ho decideixen conjuntament. Els primers dies calia fer molta traducció del contingut d’aquestes frases en anglès perquè per ells era una novetat però poc a poc, els infants van anat normalitzant el moment, van anar introduint aquest vocabulari i fins i tots alguns d’ells ja fan servir l’anglès per participar de la conversa.

En aquest racó es pretén familiaritzar els infants amb una llengua que per molts d’ells no és l’habitual i a través del joc es pot aconseguir d’una forma més lúdica.

Per exemple, quan juguem al dominó d’animals, podem aprendre el nom en anglès de les imatges i quan juguem al joc dels peus de colors, podem aprendre el nom en anglès d els colors.

També el comptatge és un contingut que emergeix contínuament en situacions de joc, ja sigui per fer recompte de punts, per comptar les caselles que han d’avançar, per comptar les anelles que han encistellat.  És una bona oportunitat per fer-ho en anglès i aprendre el nom dels números en aquesta llengua; així com per construir el sentit numèric.

Es definitiva, al racó de “Let’s play together”, que es com l’hem anomenat aquest curs, tractem de familiaritzar els alumnes amb l’anglès utilitzant vocabulari i petites frases amb les que ens comuniquem.

I a més, ho fan d’una forma natural, a través del que els infants saben fer millor que és… JUGANT!