UNA ESCOLA QUE MILLORA ÉS UNA ESCOLA QUE APRÈN…Una Tarda a English Time- Primer Cicle

Els nens i nenes de 1r Cicle anem a English Time una tarda cada setmana.

Què és i com funciona l’English Time?

L’English Time és una dinàmica de tot el cicle, on assisteixen de manera barrejada alumnes de 1r, 2n i 3r. És un dels espais de cicle (juntament amb el racó d’English Room i la pregunta interessant) que tenim per aprendre a fer servir la llengua anglesa. Comparteix horari amb la Cantata i estones de Generació. Es fa durant tres tardes a la setmana i cada tarda els alumnes fan una d’aquestes tres estratègies de treball.

Quina intenció té?

En aquestes estones es treballen diverses dimensions de la llengua: la comunicació oral, la comprensió lectora i l’expressió escrita. La dimensió que més força pren en el primer cicle és la comunicació oral, de manera que la classe està basada en activitats que potencien la capacitat de l’alumne/a tant de receptor (escoltar) com a d’emissor (parlar).

Com ho fem?

What’s your number?

En aquesta activitat, cada nen i nena apunta cada dia un nombre en una taula, és el seu número del dia, i quan la mestra l’hi pregunta, l’ha de dir en veu alta mentre la resta de companys l’apunten a la seva llibreta. D’aquesta manera, repassem quins companys no han vingut mentre aprenem els nombres! Mireu com van creixent els números de la graella:

Sing with me

A totes les sessions d’anglès apareixen cançons interactives, on hem de fer diferents accions depenent de la cançó. En aquesta foto estem escoltant la cançó dels mesos i estem molt atents i atentes per poder escoltar quan surt el mes del nostre aniversari! També tenim la cançó dels nombres, que ens ajuda a pensar un nombre per l’activitat de “What’s your number” i cançons per escoltar mentres van arribant els companys a l’espai d’English Time.

Film time

Dediquem una estona de cada sessió a mirar un fragment d’una pel·lícula en versió original en anglès. Això ens permet millorar molt la capacitat auditiva i la comprensió dels missatges orals, i a la vegada ens ajuda a crear converses mentre debatem sobre que està passant i què creiem que pot passar.

En aquests moments estem mirant “The Secret Life of Pets”

My tasks

Després de veure la pel·lícula, fem alguna activitat relacionada amb el contingut. Moltes de les activitats estan pensades per fer-se de manera cooperativa en grups de treball que involucrin alumnes de cursos i edats diferents.