UNA ESCOLA QUE MILLORA ÉS UNA ESCOLA QUE APRÈN… Castell de Sorra- Educació Infantil

En el racó del sorral portem molts i molts dies treballant en un gran Castell de sorra.

Aquest repte va començar en una conversa en rotllana, on cada nen/a anava explicant el què li agradaria construir en el sorral.

En aquesta conversa vam acordar que ens agradaria fer 12 torres, envoltades per una muralla i per un riu.

Quan ja teníem la idea definida, vam fer uns dissenys inicials. I a partir d’aquests dissenys vam començar a construir.

El procés de construcció ens ha fet buscar quina és la barreja de sorra més adequada per tal de que les torres s’aguantin fortes. Després de fer moltes proves amb sorra seca, amb sorra mullada, … hem descobert que la millor barreja és la sorra humida!!!

També hem descobert que si no volem esquerdes, la sorra s’ha de premsar fort en la galleda, així anem traient l’aire que es queda entre els granets de sorra, i d’aquesta manera no ens surten esquerdes!

Una vegada ja teníem les 12 torres, vam fer un següent disseny per veure com continuàvem la construcció de les muralles i del riu.

Durant el procés de construcció ens hem trobat amb alguns entrebancs. Molt sovint, quan arribàvem al mati, ens trobàvem moltes torres trepitjades per nens/es d’infantil, que mentre berenen amb els pares al pati es dedicaven a trepitjar les nostres torres.

Això no ens agradava gens, ja que volia dir que havíem de tornar a començar de nou.

Vam estar pensant una solució, durant uns dies, els nens/es del sorral, vam anar per tots els racons a explicar el nostre projecte i que sisplau, no ens el trenquin perquè volem continuar construint.

També vam fer uns cartells enganxats en unes canyes on dèiem amb dibuixos i paraules: “Sisplau, no ho trenqueu, estem construint”.

Tot i que encara algun nen/a trepitja les torres, després de fer aquestes dues actuacions, hem notat que els altres ens respecten més les nostres torres.

Ara ja el tenim acabat!!! Per fi hem pogut veure finalitzat el nostre gran repte!!!

En tot aquest procés, una de les millors descobertes ha estat que si treballem junts, compartint les nostres idees i el nostre esforç, podem arribar a aconseguir tot allò que ens proposem!!!

“Quan cadascú aporta el seu granet de sorra, el castell que ens havíem imaginat, s’acaba fent realitat”.