Experiències i Treballs de Recerca

En aquest espai es mostren les experiències i els  treballs de recerca en els que l’escola  hi  col·labora  i hi ha participat  al llarg dels anys.

• Una altra escola és possible?

L’escola Riera de Ribes va participar l’any 2005 en la Va convocatòria d’ajunt a un projecte de recerca en l’etapa d’ensenyament obligatori, Fundació Propedagògic.

Una altra escola és possible

• Informe Fundació Jaume Bofill

581

L’informe Lideratge per l’aprenentatge estudia el lideratge que fa possible entorns  d’aprenentatge innovadors a partir de l’anàlisi d’experiències que van poder observar els membres de la Fundació Jaume Bofill desprès de visitar  3 escoles i 3 instituts de tot Catalunya. Una d’aquestes escoles és la nostra, l’escola Riera de Ribes.

• Universitats
    Els projectes ARMIF:
    • Democràcia a les aules
    • La millora de l’ús de les llengües a l’aula com a mediació per a l’aprenentatge interdisciplinari: aprendre el discurs de l’aula (Els mestres participen dins d’aquest projecte juntament amb les universitats UAB, UB, UdG, …)                                                                                                      • Plurilingüísme

També les mestres de l’escola, des de fa molts anys, col·laborem en el món educatiu des de diferents àmbits. Aquest curs hem participat com a ponents en :

• Taula Rodona de Aprèn a aprendre (Projecte ARMIF)
  • Jornades de matemàtiques de l’ICE de l’UAB. La cultura matemàtica de les persones
  • Postgrau de Pedagogia Sistèmica de la Universitat de Girona
  • Programa L’Ofici d’Educar de Catalunya Radio : L’escola dels meus sommis.