REGAL DEL CALENDARI D’ADVENT: DISSENYEM I CREEM LA NOSTRA TAULA PLANISFERI

Quina emoció! Som els petits de l’escola i ens ha tocat fer un regal pels més grans del pis de dalt… Què fan els grans? Com treballen? Què necessiten?

Aquestes preguntes ens venen al cap i com és costum quan arriba el novembre, els passadissos i aules de l’escola s’omplen de petits espies i investigadors secrets que cerquen quin serà el regal adequat.

Després de la “investigació secreta” descobrim que els grans de l’escola són molt treballadors i que estan interessats en el món: els països, les muntanyes, les persones, etc. També observem que necessiten taules per treballar en equip, alguna cosa per endreçar els calaixets, que escriuen molt…

Amb totes les bones idees sobre la taula generem una conversa debat, establim uns criteris de selecció i arribem a l’acord que les dues propostes que compleixen els requisits són: una taula o una bola del món.

Ara caldrà decidir-nos per una de les dues opcions… I per què no unim les idees? Van dir alguns nens/es del grup. Dit i fet: ara calia convertir l’esfera de la bola del món en planisferi.

QUÈ PASSARÀ SI TALLEM LA PILOTA (ENS IMAGINEM QUE ÉS UNA BOLA DEL MÓN PERQUÈ TAMBÉ ÉS ESFÈRICA)?

Fem hipòtesis i les comprovem… Ens ha sortit! Ja tenim un planisferi; hem transformat el volum en pla.

Anem a posar fil a l’agulla! Amb la idea generada comencem el disseny de la taula: triem la forma (serà rectangular), el color de base (blau del mar com els mapes) i la imatge del planisferi seleccionat. Ens organitzem i …

SOM-HI! A treballar!!!

Estem il·lusionats amb aquest projecte. Tots ho volem fer molt bé perquè els grans vegin que els més menuts també sabem fer coses molt ben fetes. Ens esforcem molt perquè la taula quedi genial i sigui forta i pràctica.

Per fi arriba el dia de donar el regal… estem nerviosos i il·lusionats, tenim moltes ganes d’entregar la taula… anirem a espiar si segueixen bé les pistes…

Correm a amagar-nos que ja venen!!! Que no es vegi res! Que quedi tothom embolicat!!!

SORPRESA!!!!

L’entrega del regal és el moment més esperat. El vincle que es genera amb els qui ho donen i ho reben i la il·lusió amb somriures d’orella a orella. L’escola viu uns dies màgics que esdevenen la clau per la convivència, la barreja d’edats i la identitat d’escola, posant èmfasi el la importància del donar més que del rebre.

AIXÍ ENS HEM SENTIT DESPRÉS D’ENTREGAR LA TAULA.