ELS NOUS JOCS DEL PATI. JOCS TRADICIONALS.

El dimecres 15 de març vam decidir que dibuixaríem uns jocs al terra del pati: una xarranca triple, un “Twister”, un “3 en ratlla” gran i dos “3 en ratlla” petits.

Per poder organitzar-nos millor ens vam repartir en 5 grups diferents, un per cada joc a dibuixar. El primer que vam fer va ser fer esbossos i contestar unes preguntes:

  • Quin material necessitarem?
  • Quines mides ocuparà?

Així doncs, cada grup va començar a pensar com faria aquest joc. Alguns grups van tenir algunes dificultats: alguns no sabien on hi cabria, d’altres no sabien com fer un triangle o a l’hora de fer els quadrats no els hi quedaven rectes. La majoria van tenir dificultats per decidir les mides reals del joc.

Cada grup va sortir a fora, amb el material que necessitava per dibuixar al terra el seu joc. Com que el terra del pati està dividit en línies, cada grup es va situar en una. Un cop vam dibuixar-lo vam tornar a classe i ens vam plantejar aquesta pregunta:

Què vam aprendre?

  • A fer línies paral·leles (respecte les línies del terra del pati)
  • A fer quadrats perfectes (tots els costats de la mateixa mida i els 4 angles de 90ª, o sigui, angles rectes)
  • A fer servir millor el regle, la cinta mètrica, el cartabó, l’escaire, el transportador i el compas per mesurar i dibuixar.
  • A treballar en grup
  • A fer triangles ( la suma de tots els angles mesuren 180ª)
  • A trobar el punt mig d’un cercle (la mesura dels radis ha de ser igual,o dividir-lo en dos)
  • Què és la diagonal d’un quadrat, és la línia més llarga d’un quadrat.
  • A no rendir-nos, i tornar-ho a intentar si no ha quedat prou bé.
  • A trobar el punt mig d’una línia (dividir-lo entre 2)
  • A posar bé la cinta de pintor per poder pintar. En les línies rectes era fàcil però en les línies corbes és més difícil.

Per poder avaluar el treball en grup vam fer una avaluació figuro-analògica, que vol dir que triem imatges que expressen com ens vam sentir en aquest grup. Vam adornar-nos que hi havia nens que necessiten més temps per saber què estem fent. Altres que es van adonar que han de deixar treballar més als altres; així, també que tots els del grup han de tenir clar l’objectiu…

Hi ha jocs que no estan acabats, com el twister, que necessitem fer una rodeta o alguna cosa per poder-hi jugar. Actualment estem escrivint les normes de cada joc per poder-ho explicar a la resta de nens i nenes de l’escola.

Estem molt satisfets de com han quedat els diferents jocs, i volem agrair als pares que ens van ajudar a pintar-los el dissabte al matí.

Moltes gràcies i esperem que vingueu a veure com han quedat!

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>