LA MASCOTA DE LA CLASSE I LES NORMES DE CONVIVÈNCIA

Els alumnes de 5è hem creat la nostra mascota de l’aula que hem decidit anomenar “CÒVID 2010” perquè els nens i nenes de la classe vam néixer aquest any.

Aquesta mascota la vam dissenyar entre tots els nens i nenes del grup treballant de manera cooperativa. Cadascú grup d’havia d’inventar una part de la descripció de manera que, finalment, tinguéssim la descripció sencera del nostre virus. Un virus que, quan infecta, ens aporta coses boniques i que tenim penjat a l’aula juntament amb les normes de convivència i respecte.

LA DESCRIPCIÓ DEL VIRUS DE L’AULA INVENTADA PER TOT EL GRUP:

És rodó com una pilota. És de mida mitjana. És de color blau cel. Al voltant del cos hi té bolets de diferents colors que són els preferits dels nens i nenes de la classe de cinquè. No té braços ni cames. Té el nas petit i rodó i sempre està somrient. Durant la setmana s’amaga en algun racó de la classe de cinquè i, a les tardes, viatja a casa d’un nen o una nena. El cap de setmana el passa vivint en una casa abandonada a les afores del poble. Tot i ser una casa abandonada el virus l’ha decorada molt bé i s’hi sent a gust. Viu tot sol perquè la seva família acostuma a viatjar per tot el món. És molt àgil i molt amable. Li agrada jugar a futbol amb el FCPradenc però també li agrada el patinatge. El seu menjar preferit són les tallarines i les croquetes. La seva principal afició és contagiar la gent dolenta o que no es porta bé i la transforma en gent bona. La manera de contagiar la gent és fent abraçades i petons i dient coses boniques a cau d’orella. La gent que es troba sota els símptomes de contagi del Còvid2010 es torna feliç i bona persona.

Símptomes de contagi del virus de l’aula de cinquè:

• És amable amb tothom.
  • Sap treballar en equip i respecta les opinions i decisions dels companys/es.
  • Cuida els amics i els ajuda quan ho necessiten.
  • Escolta a tothom i sap acceptar el torn de paraula.
  • Evita els conflictes i baralles. Els soluciona parlant i dialogant amb els companys/es.
  • Comparteix la felicitat i l’alegria creant un bon ambient dins l’aula.

Després de posar-nos d’acord i explicar-ho a la resta de companys d’altres grups, ho vam escriure en uns documents i vam passar a dissenyar les normes de l’aula.

PROTEGIM EL NOSTRE VIRUS DE POSSIBLES INFECCIONS:

Per protegir el nostre virus cada nen i nena vam crear i dissenyar una bonica mascareta. Vam decidir que cada setmana li’n posaríem una per tal de protegir-lo de possibles contagis d’altres virus que poden perjudicar-lo i interferir en la missió de respectar les normes de l’aula.

A més a més, cadascú de nosaltres hem dissenyat la nostra pròpia versió del virus de l’aula que ens acompanya en tots els aprenentatges i que ens recorda la importància de treballar en equip respectant-nos els uns als altres i aprenent a conviure seguint uns valors necessaris per aprendre i créixer tant per dins com per fora.