CLOENDA DEL PROJECTE ERASMUS+ I FESTA DE FI DE CURS

El diumenge dia 9 de juny es va celebrar la Festa de Fi de curs de l’escola oberta a tot el poble i les famílies i que va suposar la cloenda del Projecte Erasmus+ “We Are a Sustainable Community”.

Al llarg de tres cursos hem participat en un projecte europeu, l’Erasmus+, amb l’objectiu d’aprofundir en la llengua anglesa i alhora  reflexionar i innovar en la manera d’enfocar les ciències. Hem treballat amb quatre escoles, de Bulgària, Itàlia, Portugal i Romania, amb les quals hem compartit bones pràctiques i experiències i el resultat de la recerca sobre recursos naturals i energies renovables. Hem analitzat a fons les nostres pràctiques diàries com a ciutadans i consumidors, hem reflexionat i hem fet propostes conjuntes per intentar reduir deixalles, reciclar i reutilitzar, col·laborant així en la protecció dels recursos i de l’entorn.

Tot aquest treball no l’hem fet sols, sinó amb la vostra participació, famílies, amics, poble, ajuntament, entitats, professionals….que de manera voluntària ens heu concedit entrevistes o assessorament i, quan ha calgut, també heu ofert mostres de cultura del nostre poble i comarca als companys d’altres països que ens han visitat.

Per aquest motiu, la festa de fi de curs celebrada el diumenge dia 9 de juny es va relacionar amb el Projecte Erasmus titulat “We Are a Sustainable Community” i que va comptar amb una representació que portava per nom “La Natura Parla, Escoltem-la!” on l’objectiu era emocionar i prendre consciència de la necessitat de cuidar el nostre entorn natural a través de l’escenificació de la lluita dels elements naturals com l’aigua, les plantes, l’aire, els petits animals…contra la contaminació i com tot pot tenir un final feliç si tots hi posem el nostre gra de sorra.

L’espectacle va acabar amb el cant final de l’Oda a l’Alegria cantada per tots els alumnes i professorat en diferents idiomes: català, castellà i anglès.

La festa també va comptar amb una exposició dels treballs realitzats al llarg dels tres anys de durada del Projecte Erasmus situada als jardins de Cal Bach i una exposició d’una maqueta d’un poble realitzada pels alumnes de CI i situada a la sala d’exposicions del mateix edifici.

La jornada festiva va continuar a l’escola amb un dinar popular organitzat per l’AMPA i amb una gran festa on tothom s’ho va passar d’allò més bé!

Des de l’escola volem agrair tota la col·laboració rebuda de les diferents entitats i organitzacions que han fet possible l’èxit d’aquesta festa: Josep Pujol (com a càmera), Anna Puig (perruqueria), Ajuntament (per tot el suport donat al llarg del curs) i totes aquelles persones ja sigui de manera personalitzada o a través de la seva entitat que han ajudat a fer possible aquests tres anys de Projecte.

El vídeo complet de l’espectacle registrat per Josep Pujol:

Clicant sobre una de les fotografies que acompanya aquest article podreu accedir a l’àlbum complet amb totes les imatges. Enllaç a l’àlbum: https://photos.app.goo.gl/Hb1MhKcpcDZyfMmr7

FI DE CURS 2018-2019

Avui hem acomiadat un nou curs escolar amb una festa d’allò més divertida.

Els més petits de l’escola han començat el matí amb jocs d’aigua i fang al pati i, els més grans, han anat a la piscina municipal on s’han ben remullat i han compartit jocs i converses.

Després d’un bon gelat, hem anat a la Sala Polivalent per acomiadar els alumnes de sisè. Primer s’han repartit els premis del menú musical: la clau de bronze ha sigut per la Martina Baiget, la clau de plata per en Pau Magem i la clau de sol per en Gerard Pinyol. S’han repartit les samarretes dels alumnes de sisè i han volgut compartir amb tota l’escola un videoclip amb coreografia i lletra pròpia.

Tot seguit hem visualitzat el vídeo amb fotografies del seu pas per l’escola i hem sorprès l’Amàlia regalant-li unes flors de cartolina amb bonics dibuixos i missatges perquè sempre es recordi dels alumnes.

Una festa molt divertida on tothom s’ho ha passat d’allò més bé!

GALERIA AMB TOTES LES IMATGES DE L’ÚLTIM DIA DE CURS 


Molta sort Amàlia i, pels alumnes de sisè, que la nova etapa sigui molt bonica per tots i totes!

BONA FESTA MAJOR I BON ESTIU!

ROBÒTICA EDUCATIVA I IGUALTAT D’OPORTUNITATS

La robòtica permet treballar tot un seguit d’habilitats i capacitats dels alumnes que tenen a veure amb el Projecte de Centre i en les programacions d’aula.

Amb l’objectiu d’acostar aquests coneixements i habilitats a tots els alumnes de primària de l’escola l’AMPA va redactar un projecte que va aconseguir la subvenció de la Diputació de Barcelona la qual cosa va permetre portar a terme un seguit de sessions de robòtica per a TOTS els alumnes de 1r a 6è dins l’horari escolar.

Les sessions fetes amb l’empresa Aprentik s’han valorat de manera molt positiva tant per part de l’escola com també per part dels mateixos alumnes.

Gràcies a la programació informàtica han pogut desenvolupar petits projectes cadascun d’ells adaptats a les edats i habilitats dels infants.

Les sessions a l’escola ja s’han acabat i els alumnes han adquirit tot un seguit d’habilitats relacionades amb la programació informàtica que de ben segur els seran molt útils en el futur.

Gràcies AMPA per donar a tots els alumnes aquesta gran oportuntiat que ha tingut molt bona rebuda sobretot entre els alumnes, a l’empresa Aprentik pel treball realitzat i la Diputació de Barcelona per creure en aquest Projecte.  

ENLLAÇ A L’ÀLBUM amb un recull de fotografies i vídeos sobre les sessions de robòtica a l’escola.

VI JOCS FLORALS ESCOLARS DE CATALUNYA (FASE TERRITORIAL)

Avui s’han entregat els premis dels VI Jocs Florals Escolars de Catalunya de la Fase Territorial de la Catalunya Central.

L’acte ha tingut lloc al Museu de la Pell d’Igualada.

La benvinguda ha anat a càrrec de la directora del Museu Sra. Glòria Escala Romeu, tot seguit l’escriptora Maria Enrich ens ha parlat de la importància de mantenir viva la imaginació i la creativitat a través de la lectura d’un fragment de la seva obra “Històries Estireganyades”, la conta contes Mònica Torra ens ha explicat i interpretat una història per reconciliar-nos amb els nostres “enemics” i finalment ha tingut lloc el veredicte, el lliurament de guardons, la roda de lectura i el parlament de cloenda de la Sra. Anna Torruella, ca de Secció de Serveis Educatius i de Formació Permanent als Serveis Territorials a la Catalunya Central.

Estem molt contents/es perquè la nostra Escola ha estat doblement premiada amb dos Accèssits:

Serena Salgado de 2n amb el seu conte “El Superllapis“, un llapis que estava molt trist perquè només escrivia de color gris i el que ell volia volia era  i arribar a pintar de colors com els retoladors, ha estat la premiada a la categoria A (Cicle Inicial). Podeu llegir l’obra de la Serena clicant AQUÍ.

LECTURA D’UN FRAGMENT DE L’OBRA 

Martí Muñoz de 3r amb la seva narració “Un nen com qualsevol altre“, una història escrita en primera persona sobre els sentiments d’un nen que tot i ser diferent dels altres té moltes qualitats que el fan ser especial i únic entre un món divers ha estat premiat a la categoria B (Cicle Mitjà). Podeu llegir l’obra d’en Martí clicant AQUÍ.

LECTURA D’UN FRAGMENT DE L’OBRA

Els dos alumnes, acompanyats de familiars i representació de l’escola, han recollit els seus diplomes i els corresponents premis i han pogut llegir un fragment de la seva obra davant l’atenta mirada del públic assistent.

Des de l’escola felicitem als dos guanyadors/es, als seus familiars i també a tots els alumnes que us esforceu cada dia per llegir, crear i fer anar la seva imaginació. A tots/es el nostre missatge és…NO DEIXEU MAI D’ESCRIURE!

Accés a l’àlbum de fotografies

JUNTS PEDALEM PER L’EDUCACIÓ: NOVA EDICIÓ DE LA BICICLETADA FAMILIAR

Ahir diumenge dia 5 de maig, es va celebrar una nova edició de la bicicletada familiar organitzada per l’AMPA de l’Escola sota el lema “Junts Pedalem per l’Educació”.

A les 4 de la tarda, a peu o bé caminant, es va donar el tret de sortida a les dues rutes programades amb sortida i arribada a l’Escola i amb parada i berenar saludable conjunt a l’ermita de Sant Andreu de Llanars (coca, llangonissa i molta fruita).

El bon temps ens va acompanyar i en aquesta edició hi va haver un total de 96 participants entre familiars, professorat i alumnes. Tots junts vam gaudir del paisatge, dels beneficis de l’esport i d’una bona estona compartint una bonica tarda i conversant entre les diferents famílies.

Des de l’escola volem agrair a l’AMPA la bona organització i encoratjar-la a seguir endavant amb aquest tipus d’iniciatives que ajuden a fer cohesió entre les famílies i sentir-se part important de l’escola i d’una comunitat.

També volem agrair a totes les famílies l’alta participació i la bona predisposició per part de tothom!

Accés a l’àlbum de fotografies de la jornada (cedides per l’AMPA de l’escola):

https://photos.app.goo.gl/mp2PT1JkZJeFqCrU7

També podeu accedir a tot el recull fotogràfic clicant sobre una de les fotografies que acompanyen aquest article.

FINS L’ANY VINENT!

 

RUTES HISTÒRIQUES ORGANITZADES PELS ALUMNES DE CS

Avui dia 12 d’abril, dins del projecte STEAM hem realitzat una trobada intergeneracional amb diferents rutes per diferents indrets històrics de Prats de Lluçanès organitzades pels alumnes de Cicle Superior.
La trobada ha acabat a l’Ajuntament amb diferents parlaments.
Aquest és l’escrit que han llegit els alumnes de Cicle Superior:
Alumnes de Cicle Superior de l’Escola Lluçanès de Prats de Lluçanès estem molt contents de poder gaudir avui d’aquestes passejades amb la vostra companyia perquè entre tots hem passat una estona molt agradable i alhora hem après molt.
Volem agrair a tota la gent que ho ha fet possible i ha col·laborat en trobar la informació dels diferents indrets i edificis i també els qui ens heu acompanyat en tot aquest projecte, AMPA i a tota la comunitat educativa.
Les rutes a peu que hem fet aquest matí són el resultat d’un llarg treball que hem fet els alumnes més grans de l’escola Lluçanès durant aquest trimestre.
Cada alumne va buscar informació d’un indret o edifici del municipi de Prats de Lluçanès o de l’entorn proper.
Trobar la informació no va ser fàcil, ja que hi havia poca cosa a internet a on estem tan acostumats a buscar. Per això, les mestres ens van proposar que féssim una mica de recerca i investiguessin.


Vam haver de consultar els llibres d’història sobre Prats de Lluçanès, vam entrevistar a persones grans i familiars, vam preguntar a la Montse Rovira que és a l’arxiu municipal i a la biblioteca, a la Roser Reixach mestra de l’escola i historiadora, a l’ajuntament i a Jordi Plans de l’empresa Cooltur.
Ara ja podíem fer una fitxa tècnica de cada indret o edifici amb el nom, ubicació, fonts consultades, època i breu explicació. De cada fitxa en vam fer un codi QR.Generar codis QR ens va agradar molt, no ho havíem fet mai i per a nosaltres va ser molt divertit.


Després vam treballar les característiques principals de cada edat històrica i al passadís de l’escola vam fer una línia del temps que va des de la prehistòria fins a l’edat contemporània. Aquest mural ens ha anat molt bé perquè hi podíem veure la durada de cada edat i situar els llocs treballats a l’edat històrica corresponent.
Finalment, vam pensar com podríem donar a conèixer la nostra recerca ja que pensàvem que era molt important.


Vam decidir preparar vuit rutes a peu i convidar els avis i àvies i familiars per poder gaudir-les. Vam anar a provar les rutes per comprovar la durada i geocalitzar-les.
Ens faltava pensar com havia de ser la cloenda de la caminada: què diríem, a on la faríem, què menjaríem. Vam decidir fer un petit refrigeri. Calia calcular i pensar diferents coses: què necessitàvem ? quants seríem ? de quants diners disposàvem? Vam preparar una enquesta on-line per les famílies per saber quants seríem i vam demanar a l’escola quants diners teníem per poder-nos gastar. Finalment, vam poder anar- ho a comprar.
Ara ja només faltava organitzar el dia de la caminada, repartir els grups de caminadors i repartir-nos les tasques entre tots. Cadascú de nosaltres es va fer responsable d’un grup i d’uns indrets o edificis.


Tot aquest treball l’hem recollit en una site que també hem fet nosaltres mateixos mica en mica a mesura que anàvem fent el treball cadascú a omplert una part: https://sites.google.com/escolallucanes.cat/escolallucanes/inici
Ens agrada molt aprendre d’aquesta manera ja que ens ho passem molt bé, descobrim i aprenem sobre tot allò que ens queda proper, aprenem a gestionar-nos les dificultats que van sorgint i a treballar de forma autònoma però també en equip.
Moltes gràcies a tothom per ser aquí, esperem que gaudiu d’aquest petit refrigeri que us hem preparat.
Visca la història, visca la Cultura i visca el nostre poble!

Àccés a l’àlbum de fotografies de la Ruta Històrica: https://photos.app.goo.gl/iieGHUT9cuXHoik66

ELS ALUMNES DE CM I CS TAMBÉ VISITEN EL MUSEU DE LA TÈCNICA DE TERRASSA

El passat divendres 15 de març els alumnes de 3r a 6è també van visitar el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Terrassa.

Per grups, van poder visitar el museu i van fer un taller molt pràctic i vivencial sobre l’Energia. Vam poder consolidar aprenentatges que s’estan fent des de l’escola tant a l’àrea de Medi com dins del Projecte Erasmus+ sobre les energies renovables i no renovables, l’efecte hivernacle, les diferents formes d’obtenir energia, el funcionament d’una màquina de radiografies…

Després de la visita van anar a dinar a un parc molt gran i van gaudir compartint jocs i experiències.

ELS ALUMNES DE CI VISITEM EL MUSEU DE LA CIÈNCIA I LA TÈCNICA DE TERRASSA

El passat dimarts da 5 de març, els alumnes de primer i segon vam visitar el Museu de la Ciència i la Tècnica de Terrassa per participar en dos tallers relacionats amb l’electricitat i l’energia solar.
Un cop acabada la visita i els tallers vam poder jugar i dinar en un parc molt gran situat al costat del Museu.
Amb aquesta sortida s’han pogut acabar de treballar continguts de l’àrea de Ciències i complementar aquelles activitats d’escola relacionades amb el Projecte Erasmus i les Energies Alternatives.
La sortida ha sigut molt profitosa per tots/es i ens ha permès experimentar i viure molts conceptes relacionats amb l’energia solar i l’elèctrica.
Per veure l’àlbum amb totes les fotografies podeu clicar sobre una de les imatges que acompanyen aquest article.

 

COMPARTIM EXPERIÈNCIES AMB L’ESCOLA BRESSOL

Avui dia 11 de febrer, hem compartit una activitat amb els alumnes de l’Escola Bressol La Pitota que ha resultat molt motivadora i interessant per totes dues parts.

Tan bon punt arribar a l’escola els nens i nenes de l’escola bressol han anat fins a la biblioteca on els alumnes de 4t els han explicat un conte relacionat amb l’hort, tot allò que hi podem trobar i com n’hem de tenir cura i, després els han acompanyat a visitar les instal·lacions de l’hort de l’escola que es troben just al pati. Han vist els conills que hi habiten, han descobert les hortalisses que els alumnes de l’escola hi planten i també han pogut experimentar amb la terra i amb les eines necessàries per plantar i regar tot allò que s’hi sembra.

Ens ha agradat molt la visita i, des de l’escola, els hem regalat a tots els nens i nenes de la Pitota un punt de llibre amb un record fotogràfic de la seva visita. Gràcies a tots i totes per venir! Fins un altre dia!

(Clicant sobre les imatges que acompanyen aquest article podreu accedir a l’àlbum fotogràfic)

DIA INTERNACIONAL DE LA DONA I LA NENA A LA CIÈNCIA

Avui dia 11 de febrer, en motiu de la celebració del “Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència, hem rebut la visita de la científica Maria Guix Noguera que ens ha fet la xerrada “Codis de colors per ensenyar als robots més petits” tot demostrant que les nenes i les dones també poden realitzar una carrera científica i potenciant que, amb força de voluntat i perserverança tothom pot assolit els seus somnis.

Aquesta xerrada divulgativa és una iniciativa de “100tífiques” de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, amb la col·laboració del Barcelona Institute for Science and Technolgy (BIST).

Gràcies a formar part del programa “SteamCAT” al qual participiem des de l’escola, hem pogut gaudir d’aquesta iniciativa l’objectiu de la qual és fer visible i destacar la rellevància actual del paper estratègic de les dones a la ciència i la tecnologia, al sistema de recerca públic i privat i encoratjar les nenes, especialment, i els nens pels estudis de la ciència i tecnologia.

LA RUTA DE LA LLET AL “SOLER DE N’HUG”

Avui els alumnes de CM i CS han anat a visitar les instal·lacions de la casa “El Soler de N’Hug” on han pogut participar del programa de la  “Ruta de la Llet”, una activitat subvencionada pel Consorci del Lluçanès. En Pep i l’Abel els han explicat totes les tasques del camp i tot el procés que cal seguri des del cultiu fins a la recollida del producte.

També els han ensenyat moltes coses interessants relacionades amb l’explotació ramadera ja que part de la seva tasca es dedica a la cura dels xais, els porcs i les vaques. D’aquestes últimes se n’obté la llet i això ha permès als alumnes d’experimentar amb les seves pròpìes mans el procés de munyir que, actualment, es realitza a través de maquinària.

Per últim, han pogut veure també la zona dedicada als porcs i l’escorxador de proximitat i hem pogut fer un bon esmorzar gràcies a la família del Soler que ens han convidat a coca, xocolata, embotit, llet i iogurts.

Des de l’Escola volem donar les gràcies a la família del Soler per obrir-nos les portes de la seva casa i ensenyar-nos tot allò que està relacionat amb la feina de la pagesia i al Consorci per apostar per aquestes activitat i subvencionar aquest tipus de sortides.

Aprofitant el bon temps, tots els nens i nenes han tornat a l’escola fent una passejada.

Clicant sobre una de les fotografies que acompanyen aquest article podreu accedir a l’àlbum amb totes les imatges de l’activitat.

 

REVISEM I NETEGEM LES CAPSES NIU

Els alumnes de cinquè van anar a la Font del Març i Font Guillera (dues de les fonts apadrinades per l’Escola) per tal de poder revisar i netejar els nius que fa uns mesos vam col·locar i preparar per tal que els ocells com les mallerengues hi pugessin fer el seu niu.

Amb el suport i orientacions dels responsables de Camadoca els alumnes van poder comprovar l’activitat que hi ha hagut durant tots aquests mesos dins de les capses i les han pogut deixar ben netes per tal de preparar-les per la primavera, moment en què els ocells tornaran a necessitar-les per poder fer el seu niu ja que el tronc dels arbres sovint és massa prim i no reuneix les condicions òptimes per anidar.

En una de les capses fins i tot s’hi ha pogut trobar un ou!

Aquesta és una fase d’un projecte que va començar el curs passat quan els alumnes van construir amb les seves pròpies mans les capses, van decidir on col·locar-les i n’han anat fent el seguiment.

Des de l’Escola volem donar les gràcies als responsables de Camadoca per tot el suport i per totes les explicacions donades als alumnes.

Clicant sobre una de les fotografies podreu accedir a l’àlbum complet.

VISITA DEL CONSELLER D’EDUCACIÓ DE LA GENERALITAT

Avui 30 de gener hem tingut l’honor de rebre la visita de l’Honorable Sr Josep Bargalló, Conseller d’Educació de la Generalitat de Catalunya juntament amb Dolors Collell (directora dels Serveis Territorials de la Catalunya Central), l’Isaac Peraire (alcalde), la Júlia Estaran (directora adjunta), la Maite Gorriz (inspectora), en Fabian Mohedano (president del Consell Català de Formació Professional) i Glòria Brugués (cap de la secció d’obres i manteniment).

Hem tingut l’oportunitat de fer un recorregut pels diferents espais interiors i exteriors de l’escola, entrar i conversar amb alguns grups d’alumnes, compartir experiències i projectes educatius i, per acabar la visita, compartir les vivències de l’escola amb diferents representants dels alumnes de tots els nivells educatius.


D’aquesta manera han pogut copsar de primera mà la manera de treballar i el tarannà de la nostra escola fomentant la participació de tots els alumnes.

Clicant sobre les imatges de la notícia podreu accedir a l’àlbum amb totes les fotografies de la visita (fetes per l’escola i cedides també per l’Ajuntament).

JA ÉS NADAL A L’ESCOLA

Han arribat les esperades vacances de Nadal i a l’escola ho hem ben celebrat!

Ahir dia 20 de desembre va tenir lloc la representació “MARTÍ I EL PESSEBRE” amb un gran nombre d’assistents que va omplir la Sala Polivalent. Tots els alumnes van interpretar i cantar molt bé l’obra i el resultat va ser tot un èxit!

(Podeu accedir a l’àlbum amb totes les fotografies clicant sobre una de les imatges)

VÍDEO COMPLET DE LA REPRESENTACIÓ:

Al final de l’obra es va projectar l’esperada “postal digital” que va comptar amb la participació de tota la comunitat educativa amb l’objectiu de desitjar-vos a tots/es unes bones festes i un feliç 2019.

Finalment, avui dia 21 de desembre a l’escola els alumnes de Cicle Superior han celebrat l’amic invisible i tots els alumnes, per grups, han cagat el tió, han cantat nadales davant de l’exposició de motius nadalencs i han esmorzat coca i xocolata (gentilesa de l’AMPA de l’escola).

MÉS FOTOGRAFIES I VÍDEOS DEL CAGA TIÓ CLICANT SOBRE LES IMATGES

Des de l’escola volem felicitar a tots els alumnes i donar les gràcies a les famílies per tot el seu suport i us recordem que a partir d’avui podeu visitar l’exposició de motius nadalencs fets pels alumnes a la biblioteca municipal. Gràcies a totes les famílies que hi heu col·laborat. Mireu quin goig que fa!

BON NADAL I FELIÇ ANY NOU!

SETMANA DE LES ENERGIES RENOVABLES

WE ARE A SUSTAINABLE COMMUNITY (THIRD YEAR)
NOSALTRES SOM UNA COMUNITAT SOSTENIBLE (TERCER ANY)

Un dels objectius principals del projecte WE ARE A SUSTAINABLE COMMUNITY – RENEWABLE RESOURCESés conèixer l’ús que fem de l’energia i promoure un canvi d’actitud envers el consum energètic i l’ús d’aparells elèctrics.

Les activitats realitzades han permès als alumnes experimentar, reflexionar i arribar a aquestes CONCLUSIONS.

CONCLUSIONS DELS ALUMNES

 

EWWR CHRISTMAS TREE- SETMANA EUROPEA DE LA PREVENCIÓ DELS RESIDUS

  • El lema de la campanya significa “reutilitzar i aprofitar”.
  • L’activitat relacionada amb la Setmana Europea de prevenció de residus ha consistit en construir un arbre nadalenc amb elements reutilitzats relacionats amb el consum energètic; Cd’s, fils elèctrics, bombetes, aparells electrodomèstics.

PLAYGROUND PROJECT- PROJECTE PATI

  • Amb una forta implicació de les famílies i amb material reutilitzable, hem transformat el pati en un espai de joc i aprenentatge.

DESENDOLLA’T PROJECT- PROJECTE DESENDOLLA’T

  • El projecte desendolla’t va iniciar-se a l’escola el curs 2012 i ha permès reduir de forma significativa la despesa energètica del centre. En finalitzar l’activitat escolar es baixen alguns automàtics de l’escola i així es redueix un 10%-14% del consum “vampíric” dels aparells en “stand by”.
  • En Josep V ens ha explicat que una llar del Lluçanès el que consumeix més energia al llarg de l’any és la calefacció (60%) i en segon lloc la nevera (6%).
  • A l’escola hem marcat amb gomets tots els interruptors de les aules per obrir només aquells que necessitem en funció de la llum natural que hi hagi.
  • Per reduir el consum elèctric és molt important fer servir els aparells elèctrics que siguin necessaris i desendollar bé tots aquells que no fem servir.
  • Aquest curs estem observant la intensitat de llum solar a les diferents aules. Una aula per estar ben il·luminada hauria d’estar entre 300-500 luxus.

BIOMASS- CALDERA DE PÈL·LET

  • El pèl·let és un biocombustible sòlid que prové de la fusta d’arbres com el roure, l’avet o l’alzina .
  • L’Albert S. ens ha explicat que per fabricar el pèl·let primer es treu l’escorça del tronc, s’estella, s’asseca, se’n fan serradures i aquestes  finalment es compacten amb un motlle.
  • Cada vegada hi ha més demanda d’aquest combustible perquè és econòmic, no contamina tant i permet netejar els boscos.
  • L’Albert B. ens ha explicat que la caldera de l’escola actualment funciona amb pèl·let, però fa pocs anys funcionava amb gas.

PHOTOVOLTAIC SOLAR PLANT – VISITA A LA PLANTA FOTOVOLTAICA

  • Les plaques solars poden ser fotovoltaiques o tèrmiques.  Amb l’escola hem visitat una planta solar fotovoltaica a Santa Eulàlia de Pardines.
  • Una placa solar fotovoltaica pot generar 7,5Kw que serveix per subministrar a una casa i mitja aproximadament.
  • Els mesos de l’any que es genera més energia són l’abril i el maig.
  • Les plaques solars estan orientades perpendicularment als raig del Sol.

MOVIE 3D- CINE 3D

  • La visualització de la pel·lícula 3D ens ha permès aprendre què són les energies renovables, aquestes no s’esgoten i contaminen poc.
  • Les fonts d’energia més utilitzades a Catalunya són la solar, la biomassa i la hidroelèctrica
  • És molt important reduir el consum energètic i utilitzar energies renovables per reduir la contaminació i l’efecte hivernacle.

WORKSHOP TO BUILD  HOTEL OF INSECTS- TALLER PER CONSTRUIR UN HOTEL D’INSECTES

  • S’ha iniciat un projecte de construcció d’un hotel d’insectes a l’hort de l’escola amb el suport de l’ajuntament i el centre de recuperació de Camadoca.
  • La Núria ens ha ensenyat recursos pràctics com l’hotel d’insectes i les capses niu per poder estudiar els animals sense treure’ls del seu medi.
  • Els animals són éssers vius i com a tal tenen dret a ser respectats.

WORKSHOP TO MAKE SOLAR TOYS- TALLER PER CONSTRUIR JOGUINES SOLARS

  • Per tal que funcioni una joguina solar cal connectar la placa solar amb uns fils elèctrics a un generador fotovoltaic.
  • Quan el Sol toca directament a la placa solar la joguina es mou més ràpidament.

SCIENCE WORKSHOP UVIC-UCC- TALLER DE CIÈNCIES AMB LA UVIC-UCC

  • Els tallers de science amb els alumnes de la UVIC-UCC ens han permès plantejar-nos preguntes , experimentar, observar i raonar.
  • També hem après vocabulari en anglès i anem millorant la nostra comprensió en llengua anglesa.
Agraïments: 

Universitat de Vic-UCC, Ajuntament de Prats de Lluçanès, Consorci del Lluçanès, Consell Comarcal, Ampa Escola Lluçanès, Engiaux, Centre de recuperació d’animals Camadoca, Grans del Lluçanès , Albert Solanich, Josep Valldeoriola,LLuc Rovira, Núria Valls, Albert Blanqué,  i… a tota la COMUNITAT EDUCATIVA pel seu suport.

Seguiment i difusió del projecte europeu WASC Erasmus+ 1619 a les xarxes socials:

Website: https://sites.google.com/view/wasc1619erasmusproject/home

Twitter: WASC Erasmus+ @wasc1619

10è ANIVERSARI DEL CROS ESCOLAR DE PRATS DE LLUÇANÈS

El passat diumenge dia 18 de novembre de 2018 es va celebrar el 10è Cros Escolar de Prats de Lluçanès organitzat per les AMPA de les escoles del municipi amb la col·laboració del Consorci del Lluçanès, l’Ajuntament i el Consell Esportiu d’Osona amb molt bona participació per part dels alumnes de l’escola.

En total hi van participar 130 corredors/es repartits entre les diferents categories i tots van rebre un obsequi en motiu del 10è aniversari.

Des de l’Escola volem agrair la participació dels alumnes i donar també les gràcies a totes les famílies que s’hi van implicar i que van fer possible que aquesta edició del cros fos tot un èxit a la nostra població, una bona manera de fomentar els hàbits saludables entre infants i joves tot fent esport i adquirint una sèrie de valors com el companyerisme, l’esforç i l’esperit de superació.

Enllaç de la notícia a la web del Consorci del Lluçanès: https://www.llucanes.cat/bona-participacio-al-10e-cros-escolar-de-prats-de-llucanes/

Fotografies del Cros cedides per l’AMPA de l’Escola. Clicant sobre una de les fotografies podreu accedir a tota la GALERIA:

 

 

COLÒNIES D’ANGLÈS A SANTA MARIA DE PALAUTORDERA

Els alumnes de 5è i 6è avui han començat les seves colònies d’anglès a la casa “La Granja” situada a Santa Maria de Palautordera.

El viatge ha anat molt bé i al matí han aprofitat per fer les presentacions.

De moment el temps aguanta i no plou.

Per dinar han menjat macarrons, salsitxes de pollastre i papates.

Tots s’ho estan passant d’allò és bé. Els esperen tres dies plens d’activitats en anglès que de ben segur aprofitaran al màxim.

Per grups, viatjaran per diferents països: Xina, Estats Units, Tanzània, Brasil, Austràlia… A mesura que van passant pels diferents països van marcant-los en un passaport.

El grup que ha fet la Xina han fet un joc del pont, els que han fet Texas han anat a cavall, els de Tanzània han fet cabanes i els de Brasil han practicat diferents jocs.

 

RESUM FOTOGRÀFIC DEL 1R DIA (Accés a l’àlbum clicant sobre una de les fotografies):

2n DIA:

Avui els ha fet molt bon dia! Igual que ahir, han anat treballant en dos grups i han continuat viatjant per diferents països. A Nepal han fet rocòdrom, a Itàlia pizza i a Texas han anat amb cavall. Tornaran amb un munt de coses per explicar!

Clicant sobre les fotografies podreu accedir a l’àlbum de fotos del 2n dia:

GALERIA DE FOTOS DEL 2N DIA

CASTANYADA 2018

Avui dia 31 d’octubre hem celebrat la Castanyada a l’escola.

Al llarg de tot el dia hem anat fent activitats relacionades amb la tardor i amb la festa de la Castanyada i, a la tarda, ens ho hem passat d’allò més bé amb un seguit d’activitats:

  • Un photocall dissenyat i preparat pels alumnes de cinquè que ha permès que els alumnes de tota l’escola, per grups, el puguéssim visitar escoltant com els companys/es que l’havien creat ens explicaven tot el que hi havia i com l’havien dissenyat. Després ells mateixos ens han fet una fotografia molt divertida davant del photocall i amb tot de complements: mocadors, bastons, cistells…Enhorabona nois i noies! Us ha quedat xulíssim!!!!!

  • Com ja és tradició, els castanyers/es de sisè han visitat tots els alumnes de l’escola i han preparat i repartit unes paperines de castanyes ben calentones i acabades de torrar per els pares i mares de l’AMPA de l’escola. A més a més, ens han ensenyat un ball i ens han explicat el conte de la castanyera.
  • Tots junts, hem anat a buscar les castanyes a la Sala Polivalent i hem cantat les cançons que les castanyeres ens havien ensenyat.
  • I també hem tingut temps de realitzar diferents treballs artístics relacionats amb la tardor i la castanyada.

Tot plegat ha fet que gaudíssim d’una fantàstica festa i que ens ho paséssim tots d’allò més bé.

Des de l’Escola volem tornar a donar les gràcies a l’AMPA per les boníssimes castanyes que ens han regalat!

PODEU VEURE TOTA LA GALERIA DE FOTOGRAFIES I VÍDEOS DE LA CELEBRACIÓ DE LA FESTA CLICANT AQUÍ o sobre una de les fotografies que acompanyen aquest article.

INICIEM EL CURS 2018-2019

Avui hem començat un nou curs escolar: nous reptes, renovades il·lusions, retrobaments, noves coneixences, emocins a flor de pell i moments de canvis i noves etapes que ens recorden que hem deixat enrere les vacances d’estiu i s’obren les portes a nous projectes i aprenentatges.

Alguns han canviat d’etapa i ja han fet un pas a l’institut, d’altres arriben de nou a l’escola i d’altres que es retroben pels passadissos, aules i zones dels patis però tots ells compartint espais i objectius.

La música ha donat el tret de sortida a la jornada escolar i mica en mica les aules que ja estaven preparades per l’ocasió s’han anat omplint de vida.

Als patis han trobat espais de joc i noves zones amb materials atractius i motivadors que han despertat la curiositat i la creativitat demostrant que un espai lúdic pot resultar també un bon espai d’aprenentatge. Uns materials comprats per l’AMPA de l’escola i que es basen en el Projecte Pati desenvolupat amb els alumnes de l’escola.

Iniciem el curs amb ganes i amb molta energia creixent junts i compartint molt més que uns espais i materials.

BON CURS ESCOLAR 2018-2019

FI DE CURS I COMIAT DE SISÈ 2018

Avui 22 de juny hem celebrat la Festa de Fi de Curs per acomiadar el curs 2017-2018, deixar pas a l’estiu i dir adéu als alumnes de sisè que començaran una nova etapa a l’Institut.

Els més petits de l’escola han gaudit dels jocs d’aigua al pati de l’escola i els més grans de CM i CS s’han pogut refrescar a la piscina municipal.

Després, a l’escola, hem pogut saborejar un bon gelat i, seguidament, hem celebrat tots junts el fi de curs i els alumnes de sisè s’han acomiadat dels seus companys/es i dels professors/es de l’escola.

En aquesta festa, s’han repartit els premis del menú musical: clau de sol d’or, plata i bronze i obsequi pels tres guanyadors encertants dels reptes musicals que cada mes es plantejaven des de l’àrea de música. Els guanyadors han estat la Nora (3a posició), l’Èric (2a posició) i la Mireia (1a posició). Després s’han entregat els diplomes de les proves cangur de 5è i 6è fent una menció especial i donant un diploma i obsequi a l’alumne de 5è Llibert Bonet aconseguint un excel·lent resultat que l’ha situat a la posició 187  de 14667 alumnes de la seva edat que van realitzar la prova.

Un cop acabada l’entrega de diplomes tots els nens de l’escola, per cursos, hem cantat unes “corrandes” amb una bonica lletra dedicada als alumnes de sisè i hem visualitzat un vídeo amb fotografies que resumeixen el seu pas per l’escola:

Els alumnes de sisè s’han acomiadat de l’escola amb un videolclip amb la música de la cançó “These days” i amb la lletra creada i escrita per ells mateixos i dedicada a tots els seus companys/es. Al finalitzar la festa, han repartit la lletra entre tots els alumnes i junts hem tornat a cantar aquesta bonica cançó:

Durant el comiat hi ha hagut moments molt emotius com les dedicatòries que els alumnes han fet arribar a tots els mestres de l’escola, l’entrega d’un detall per cada mestre/a i d’una fotografia de tot el grup per l’escola i l’entrega de samarretes i el CD amb el vídeo de les fotografies i l’instant en què tots els alumnes han volgut dir adéu a l’Anna Montmany que comença la nova etapa de la jubilació. Per aquest motiu se li ha fet entrega d’una capsa amb quaderns que representen cada aula de l’escola i que, cadascun d’ells, contenen dibuixos i escrits que tots els nens de l’escola li han volgut dedicar. Cada nen, des de P3 fins a sisè, ha fet un dibuix de l’Anna i l’ha enganxat a la seva llibreta. Molta sort Anna Montmany!

MOLTA SORT NOIES I NOIS DE SISÈ! US TROBAREM A FALTAR PERÒ US DESITGEM EL MILLOR EN AQUESTA NOVA ETAPA!

ENLLAÇ ALS ÀLBUMS AMB TOTES LES FOTOGRAFIES (o clicant sobre cada fotografia que acompanya aquest article):

JOCS D’AIGUA I PISCINA

COMIAT DELS ALUMNES DE SISÈ