XXIX Jornades Ecològiques a l’escola!

Del 8 al 12 d’abril s’han organitzat les XXIX Jornades Ecològiques a l’escola.

Com cada curs escolar, les Jornades Ecològiques giren entorn un tema mediambiental. L’objectiu és conscienciar a l’alumnat sobre la necessitat de tenir cura de l’entorn natural i de la importància de la nostra acció per a mantenir l’equilibri a la natura. En aquesta ocasió, l’edició número 29, ha comptat amb el tema: “El nostre riu somriu”. La finalitat era proposar un tema proper a l’alumnat, propi del municipi de Vilanova del Camí i que pogués ser pràctic i vivencial. El Parc Fluvial de Vilanova del Camí és un entorn natural que necessita de la cura dels vilanovins.

Durant tota la setmana, a cada nivell i cicle, s’han organitzat diferents activitats. La setmana de treball mediambiental ha començat amb un vídeo de presentació, exclusiu per a l’ocasió i creat pels mestres del grup de treball docent d’Escola Verda. Amb aquest vídeo es volia evidenciar la realitat del nostre riu pel que fa a la cura i a la neteja constant. El debat era el principal punt d’inici del projecte. Posteriorment, i al llarg dels dies, l’alumnat ha pogut treballar el riu a través de webquests i jclics, amb petites sortides a la Riera de Castellolí per veure l’entorn natural d’una riera, amb experiments com el d’una depuradora per tal de netejar mostres d’aigua del riu….i un munt de propostes on l’alumnat ha gaudit experimentant. A més, al vestíbul de l’escola, es comptava amb un ànec de coll verd, tamany enorme, fet amb reixat i omplert de plàstics, que simbolitzava la necessitat de la cura del nostre riu. El vestíbul també s’ha convertit en un espai de debat que es complementava amb un memori amb reflexions mediambientals.

Tots plegats, tota l’escola, el dijous al matí, vam fer una sortida al Riu Anoia, al Parc Fluvial de Vilanova del Camí. Repartits per diferents zones, vam fer una batuda de neteja de la vora del riu Anoia pel pas per Vilanova. Una acció ecològica que ha estat molt ben valorada i que l’alumnat va prendre una gran consciència de la necessitat de cura i respecte.

Finalment, el divendres, vam preparar les nostres mones, amb xocolata, peixos de llaminadures i paper de xocolata imprès amb el logo de les XXIX Jornades. Tots plegats, ens les vam menjar a l’acte de cloenda que va tenir lloc a la tarda. Els delegats verds de cada classe van llegir uns petits fragments d’un manifest mediambiental i vam cantar plegats la cançó de les Jornades del Pompeu. Un acte emotiu, col·laboratiu i de comunitat.

Aquesta proposta s’engloba dins de les activitats del Programa d’Acció d’Escola Verda de l’escola. Una gran experiència que deixa empremta a l’alumnat!

Podeu veure els treballs realitzats a la web de l’escola  (menú dret – Jornades Ecològiques) CLICA AQUÍ

nor_soft