Xerrada a les famílies de l’Enriqueta Garriga

Xerrades a les famílies és una de les propostes que el centre ha engegat aquest curs per tal de presentar a les famílies i comunitat educativa el Projecte Educatiu de Centre. A través de diverses xerrades, impartides pels experts corresponents (agents educatius externs al centre), s’informa a les famílies dels projectes o metodologies de centre que en són pilars a l’escola.

Es va iniciar amb la xerrada d’InnovaMat, projecte de matemàtiques a Cicle Inicial i que donarà continuïtat el proper curs amb Cicle Mitjà, proposta que presenta les matemàtiques de forma vivencial i manipulativa, on la lògica i el raonament matemàtic són la base de l’aprenentatge. El Marc ens va presentar el programa i les estratègies i eines que es fan servir per aconseguir els objectius de treball.

Posteriorment, vam comptar amb la M.Pilar Cor, promotora i creadora del mètode de llengua catalana que fem servir a l’escola. Un sistema seqüenciat, del treball ortogràfic, morfosintàctic i lèxic, que s’inicia a 1r fins a 6è. La mateixa M.Pilar Cor ens va presentar la metodologia de treball del seu projecte i la importància de seguir una línia d’escola a tota la primària.

A continuació vam comptar amb l’Enriqueta Garriga, logopeda i mestra fa més de 40 anys que s’ha dedicat a fer un estudi sobre el procés previ a la lectura i l’escriptura, la consciència fonològica. Aquest programa el tenim implantat al centre des de P3 fins a 2n i permet crear una bona base d’escolta i parla (amb vocabulari) per tal d’aconseguir, posteriorment a Cicle Inicial, l’assoliment de la lectoescriptura. A més, l’Enriqueta va fer conscients als pares i mares assistents, de la necessitat de dedicar uns minuts exclusius al nostre fill/a per a escoltar-lo i parlar-ne, creant un bon model de comunicació i ampliant el seu vocabulari/estructures. També, des de ben petits, és important cercar el moment de la lectura a casa, uns minuts pactats i sistemàtics per llegir plegats i conversar. Una xerrada que va ser molt ben valorada per tots els assistents.

Adjuntem la presentació amb alguns consells pels pares/mares, per si és del vostre interès: CLICA AQUÍ