Sant Jordi a l’escola!

Avui, dimecres 24 d’abril, tot i que la diada de Sant Jordi havia estat dia no lectiu, l’escola ha decidit celebrar-ho amb l’alumnat, com és habitual.

Durant les jornades anteriors a la diada, va tenir lloc la tasca creativa de textos i treballs literaris pels Jocs Florals 2019, que celebrem a l’escola cada dos cursos. Sibuixos i endevinalles o poemes, còmics, faules… han estat els treballs realitzats des de P3 fins a 6è. Cada tutor/a en va seleccionar uns quants i el jurat en va decidir els guanyadors de cada categoria. La Raquel Fernández (com a coordinadora d’Educació Infantil), la Núria Puigdesens (com a coordinadora de Cicle Inicial), l’Alba Saumell (com a coordinadora de Cicle Mitjà), la Mònica Alemany (com a representant de Cicle Superior); l’Àngela Pasquina, la Meritxell Font i el Raúl Rubio (com a Equip Directiu); la Silvia Andújar (com a representant de l’AMPA) i el Gabi Holgado (com a representant del sector pares/mares del Consell Escolar) han format el jurat avaluador i encarregat d’entregar els premis als guanyadors. A més d’aquesta tasca literària, l’alumnat, gràcies a la idea del grup de mestres organitzadors de la Festa de Sant Jordi (Cicle Mitjà), van crear 4 dracs que sobrevolen els passadissos de l’escola, gegants i majestuosos, amb uns cossos creats amb parts elaborades pels 390 alumnes de l’escola. I també, cada grup-classe va crear el seu escut significatiu. Tots ells llueixen al vestíbul de l’escola amb la recreació plàstica d’una entrada al gran castell de l’Escola Pompeu Fabra.

El dia de la celebració, avui dijous, durant el matí, l’alumnat ha fet un taller de manualitats d’un drac, en grups, amb companys/es del mateix cicle. Després del pati, hem gaudit dels tradicionals padrins lectors, on alumnes grans han fet de padrins d’alumnes petits, els seus fillols. Han buscat un espai de l’escola i, cadascú amb un llibre a la mà, han compartit uns minuts de lectura col·laborativa. Aquesta és una activitat molt emotiva i molt ben valorada a l’escola.

A la tarda, tot i que el temps no ens ha permès fer l’acte del Certamen de Jocs Florals que ja teníem preparat a la pista de l’escola, per a tota la Comunitat Educativa, ho hem fet, en petit format a nivell intern, a la sala polivalent-teatret de l’escola. Per cicles, han gaudit d’una de les quatre representacions de la Llegenda de Sant Jordi que tenien preparades l’alumnat de 6è. A les sessions de teatre d’aquest curs, els nois i noies de 6è han creat el seu guió, el seu vestuari i el seu decorat per posar en escena una llegenda de Sant Jordi original, inventada i sobretot, ben original. Prínceps i princeses, reis i reines, dracs tímids i extrovertits, dracs convertits en unicorns, roses vermelles i negres, gent del poble ben particular, princeses “influencers”, prínceps amb whattsapp, fletxes vegetarianes o espases de CDs, han creat històries ben particulars i inèdites per a tot l’alumnat de l’escola. A més, s’ha fet l’entrega de premis dels Jocs Florals, la lectura de poemes i l’entrega d’obsequis per a cada grup-classe. Un certamen adaptat però molt divertit!

Si voleu conèixer els textos guanyadors o un recull de fotografies de la festa, ho podeu fer a la web i ens aquests enllaços:

RECULL DELS TEXTOS GUANYADORS (clica aquí per veure els treballs guanyadors)

ÀLBUM DE FOTOGRAFIES DE LA FESTA (petit recull visual)