Robòtica a Cicle Mitjà

Aquesta setmana s’han començat els tallers de robòtica a l’escola.

L’alumnat de 3r i 4t podrà posar en pràctica nous aprenentatges a través de la robòtica i dels robots, que ha adquirit l’escola, els WeDo 2.0.

El treball de robòtica a l’escola ens ajuda a formular preguntes i resoldre problemes, utilitzar models, dissenyar prototips, investigar, analitzar i interpretar dades, utilitzar el pensament computacional, defensar arguments a partir de l’evidència i obtenir, avaluar i comunicar informació. A més, podem treballar el raonament lògic, la cerca de patrons, l’organització i anàlisi de dades, el modelatge i les simulacions, l’ús dels ordinadors com ajuda per comprovar models i idees, i l’ús d’algoritmes per seqüenciar accions.

Cadascun dels projectes de WeDO 2.0 es defineixen en tres fases: la fase d’explorar (l’alumnat connecta amb una pregunta científica, estableix la línia d’investigació i considera les possibles solucions), la fase de crear (on l’alumnat construeix, programa i modifica el model WeDo 2.0) i la fase de compartir (l’alumnat presenta i explica les seves solucions al robot creat amb la documentació que ha elaborat al llarg del projecte). Tot aquest procés està guiat per vídeos i passos presentats pel Max i la Mia (personatges LEGO) que faciliten el treball de l’alumnat al llarg del projecte.

L’aplicació WeDo 2.0:

Per tal de distribuir totes les tasques a realitzar en un projecte de WeDo 2.0, cada grup està format per diferents components amb funcions específiques: el constructor/a (s’encarrega de la construcció del robot fent ús dels blocs de LEGO seguint els passos de creació), el programador/a (que fa programa el robot amb la seqüència d’accions de l’aplicació LEGO Education a la tablet), el periodista (encarregat de recollir fotografies i vídeos de tot el procés, escrivint o fent gravacions per a la posterior exposició del grup de treball) i el capità/na (que coordina totes les accions i fa de mediador del treball en equip).

Aquests són els projectes que treballarem i algunes de les creacions que farem:

Innovació pedagògica a les aules de la nostra escola!!! Aquí teniu la primera experiència: