Participem al Certamen de Lectura en veu alta

Avui dijous, en Pau i la Lamiss, com a representant de cicle superior i cicle mitjà de la nostra escola, han participat al Certamen de Lectura en veu alta al Museu Comarcal de l’Anoia.

El Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta és una iniciativa de la Fundació Enciclopèdia Catalana, l’entitat cultural que encapçala el Grup format per diferents empreses editorials. La Fundació Enciclopèdia Catalana vol contribuir, fins allà on pugui i amb tot el seu entusiasme, a la creació d’eines, camins i escenaris per a la cultura i l’educació. En aquesta línia, una de les nostres apostes més fermes és el CERTAMEN NACIONAL INFANTIL I JUVENIL DE LECTURA EN VEU ALTA, dirigit a alumnes de tot Catalunya, perquè aquestes eines, aquests camins i aquests escenaris han de ser també de futur. Des del curs 2012-2013, la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, tenen un acord de col·laboració per a l’organització del Certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta. Aquest acord neix de l’interès d’ambdues entitats per la promoció de la lectura i estem convençuts que l’estreta col·laboració que engeguem permetrà que el Certamen segueixi creixent en quantitat i en qualitat. El Certamen també compta amb la col·laboració de l’Obra Social “la Caixa”, que hi participa des del curs 2009-2010.

El certamen està organitzat en cinc categories que comprenen des de 3r de primària fins a 4t d’ESO. Cada centre escolar pot participar en el Certamen amb un alumne per categoria per a les categories individuals i un grup de tres alumnes per a la Tropa de Corsaris.

L’Escola Pompeu Fabra ha participat amb el Pau, a la categoria de cicle Superior, i amb la Lamiss, a la categoria de cicle mitjà. Tots dos, han compartit l’experiència amb alumnat d’escoles de la comarca als Quarts de final. Cada alumne ha hagut de llegir un fragment del text seleccionat de tot el recull d’escrits que prèviament s’havia preparat. L’acte ha estat amenitzat també per actuacions de l’alumnat d’un institut d’Igualada i hem rebut un diploma per haver participat a l’acte.

Una matinal que els ha permès viure una nova experiència i conèixer la importància de la lectura a la nostra vida quotidiana!

ÀLBUM DE FOTOGRAFIES DEL CERTAMEN