Jornada educativa del RESPECTE!

El dijous 7 de febrer ha estat un dia diferent i especial a l’escola!

Durant aquest curs 2018-2019 estem treballant un eix transversal a tota l’escola: Des del RESPECTE, tot és possible!

Ha estat un d’aquells dies especials a l’escola, un dia que recordarem pel seu esperit emocional i reflexiu. Un dia que hem pogut entendre les diferències, i no discapacitats, sinó les capacitats diverses i diferents que tenim tots i cadascun de nosaltres, que ens fan especials, útils i singulars, i que plegats, coordinats, col·laborant, ens permet crear una societat plural i que respecta la diversitat.

Hem après que el RESPECTE va més enllà de la tolerància per les diferències, sinó que també, en el dia a dia ens cal per tractar bé a les persones, als nostres companys, per ajudar-los quan ho necessitin, per estendre la mà i aixecar-nos i per aconseguir una escola solidària, col·laboradora i respectuosa, com ho som! Hem gaudit d’una macrogimncana amb proves que ens han permès posar-nos al lloc d’aquelles persones amb altres capacitats: activitats sensorials sense poder escoltar o veure, proves per col·laborar en equip com el mural cooperatiu i la construcció de torres amb caixes i el quiz (un joc de preguntes i respostes per entendre què és el respecte).

A les aules, l’alumnat ha reflexionat sobre el valor del respecte i han escrit una reflexió conjunta per a compartir-la a la cloenda de la jornada educativa. A més, hi ha hagut un fi de festa amb la col·laboració de l’AMPA i de mares ajudants que han fet possible la Xocolatada solidària. Una proposta organitzada per l’Hospital de Sant Joan de Deu per tal de recaptar diners per a la invetigació del càncer infantil. I, com a escola, hem afegit els nostres tradicionals pastissos solidaris, col·laboració de mares/pares de cada grup-classe, per a aconseguir una bona recaptació per aquesta bona causa. Per això, un cop ha finalitzat l’acte, les famílies, han pogut comprar els pastissos i la xocolata desfeta i col·laborar-hi per aconseguir 447€!!!!!

Durant la jornada també hi ha hagut el moment d’unir-nos per demostrar el nostre compromís pels valors, pel RESPECTE a les persones i a l’entorn, pel desig de conviure en una societat respectuosa i col·laboradora. Per això, hem organitzat un tancament especial, amb una foto aèria (gràcies a la col·laboració del “Sisco”, pare de l’escola) , on tots i cadascun de nosaltres ha format part de la paraula RESPECTE, que teníem dibuixada al terra de la pista.

Aprofitem aquest espai per donar les gràcies i felicitar a Àuria grup, als seus monitors i responsables que ens han ajudat a organitzar la macrogimcana d’aquesta tarda i, sobretot, als seus usuaris, que han ofert el seu temps, la seva dedicació i les ganes i il·lusions donant suport a les diferents proves organitzades. A l’AMPA, a les mares col·laboradores i a tots i totes per fer moments especials com aquest a l’escola!

ÀLBUM DE FOTOGRAFIES (clica aquí)