Festa als avis i àvies de l’escola!!!!

Avui, divendres 2 de juny, a la tarda, l’escola s’ha omplert d’avi i àvies per celebrar amb nosaltres una novetat d’aquest curs al centre: La Festa al avis i àvies 2017.

L’acte ha començat a la pista de l’escola, on l’alumnat i els avis han pogut gaudir d’una primera part de la festa que ha volgut reconèixer la seva tasca a l’escola.

La relació entre avis i néts genera vincles molt especials i té grans beneficis per ambdós. A l’escola, la tasca educativa dels avis i les àvies també és molt important. En el dia a dia, són molts els avis que acompanyen, cuiden, mimen, vetllen els seus néts. Per això, com a escola els hem fet aquest reconeixement a tots aquests avis i àvies del nostre centre. La crisi ha accentuat encara més la funció dels avis, una ajuda vital per a molts pares. Al segle passat els avis ocupaven un lloc de saber i autoritat inqüestionable; els néts rebien d’ells la possibilitat de vincular-se amb el passat, amb un món desconegut marcat per la guerra i els desterraments. Avui en dia, aquests néts són pares i recorren als seus pares amb proximitat perquè cobreixin activitats del present, que en la criança no tenen temps de cobrir. Els avis en tenen cura, els porten i els van a buscar, els acompanyen per la tarda, ajuden amb els sopars i els banys i fins hi tot s’ocupen de l’educació dels néts. Assumeixen una infinita gamma de tasques dins d’una agitada agenda d’activitats, ja que els avis també s’entrenen al gimnàs, surten amb amics, van al cinema, es reuneixen i viatgen en grups. Perquè tenen més edat però són joves i actius. Ser avis és gaudir del temps amb un nen amb el qual no es té la responsabilitat de criar, és jugar com no es va poder jugar amb el fill, és sentir-se gran i jove, confident, savi, experimentat, petit i adult, tot en un mateix cos.

Són molts els avis i àvies que trobem a les entrades i sortides als centre, per venir a portar o recollir als seus néts. Per això, avui hem volgut que els avis entressin a l’escola i no es quedessin a fora. Un acte de reconeixement per la feina que fan pels seus néts i com a part de la Comunitat Educativa del Pompeu Fabra.

En primer lloc, alumnat representant de cada grup, han llegit unes paraules que els hi han regalat de tot cor. Sota el lema: “Avis, us estimem perquè…” han aconseguit arribar a emocionar a tothom. Perquè:

• PRESUMIU DE NÉTS.
  • COMPARTIM ESTONES DE JOC.
  • ENS DONEU AMOR SENSE LÍMIT.
  • Ens mireu, ens doneu petons i ens abraceu.
  • Sempre teniu bons consells per nosaltres.
  • Ens feu viatjar en el temps per aprendre.
  • Ens expliqueu les vostres històries per fer-nos créixer
  • Ens doneu afecte i ens desperteu les nostres emocions
  • Sou uns meravellosos mestres ensenyant el valor del record.

En acabar els hi hem cantat una cançó, dedicada molt especialment a tots ells i elles: Caminant (Macedònia). En aquesta ocasió hem volgut arribar també als seus cors amb la tornada:

Màgic, això és màgic.
Veig una llum al final,
són els teus ulls que brillen.

Vaig caminant pel dolç camí del teu cor,
vaig descobrint més coses noves.
No oblidis que això no ho puc fer sol.
T’estimo, t’estimo AVI!!

L’acte conjunt ha finalitzat amb l’aixecament de les lletres d’una paraula, de cor a cor: T’ESTIMO!!!

Posteriorment, l’alumnat i els avis s’han distribuït per diferents zones de l’escola on hi havien organitzats: espais per compartir. Espais per llegir plegats, per jugar (amb cordes, frisbis…), per dibuixar… I també un parell d’espais més, on han pogut marcar el poble on van néixer “D’on són els nostres avis/es?, i escriure records de la seva infantesa (com es deien els teus amics? com era la teva escola?…).

Una estona lliure de joc i d’esbarjo, alhora emotiva, que ha conclòs amb un petit refrigeri per a tots els avis i àvies al menjador de l’escola.

Només podem dir dues paraules: MOLTES GRÀCIES!!!

ÀLBUM DE FOTOS DE LA FESTA ALS AVIS I ÀVIES – 2 DE JUNY DE 2017

IMG-20170602-WA0013