Celebrem el 150è aniversari del naixement del Sr.Pompeu Fabra

Dilluns 16 i dimarts 17 hem celebrat a l’escola el 150è aniversari del naixement del Sr.Pompeu Fabra.

L’alumnat d’Educació Infantil va gaudir de la teatralització del conte “La gran fàbrica de les paraules” que va protagonitzar la Yudo (mestra de l’escola) caracteritzada de Sr.Pompeu Fabra. Després de gaudir de l’estona de conte, l’alumnat va sortir als espais exteriors de l’escola per cercar paraules (identificades per diferents colors segons el nivell). Un cop van recollir-les totes van poder introduir-les a la fàbrica de paraules de cada nivell. Amb aquestes paraules, van fer un treball fonològic (inicials de les paraules, paraules que rimen, construcció de frases) a les seves aules. Tot un treball lingüístic que ens va permetre conèixer qui era el Sr.Pompeu Fabra i allò que més li agradava. Una experiència molt ben valorada!

L’alumnat d’Educació Primària va disfrutar de la posada en escena de l’obra “Mestre Fabra, caçador de paraules” de la Companyia Peus Grossos. La Clara, l’actriu de l’obra, ens va explicar a través de la narrativa teatral i les seves facetes artístiques, quina va ser la història del Sr.Pompeu Fabra, a qui va conèixer al llarg de la seva vida, qui el va ajudar i com va poder aconseguir crear el propi diccionari; tot i els entrebancs de l’època en la que va viure. Una obra que es complementarà amb el treball a les aules de l’obra i vida del Pompeu Fabra i el coneixement de particularitats personals que ajudarà a l’alumnat a aprendre més sobre aquest literari que dóna nom a la nostra escola. Aquesta obra ha estat subvencionada per l’Ajuntament de Vilanova del Camí.

A més, atenent que la nostra escola duu el nom d’aquest il·lustríssim personatge literari, formem part del Mapa Fabra (on s’identifiquen els indrets amb el seu nom) i l’activitat també s’inclou a l’agenda d’actes de celebració de l’Any Fabra 2018.

ÀLBUM DE FOTOS DE LES ACTIVITATS 150è ANIVERSARI POMPEU FABRA