Activitat col·laborativa alumnes-famílies

A les reunions d’inici de curs, a més d’informar de les qüestions de funcionament general de centre i de les característiques pròpies del nivell de l’alumne/fill, també organitzem activitats col·laboratives que comença cada alumne i que finalitza el pare/mare quan assisteix a la reunió.

Amb l’objectiu de fomentar el vincle pare/mare i fill i de començar el treball d’escoltar-nos els uns als altres, els diferents nivells van proposar activitats ben diverses als pares/mares que van assistir a la reunió. Els pares/mares de P3 van decorar una titella del personatge preferit del seu nen que els mateixos petits es van trobar a l’endemà a la classe, feta pel seu propi pare o mare! L’alumnat de P4 tenia preparat un dibuix de la seva família i posteriorment, el pare/mare va dibuixar al darrera al seu fill, una representació de la importància de la família en l’educació dels petits. L’alumnat de P5 va resseguir les seves mans i van deixar missatges emotius pels seus pares, aquests van fer el mateix i van deixar els seus missatges perquè se’ls trobessin l’endemà. L’alumnat de 1r i 2n, van editar un vídeo pels pares on els hi demanaven, “Pare/mare, escolteu-me, en què m’ajudareu per fer-me gran?”, els pares/mares van respondre a la seva pregunta amb una imatge d’una família amb l’objectiu que el seu fill/a rebés l’estimació dels seus pares en aquest escrit. L’alumnat de 3r i 4t van escollir el millor moment de l’estiu i fer-ne el dibuix, després els pares/mares havien d’endevinar-lo i fer-ne el seu dibuix del seu millor moment, amb l’objectiu de demostrar que qualsevol moment, per molt simple que sembli, pot ser el millor i més significant pels nostres fills. Els més grans, l’alumnat de 5è i 6è van col·locar les seves fotos al voltant de l’emoticono de la felicitat, amb l’objectiu de representar la necessitat de venir feliç a l’escola i aconseguir que tothom es senti bé. Al costat de les seves fotos, els pares/mares hi van col·locar imatges de frases de creixement personal que els motivessin i els identifiquessin amb l’objectiu que, a l’endemà, trobessin aquelles paraules que els seus pares/mares pensen que necessiten per motivar-se i sentir-se el millor possible emocionalment.

Un recull d’activitats pensades per crear vincle familiar i fomentar l’escolta, tot vinculant-ho amb l’eix transversal del curs: T’escolto…