2a trobada de l’Equip de Mediació de l’escola

Avui, divendres dia 12 de març s’ha reunit per segona vegada aquest curs, l’Equip de Mediació de l’escola.

Els/les mediadors de cada aula, des de 1r fins a 6è, són convocats amb l’Equip Directiu per tractar temes relacionats amb la mediació, la convivència i la resolució de conflictes a les aules o al centre.

En aquesta ocasió, hem aprofitat la trobada per treballar la interculturalitat i multiculturalitat a l’escola. Cada mediador/a ha identificat les diferents nacionalitats dels companys/es de classe. Cadascuna de les nacionalitats del centre, les hem identificat en un globus terraqui gegant i hem col.locat unes banderetes a cada país d’on prové l’alumnat. Amb aquesta tasca hem valorat la importància de reflexionar sobre que tots i totes som diferents (procedència, físicament…) però som iguals i necessitem un mateix tracte i respecte. Amb el globus terraqui hem afegit una frase molt interessant: “Tots tenim somnis, tots estimem la llibertat, cuidem les nostres arrels que ens donen identitat!”. Ara aquest globus el podeu trobar al vestíbul de l’escola.

També hem treballat unes dinàmiques de cohesió de grup que han posat en pràctica a les aules i hem fet la proposta pel proper trimestre: visionar curtmetratges sobre la diversitat cultural.

Una proposta de centre que ajuda a entendre que el respecte i el bon clima és essencial per conviure a l’escola.