2nB “Podem fer una pista d’atletisme al pati de l’escola?”

Ja portem uns dies treballant en el nou projecte de classe: “Podem fer una pista d’atletisme al pati de l’escola?” i estem molt engrescats!

En aquest mateix article, anirem afegint les imatges de tot el procés per a què sigueu partíceps de tot el que anem descobrint.

1- MEDIMOS LA PISTA DE NUESTRO PATIO Así medimos la pista

“Primero hicimos un plano. Después medimos 1 metro y lo marcamos con una tiza. Por último contamos los metros.” BRUNA BERENGUER.

2- CALCULEM EL PERÍMETRE DE LA PISTA DEL PATI  Així va ser com ho vam calcular

Després d’amidar la pista, vam dibuixar-la i anotar les mesures dels costats. Un cop anotat, vam intentar fer la suma en petit grup (15+25+45+31+30). Només 2 grups van aconseguir donar un resultat, i aquest va ser: 119 i 11.000. Vam parlar d’estratègies de càlcul i de que 11.000 m no podia ser el resultat, era un nombre massa gran.

Vam fer la suma entre tots (vertical) i vam comprovar-ho amb les calculadores. Utilitzar-les ens va encantar i vam ajudar-nos molt els uns als altres!

3- PROPOSEM UN RECORREGUT Propostes de recorregut per equips

Primer vam comparar les mesures del perímetre de la pista d’atletisme (400m) i el nostre pati (146m) i vam veure que NO era possible fer una pista IGUAL. Així que van sorgir propostes, com per exemple,  fer-ho més petit o fer un tram.

Ens vam organitzar per equips (són els mateixos durant tot el projecte) i vam anar al pati a pensar com podriem fer-ho.

No va haver cap recorregut igual! Circular, lineal, diferents direccions, diferents llocs de sortida i de meta,…

Finalment, cada equip va presentar la seva proposta (fent una cursa) i entre tots vam valorar-ho tenint en compte:

  • Evitar passar per sobre les reixes, ja que en caure sobre és fan molt de mal.
  • Evitar la sorra perquè no podem pintar el carril.
  • Evitar passar pel mig de la pista (hi ha molts dies que es juga a pilota).
  • Evitar els obstacles com la xarxa que separa la pista.

Vam adonar-nos que no era possible fer un recorregut circular, és per això que vam escollir el del grup 6, el quan va fer un recorregut lineal en un lloc més segur.

Sabem que aquest costat de pista fa 45m (ho vam mesurar fa uns dies), així que hem decidit fer-lo de 40m per tenir lloc per frenar  i per comptar millor els metres que correm.

4- COM ÉS UN CARRIL? LÍNIES PARAL·LELES

Per poder pintar els carrils haviem de saber com eren. Vam aprendre que els carrils són línies paral·leles i vam buscar per l’aula aquest tipus de línies.

Aquí teniu les linies que vam trobar a l’aula

5- QUANTS CARRILS PINTEM?

Ara que sabiem el recorregut i que havien de ser línies paral·leles, haviem d’acordar el nombre de carrils que hi posavem. Vam baixar al pati i, per equips, vam estar dibuixant amb guix i provant per poder determinar el nombre de carrils. Inicialment volien fer 5 o 6 carrils, finalment van decidir fer-ne 3 per seguretat (tenim les cistelles de bàsquet i els fanals molt aprop).

Aquí teniu algunes imatges

 

Continuarà…

19 comentaris

  1. Iker Alfonso Temprado

    Estic molt motivat amb el proyecte i sobretot al sapiguer que M Angels ens deixa fer una pista d’ atletisme al pati.
    A veure si tant jo com el meu pare podem col.laborar pintant-la.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>