Estalvi d’energia

FORMACIÓ SOBRE L’ESTALVI ENERGÈTIC

Des de l’àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament ens arriba una formació per a tots els ecodelegats i ecodelegades de l’escola Pla de les Vinyes.

La tècnica, Xènia, ens fa adonar de què és l’energia, el per què és important estalviar energia, què podem fer a la nostra escola per un bon estalvi energètic. Porta uns kits d’aparells mesuradors de temperatura i lluminositat per a comprovar si a la classe on fem la formació i al passadís estem bé, per sobre o per sota dels graus de temperatura o de lux de lluminositat.

Durant el dia no cal obrir totes les fileres de fluorescents de les classes. La llum natural, normalment és suficient. Quan creiem que falta una mica de llum hem d’encendre la filera més allunyada de les finestres. Si encara no tenim prou claror, llavors podem encendre la resta de fluorescents. Per encara fer-ho millor es poden retolar els interruptors, posant el nom corresponent de cada filera de fluorescents, per exemple: “pissarra”, “finestra”, “porta”.

També, ens explica que si no hi ha ningú a les classes hem de tancar les llums i la porta, per què no marxi l’escalfor. Quan no treballem amb l’ordinador, la pantalla ha d’estar apagada. Quan marxem al final de la jornada  la torre i la pantalla dels ordinadors han d’estar tancades, igualment, la Pissarra digital. Fins i tot, ens aconsella de tancar l’interruptor de les regletes on estan connectats els ordenadors i la pantalla digital. Nosaltres, li expliquem que aquestes tasques les fa l’encarregat Energètic de cada classe.

Entre tots, podem aconseguir que l’escola no gasti més del que necessita en energia.

Ecodelegats/des, responeu aquest article amb la vostra opinió.Gràcies