La biografia

Els alumnes de sisè hem treballat la tipologia textual de «La Biografia» .
Després de llegir-ne la de Van Gogh i veure quina estructura té, els mestres ens van demanar que en féssim una d’alguna persona famosa que ens interessés o que no coneixíem gaire i volíem saber per quin motiu era important o coneguda.
Per fer-la teníem llibres a l’aula i podíem buscar informació per internet. Havíem de seleccionar aquells aspectes de la seva vida més rellevants i escriure’ls amb les nostres paraules.
Un cop fetes i corregides les hem llegit als nostres companys i ens han fet preguntes del tipus: Què és el que més t’ha sorprès de la seva vida? T’ha costat trobar la informació? Què has après?
Ha estat molt interessant perquè hem descobert moltes coses que no sabíem, coses com:
On es va amagar l’Anna Frank. Quins drets defensava la Rosa Parks i el Marthin Luther King. Perquè lluita la Gretha Thumber. Què va descobrir Madame Curie. Perquè J.K. Rowlin signa els llibres amb les seves inicials i no amb el nom. Qui era Cocó Chanel, John Lennon, Maria Montessori, Pelé, Dian Fossey…
El llistat és llarg però tots i totes tenen unes biografies interessantíssimes de les que podem aprendre molt.
Al final tothom hem estat d’acord que «La Biografia» és molt més entretinguda i divertida del que ens pensàvem.

Alumnes de 6è C