La pràctica psicomotriu que fem a l’escola pren com a referència el mètode de Bernat Aucouturier.
Els nens i nenes experimenten i juguen de manera lliure a través del moviment i a partir de les propostes que fa l’adult per convidar-los al joc. L’objectiu és promoure l’expressió de totes les possibilitats motrius, emocionals, cognitives i relacionals dels infants. La psicomotricitat és una pràctica de caràcter relacional i vivencial que té com a objectiu el desenvolupament psíquic dels infants a través del cos.
Per mitjà del joc motriu lliure, els nens i les nenes van desenvolupant els seus propis recursos i capacitats de manera autònoma. Es parteix sempre del que l’infant sap i pot fer i la mestra, sense dirigir als infants, intervé a partir del que expressen o demanden els nens i nenes per tal d’afavorir el seu procés maduratiu.
En aquestes sessions els infants aprenen jugant al seu propi ritme. Juguen al que volen i de la manera que volen, l’única premissa és respectar unes normes bàsiques de convivència. Aquesta pràctica respon molt bé a la necessitat de moviment que tenen els nens i nenes d’Educació infantil per expressar-se, sentir-se bé i ser feliços.
En les següents fotografies podreu veure com gaudeixen els nens i nenes de P4 jugant a l’aula de psicomotricitat.