Una de les propostes de l’ambient de ciències son Les Rampes i els seus suports
corresponents.
Amb les rampes oferim un material que permet treballar el llenguatge matemàtic d’una
manera experimental i vivencial.
Les rampes formen part de la vida quotidiana dels nens i les nenes: pujades i baixades
del carrer, les rampes dels garatges de joguina, tobogans…
Es tracta que els infants explorin lliurement els plans inclinats, tot organitzant diferents circuits
combinant rampes i suports per veure que hi ha objectes que baixen i d’altres que no, objectes
que baixen més ràpid que d’altres, objectes que dependran de l’impuls per baixar amb més o
menys força… La mestra observarà i escoltarà atentament el fer dels infants.
Els nens i nenes planifiquen accions i observen resultats.
Van fent proves amb els diferents materials : primer cotxes i després varies peces de fusta de diferents formes geomètriques; esferes, triangles, rectangles quadrats etc
Mitjançant les proves que van fent (assaig-error) van elaborant idees i fets matemàtics.