A l’educació infantil, els grups de 4 i 5 anys fan immersió a la llengua anglesa una estona per setmana. Avui volem compartir amb vosaltres una de les propostes que més agraden a aquests infants: les rimes.
Cada mes es presenta un poema rimat que té a veure amb l’estació en què estem. Sempre es presenta dins d’una caixa i, amb l’ajuda dels materials que van sortint de dins (reals o no), es recita el poema rimat. Com que el fem durant tot el mes (o un mínim de 4 sessions), els infants acaben coneixent-lo i, fins i tot, aprenent-ne moltes paraules.
Però per què treballem els poemes rimats? Doncs perquè la seva estructura rítmica i les seves rimes ajuden als infants (igual que als adults) a recordar i retenir paraules. En l’aprenentatge de la segona llengua, està comprovat que els infants retenen més fàcilment el vocabulari après a través de cançons (i poemes rimats) que de la parla normal. Aprenen paraules, però també patrons d’accentuació, entonació i ritme.
Sense oblidar que la rima també és important per a llegir i escriure en un futur. Aprenent a anticipar la paraula que rima, els entrena per fer prediccions quan llegeixin (una gran habilitat lectora). Aprenent a entonar, els entrena a llegir expressivament. Aprenent les rimes, poden entendre que les paraules que sonen semblants, sovint comparteixen les mateixes lletres també.
I, a més a més, els poemes rimats són molt divertits!