Why do we rhyme?

A l’educació infantil, els grups de 4 i 5 anys fan immersió a la llengua anglesa una estona per setmana. Avui volem compartir amb vosaltres una de les propostes que més agraden a aquests infants: les rimes.

Cada mes es presenta un poema rimat que té a veure amb l’estació en què estem. Sempre es presenta dins d’una caixa i, amb l’ajuda dels materials que van sortint de dins (reals o no), es recita el poema rimat. Com que el fem durant tot el mes (o un mínim de 4 sessions), els infants acaben coneixent-lo i, fins i tot, aprenent-ne moltes paraules.

Però per què treballem els poemes rimats? Doncs perquè la seva estructura rítmica i les seves rimes ajuden als infants (igual que als adults) a recordar i retenir paraules. En l’aprenentatge de la segona llengua, està comprovat que els infants retenen més fàcilment el vocabulari après a través de cançons (i poemes rimats) que de la parla normal. Aprenen paraules, però també patrons d’accentuació, entonació i ritme.

Sense oblidar que la rima també és important per a llegir i escriure en un futur. Aprenent a anticipar la paraula que rima, els entrena per fer prediccions quan llegeixin (una gran habilitat lectora). Aprenent a entonar, els entrena a llegir expressivament. Aprenent les rimes, poden entendre que les paraules que sonen semblants, sovint comparteixen les mateixes lletres també.

I, a més a més, els poemes rimats són molt divertits!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>